Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha-asiat solmussa, mitä enää voin tehdä

Köyhä
09.08.2019 |

Hei ja anteeksi että valitan täällä. Raha-asiani ovat todella solmussa sen jälkeen kun olen maksanut yritykseni velkoja. Nyt palkkatyössä, mutta en pysty lyhentämään niin paljon kuin voisin. Suojarajan/perinnän jälkeen jää tosi vähän käteen, tuntuu että vaikka kaikki alelapputuotteet ostan ym niin ei auta. Minulla mies ja lapsia, mutta tuntuu että hän ei ihan loppupeleissä ymmärrä tätä minun tilannetta, on sitä mieltä että periaatteessa perheen kulut fifty/fifty. Alan olla jo niin epätoivoinen, että olen harkinnut itseni myymistä, siitä ainakin saa rahaa verottomasti! Tästä ajatuksesta kannan kyllä jo valmiiksi syyllisyyttä koska en ole "paha" ihminen. Mitä voisin tehdä? En kaipais ikäviä kommentteja, sen verran kurja olo jo muutenkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko noita velkoja on? Oletko käynyt juttelemassa talous- ja velkaneuvonnassa? Sieltä saisit neuvoja ja vinkkejä tilanteeseesi ja luottamuksellista keskusteluapua tilanteeseesi ja onko sinulla mahdollisuus velkajärjestelyyn tai takuusäätiön lainoihin tms.

Jäi epäselväksi tuosta että oletko ulosotossa vai maksatko itse näitä perintävelkoja?

Pimeitä töitä ei voi suositella mutta jotkuthan niitä tekevät. Ei oikein ole oikotietä onneen. Kyllähän neuvottelu miehen kanssa tilanteestasi olisi järkevintä. Sanot suoraan että tilanne on sinulle kestämätön että voisitteko vaikka tilapäisesti nostaa miehen osuutta kuluissa vaikka 65-35 että sitten kun paremmat ajat niin korvaat mahdollisesti hänelle tätä epäsuhtaa jos se nyt on miehelle niin tärkeää.

Vierailija
2/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkoja on noin 20000, yritin selvitä ensin itse mutta nyt olen ulosotossa tosiaan ja on tuo suojaraja. Aluksi sain lyhennettyä ilman ulosottoa, mutta lopulta oli pakko päästää ulosottoon. Ehkä minä yritän soittaa velkaneuvontaan. Tuntuu vaan siltä, että vaikka palkasta kaikki menee, ei ole ihan pienikään palkka, niin velan pääoma lyhenee tosi hitaasti, olen jotenkin loukussa.

Kai minua hävettää kun otin yritysriskin ja mokasin sen. En ole kauheasti ihmisille tästä puhunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 20 000 e ole rästit eikä mikään? Vai puuttuuko tuosta nolla?

Vierailija
4/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siis 20 000. Helpottavaa, että joku ajattelee, ettei ole paha summa, ehkä tää tästä. Kiitos :)

Vierailija
5/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa tosiaan kaikki kulut kasvavat ja velka lyhenee hitaasti, kun on korkoja ja oikeuden päätöksistä koituvia maksuja ym. Hakeudu heti velkaneuvontaan, sinne on todennäköisesti pitkä jono, mutta saat ainakin asiaa hoidettua eteenpäin.

Ja miehen kanssa pitää käydä vakava keskustelu, ettet pysty osallistumaan kuluihin 50-50. Jos mies ei helly sen vertaa, että tulee sinua vastaan, niin harkitsisin eroa ja erilleen muuttoa. Silloin sinulla olisi mahdollisuus saada tukia. Varsinkin kun kyseessä ei ole mikään holtiton velkaantuminen esim. shoppailuriippuvuuden tai pelaamisen takia, on mielestäni eräänlaista julmuutta tai kiusaamista, jos kumppani ei auta millään lailla. Ei perheessä kuuluisi olla eri elintasoja. Ja jo se, että harkitset prostituutiota puolitosissasi, kertoo aika paljon suhteestanne.

Vierailija
6/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miehesi kanssa naimisissa? Kuulostaa tosi oudolta, että puolisoa ei auta.... Jos olette naimisissa niin lain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Ja vaikka ette olisikaan naimisissa niin teillä on kuitenkin lapsia ja perhe. Mikä perhe se on jos toinen paistattelee rahoissaan ja toinen näkee nälkää?

Tämä on tosi tyly kommentti ehkä, mutta miksi olet miehen kanssa? Karu fakta on, että jos eroat niin saat lapsilisät yh- korotuksella, asumistuet, elatusmaksut mieheltä, mahdolliset toimeentulotuet jne. Eli yksinhuoltajana pärjäisit varmaan paremmin. Mieti rauhassa. Parisuhteessa ei ole pakko elää, ei varsinkaan jos siinä menee yöunet ja elämänlaatu myös niiltä lapsilta.

Vierailija
7/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on autolainaa yli 20 tonnia... Ulosotossa taitaa kuitenkin olla ihan kohtuulliset korot, joten kyllähän tuo pitäisi saada maksettua ihan muutamassa vuodessa jos sulla on kuitenkin ihan hyvät tulot.

Ymmärrän myos miestä - jos hän joutuisi maksamaan yli puolet yhteisistä kuluistanne, niin silloinhan hän käytännossä maksaa osan velastasi. Se ei ole reilua, jos hän ei ole velan syntymiseen ollut vaikuttamassa. 

Vierailija
8/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miehesi kanssa naimisissa? Kuulostaa tosi oudolta, että puolisoa ei auta.... Jos olette naimisissa niin lain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Ja vaikka ette olisikaan naimisissa niin teillä on kuitenkin lapsia ja perhe. Mikä perhe se on jos toinen paistattelee rahoissaan ja toinen näkee nälkää?

Tämä on tosi tyly kommentti ehkä, mutta miksi olet miehen kanssa? Karu fakta on, että jos eroat niin saat lapsilisät yh- korotuksella, asumistuet, elatusmaksut mieheltä, mahdolliset toimeentulotuet jne. Eli yksinhuoltajana pärjäisit varmaan paremmin. Mieti rauhassa. Parisuhteessa ei ole pakko elää, ei varsinkaan jos siinä menee yöunet ja elämänlaatu myös niiltä lapsilta.

JÖSSES.. kaikenlaisia sukankuluttajia se leipä elättää

Vierailija
9/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän myos miestä - jos hän joutuisi maksamaan yli puolet yhteisistä kuluistanne, niin silloinhan hän käytännossä maksaa osan velastasi. Se ei ole reilua, jos hän ei ole velan syntymiseen ollut vaikuttamassa. 

Aviopuoliso ja yhtiökumppani ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
10/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette perhe, ei se mene niin, että yksi teistä kituu useamman vuoden ja toinen vain porskuttaa menemään. Tilanne on sama kuin vaikka sairauden, työttömyyden tai perhevapaan aikana, silloin toinen tienaa ja myös maksaa enemmän kuluja.

Äläkä nyt vain sano, että sinä, ap, maksoit kaikki lasten kulut äitiyslomalla ja sen jälkeen... Tällaisia naisia on todella paljon, jotka suostuvat miesten kusettamiksi raha-asioissa.

Vierailija
11/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette perhe, ei se mene niin, että yksi teistä kituu useamman vuoden ja toinen vain porskuttaa menemään. Tilanne on sama kuin vaikka sairauden, työttömyyden tai perhevapaan aikana, silloin toinen tienaa ja myös maksaa enemmän kuluja.

Äläkä nyt vain sano, että sinä, ap, maksoit kaikki lasten kulut äitiyslomalla ja sen jälkeen... Tällaisia naisia on todella paljon, jotka suostuvat miesten kusettamiksi raha-asioissa.

Sairaus tai työttömyys ei ole itse valittuja asioita, ja perhevapaasta yleensä sovitaan kumppanin kanssa.

Yrittäjyys sen sijaan on henkilon täysin itse valitsema riski. Onhan mies voinut vaikka olla sitä vastaan, juuri näiden riskien takia. Yrittäjyyttä voi verrata hyvin uhkapeleihin, eikä todellakaan ole reilua laittaa kumppania maksamaan kuluja kun se uhkapeli päättyikin hävioon. Ei kumppanin tukeminen tarkoita sitä, että joutuu maksamaan toisen virheistä (etenkin jos on jo etukäteen ollut niitä vastaan).

Vierailija
12/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaus tai työttömyys ei ole itse valittuja asioita, ja perhevapaasta yleensä sovitaan kumppanin kanssa.

Yrittäjyys sen sijaan on henkilon täysin itse valitsema riski. Onhan mies voinut vaikka olla sitä vastaan, juuri näiden riskien takia. Yrittäjyyttä voi verrata hyvin uhkapeleihin, eikä todellakaan ole reilua laittaa kumppania maksamaan kuluja kun se uhkapeli päättyikin hävioon. Ei kumppanin tukeminen tarkoita sitä, että joutuu maksamaan toisen virheistä (etenkin jos on jo etukäteen ollut niitä vastaan).

Taidat olla aika nuori ikävuoisiltasi....

Samaa logiikkaa käyttäen suuri osa sairauksista ja työttömyyksistä on omaa syytä.

Miksi kukaan opiskelisi vapaaehtoisesti ammatin, mikä ei työllistä? Omaa syytä jos et lukenut lääkäriksi ja taannut itsellesi varmaa työpaikkaa vaan valitsit tradden koulutuksen.

Omaa syytä jos poltit tupakkaa ja joit alkoholia ja sairastuit syöpään. Omaa syytä jos kaaduit polkupyörällä ja halvaanuit kun kävellen olisit olut terve.

Valoja päälle!

Vierailija
13/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 20 000 e ole rästit eikä mikään? Vai puuttuuko tuosta nolla?

Kyllä tuo tuntuu todella paljolta. Itselläsi ei varmaan ole koskaan ollut velkaa?

Vierailija
14/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on autolainaa yli 20 tonnia... Ulosotossa taitaa kuitenkin olla ihan kohtuulliset korot, joten kyllähän tuo pitäisi saada maksettua ihan muutamassa vuodessa jos sulla on kuitenkin ihan hyvät tulot.

Kiitos ulosoton, hyvätkin tulot laskee todella pieniksi.

Vierailija
15/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori ikävuoisiltasi....

Samaa logiikkaa käyttäen suuri osa sairauksista ja työttömyyksistä on omaa syytä.

Miksi kukaan opiskelisi vapaaehtoisesti ammatin, mikä ei työllistä? Omaa syytä jos et lukenut lääkäriksi ja taannut itsellesi varmaa työpaikkaa vaan valitsit tradden koulutuksen.

Omaa syytä jos poltit tupakkaa ja joit alkoholia ja sairastuit syöpään. Omaa syytä jos kaaduit polkupyörällä ja halvaanuit kun kävellen olisit olut terve.

Valoja päälle!

Ja sä olet nuori henkiseltä kypsyydeltäsi, argumentoinnin tasosta päätellen. Aikuisesta ihmisestä ei tule lapsi kun hän menee parisuhteeseen. Silloin aikuisen ihmisen vastuidenkaan ei pitäisi kaatua kumppanin päälle, jos ne vastuut on ihan vartavasten menty valitsemaan. Jos et näe mitään eroa yrityksen perustamisen ja pyorällä kaatumisen välillä, niin henkisesti kehitysvammaisen ihmisen kanssa en viitsi enempää yrittää vääntää. Toivottavasti oma kumppanisi joskus keksii pyramidihuijausten ihmeellisen maailman tai täysin varman keinon voittaa ruletissa, niin pääset jakamaan velkojen maksun sitten ilomielin hänen kanssaan!

Vierailija
16/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ulosoton, hyvätkin tulot laskee todella pieniksi.

Suomeksi: hyvistä tuloista voi lainaa lyhentää nopeasti. Juuri niinkuin sanoin...

Vierailija
17/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000? Eihän tuo ole summa eikä mikään :D Itse keskituloisena säästän tuon summan n, kahdessa vuodessa yhtään valintojani miettimättä. Kuluja karsimalla summa säästyisi jo 1,5 vuodessa.

Vierailija
18/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviopuoliso ja yhtiökumppani ovat kaksi eri asiaa.

Ei, mutta eikö olekin erikoista, että jos yhtiö menestyisi ja aplle tulisi ero, saisi mies hänen omaisuudestaan puolta yritystä vastaavan arvon?

Henkilökohtaisesti en ymmärrä nykyavioliittoja - myötä ja vastoinkäymisissä tuntuu unohtuneen nykyään - miksi siis mennään naimisiin jos lähinnä rakastetaan vain omia rahoja?

Ps. Minä olen meillä se varakkaampi, eli täällä ei lokki käkätä.

Vierailija
19/19 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa korko 7%, perinnässä korko voi olla paljon enemmän (riippuen minkälaisia velkoja on). Ulosoton kulut kasvavat, jos on monta erillistä velkaa ulosotossa. Jos on yksi iso velka ulosotossa, niin silloin kulut eivät ole niin pahat. Eli kannattaa ennemmin päästää ulosottoon yksi iso velka kuin monta pienempää velkaa.

Ulosotossa kai mahdollisuus myös velkajärjestelyyn, jos velkojat suostuvat. Eli voi selvitä vähemmillä maksuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme