Onko lääkäriä paikalla,
kyse olisi verikoe arvoista? Eli albumiini arvoni on heittelehtinyt kesän aikana välillä 30-38. Viitearvot alaraja on 36. Mistä voi johtua?
Kommentit (47)
Plasman albumiinin P-Alb pitoisuudessa korkea arvo kertoisi kuivumisesta mutta matala arvo maksan häiriöstä tai jostain infektiosta tai aliravitsemuksesta ja jos se paljon laskee niin voi olla albuminuria
Oletko ollut kipeä? Oletko kesän aikana juonut paljon alkoholia? Oletko syönyt monipuolisesti?
Onko otettu muita kokeita? Voisi ottaa verenkuvan, tulehdusarvot lasko ja CRP, maksa-arvot AFOS ja ALAT
Mulla ei o valkoista takkia mutta tiedän paljon lääketieteestä ja oon monessa asiassa itseoppinut (Domo doctus)
Mulla oli muut maksa kokeet kunnossa ja verenkuva. Mikä ihme tuossa voi olla? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli muut maksa kokeet kunnossa ja verenkuva. Mikä ihme tuossa voi olla? Ap
Mieti minkälaisen kesän olet viettänyt ja siitä löytyy kenties vastaus.
Noin pienellä poikkeamalla ei juurikaan ole merkitystä.
Voit olla rauhallisin mielin. Pyydä jonkin ajan kuluttua uusi verikoe, ja kyllä lääkäri sitä ehdottaa, jos olisi huolissaa tuosta poikkeamasta.
Itsellä jotkin arvot ovat olleet reilusti yli rajojen, ja korjaantuneet sitten itsestään ajan kanssa.
Olisiko muut maksakokeet visnossa jos jotain olisi vialla? Ap
Tuo arvo on heilunut pienellä aikaa edes takas, tuossa heinäkuun lopulla oli 38 ja nyt tuon 34. Eli oli jo kunnossa ja ei jatko tutkimuksia, mutta se oli taas alle viitteiden. Paniikki on päällä ja en pysty ajattelemaan järkevästi mitään. Jos googlettaa, niin löutyy kamalia uhkakuvia. Ap
Onko tuo albumiini ensisijaisesti maksan toiminnasta kertova arvo?
Syöt vähän proteiinia -> alhainen s-Alb
Albumiinia poistuu elimistöstä liikaa -> alhainen s-Alb
Syy: munuaisten vajaatoiminta, esim. hoitamaton virtsatieinfektio levinnyt ylöspäin.
Jos muut munuaismarkkerit ovat ok, tämä tuskin syy.
Minulta tutkittiin myös se, että valkuaista ei ole virtsassa. Eli sitä kautta se ei poistu. Ap
Kun googlettaa niin löytyy heti syöpä. Ap
Onko tuo arvo tarkoitettu etsimään jotain vakavaa tautia?
Ehkä kaipaisit lisää kuvia albumiisi? Voisin lähettää jtn ;)
m. 22
Mulle soittaa lääkäri ma ja nyt menee vkonloppu peläten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittaa lääkäri ma ja nyt menee vkonloppu peläten. Ap
Hyvää viikonloppua!🤮🤢
Jos otat ne arvot mukaan, ja käyt yksityisellä vkonloppuna.
Up