Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ottaa vastaan kokopäivätyötä, mitäs nyt?

Vierailija
09.08.2019 |

Syksyllä jatkuu terapiassa käynti ja ajat ovat päivällä. En siis pysty menemään aina esim. kokopäivätyöhön tai sellaiseen jossa ollaan koko päivä kiinni.
Ja terapia jatkunee myöhemmin muualla, ajoista en tiedä vielä.
Joudunko hakemaan kuntoutustukea?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just tää joustamattomuus ja yhteiskunta vaatii vain kasvotonta suorittamista. Sit ihmetellään kuin työväki on huonossa kunnossa.

Vierailija
2/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto suunnittelee kaikenlaista tässä nyt vähitellen mulle. Sekin ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mahdollisuutta terapeutilla muuttaa aikoja siten, ettei sun tarvitse keskellä päivää istua siellä? Vaihda terapeuttia, jos ei onnistu.

Jos terapeutilla on kovin itsevaltainen määräysvalta siinä prosessissa ja tyyliin vain sanelee ajat ja terapoitavan on alistuttava, en usko, että sellaisesta terapiasta on kovin paljon hyötyä siihen, että ihminen pääsisi kiinni omaan elämäänsä. 

Vierailija
4/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu täysin työpaikasta. Olen minäkin kokopäivätyössä, mutta pääsen kyllä lähtemään lääkäri yms. käynnin ajaksi keskellä päivääkin, kunhan korvaan poissaolotunnit myöhemmin. 

Tiedätkö jo etukäteen, että työstä ei pääse lähtemään, vai oletatko vain niin?

Vierailija
5/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ajat ovat päivällä. Onhan terapeutillakin oltava jokin tolkku omissa työajoissaan. Sinä vain kerrot töissä, että sinulla on aika klo xx ja jokainen normaalijärkinen työnantaja antaa sinulle vapaata sille kellonajalle. Jos sinulla menee viikossa pari tuntia terapiaan, niin eihän se tarkoita, ettet voi koko viikkoon tehdä töitä. Sinä voit tehdä normaalisti kaikki muut ajat paitsi sen terapia-ajan + matkat.

Vierailija
6/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas löytyi tekosyy työn välttelyyn.

Vierailija
7/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ottasko kukaan kahelia töihin 

Vierailija
8/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä että olen kaheli vaan siitä että koin väkivaltaa lapsena, ehkä vaikea tajuta tätä, kahelin nimittäin.

Vierailija
9/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, ettet voi käydä töissä?

Vierailija
10/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö tai viikonloppupainotteiden työ voisi sopia, saat arkivapaita.

Ihan kaikki muutkin terapiassa (ja muissa palveluissa) kävijät joutuvat asettelemaan terapia-ajat työaikoihin, ei toisinpäin. Ei muillakaan tuntuisi arjen paineissa olevan aikaa kokopäivätyöhön, mutta käytävä siellä vaan on.

Vierailija
11/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi taas.

Vierailija
12/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sairaslomaa tai kärsit karenssin.

Itselleni kävi niin, että sain puoli vuotta sairaslomaa psykoosin takia. Kelan ylilääkäri hylkäsi psykiatrin lausunnon ja sairasloma evättiin. Koska en ollut työkykyinen, en saanut myöskään työttömyysrahaa. Olin puoli vuotta ilman mitään tuloja. Onneksi puoliso oli töissä, eikä silloin vielä ollut lapsia.

Kuntoutin itseäni ja hain töihin. Sen jälkeen tuli kyllä vielä huonompia kausia, mutta en jäänyt sairaslomalle, enkä joutunut sairaalaan, vaikka olin psykoosissakin. Onneksi silloin työskentelin alalla, jossa ei olla vastuussa ihmishengistä.

Vierailija
13/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi niin, että sain puoli vuotta sairaslomaa psykoosin takia. Kelan ylilääkäri hylkäsi psykiatrin lausunnon ja sairasloma evättiin. Koska en ollut työkykyinen, en saanut myöskään työttömyysrahaa. Olin puoli vuotta ilman mitään tuloja. Onneksi puoliso oli töissä, eikä silloin vielä ollut lapsia.

Kuntoutin itseäni ja hain töihin. Sen jälkeen tuli kyllä vielä huonompia kausia, mutta en jäänyt sairaslomalle, enkä joutunut sairaalaan, vaikka olin psykoosissakin. Onneksi silloin työskentelin alalla, jossa ei olla vastuussa ihmishengistä.

Ja kyllä, meitä hulluja avohoitopotilaita on täällä vapaana. Ihan työssäkäyviä perheenäitejä. Koulussakin olen ollut psykoosissa.

Vierailija
14/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on parasta terapiaa.

Vierailija
15/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas löytyi tekosyy työn välttelyyn.

ainahan niitä löytyy

Vierailija
16/16 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit hakenu sossusta massii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan