Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret naiset pitävät metsästyskoiria kaupungissa?

Vierailija
09.08.2019 |

Kysymys ozicossa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Onko muut huomanneet tai olleet huomaavinaan samaa ilmiötä kuin minä? Mun silmissä ainakin huskysta on tullut jonkinlainen muotirotu. Onhan se mopsia parempi, terveempi, ja enemmän leikkisä ja seurallinen kuin moni seurakoira. Ei vain taida oikein nauttia kerrostaloelämästä Etelä-Suomessa. Omastakin mielestäni huskyt ovat ihania, mutten sellaista kehtaisi ottaa ahtaaseen kaksiooni kantakaupungissa. Täälläkin niitä kuitenkin näkyy useampia.

-nuori nainen

Vierailija
22/23 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian monesti näkee nuorella & pienellä naisella 1-2 kpl hevosen kokoisia Suomen Pystykoiria, sellaisia kauheita völkkejä jotka voisivat kimpassa hotkaista sen tytön yhtenä suupalana. Ei voi välttyä ajatukselta että tuollainen tyttö on patukan puuttessa ja saa sitä niiltä hurtilta. Ei tuossa muuten mitään järkeä ole.

Suomenpystykorva on punainen polvenkorkuinen koira, ehkä tarkoitat jotain muuta koirarötua?

No niinhän siinä lukikin: Suomen Pystykoira.

Sivusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Onko muut huomanneet tai olleet huomaavinaan samaa ilmiötä kuin minä? Mun silmissä ainakin huskysta on tullut jonkinlainen muotirotu. Onhan se mopsia parempi, terveempi, ja enemmän leikkisä ja seurallinen kuin moni seurakoira. Ei vain taida oikein nauttia kerrostaloelämästä Etelä-Suomessa. Omastakin mielestäni huskyt ovat ihania, mutten sellaista kehtaisi ottaa ahtaaseen kaksiooni kantakaupungissa. Täälläkin niitä kuitenkin näkyy useampia.

-nuori nainen

Ei arktista koiraa kiinnosta, onko se kerrostalossa, rivitalossa vai omakotitalossa. Nämä koirat ovat mitä suurimmassa määrin laumaeläimiä ja jos niiden lauma koostuu ihmisistä, ne haluavat olla siellä, missä ihmisetkin ovat eivätkä suinkaan yksin ulkona koiratarhassa, jossa liikkumatilaakin on vähemmän kuin ihmisasunnossa. Oleellista on, mitä koiran kanssa tekee. Mulla on ollut alaskanmalamuutti ja asun lähiössä rivitalosunnossa. Kun koira oli 2 v, hankin vetovaljaat ja ompelin liinat niihin. Pulkka perään ja koira veti tosi tyytyväisenä mun lapsiani, naapurin lapsia ja lasteni kavereita pulkassa. Veti aikuisiakin, kaikkia muita paitsi minua. Jos menin pulkkaan istumaan, malamuutti tuli syliini istumaan. Kun koirani oli 10 v, päästin sen eläkkeelle vetopuuhista ja sai elämänsä  loput 5 vuotta elää ihan kuten muutkin lähiökoirat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän