Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu järkyttävät selkäkivut? Reuma testi negatiivinen.

Vierailija
09.08.2019 |

Selkä todella kipeä aamuisin, ei meinaa saada vaatteita päälle järkyttävän kivun vuoksi. Kipu kuitenkin helpottaa kun lähtee liikkeelle. Kävin lääkärissä joka arveli että minulla selkärankareuma, oireiden perusteella. Sain reumaan tarkoitetun särkyläkkeen(arcoxia), joka auttoi todella hyvin, kivut vähentyneet huomattavasti.
Sain lähetteen reumapolille josta määrättiin röntgeniin ja johonkin geenitestiin. Röntgenissä ei löytynyt reumamuutoksia, eli tämän perusteella minulla ei ole reumaa. Geenitestin tulokset ei ole vielä tullut. Jos minulla ei ole reumaa niin mistä johtuu tuskalliset invalidisoivat selkä kivut? Nyt jännittää kirjoittaako lääkäri arcoxia särkylääkettä enää koska reumaa ei ollutkaan.
Mistä voi johtua reuman kaltaiset kivut? Välilevynpullistuma se tuskin on koska kipu erilaista ja säteilykipuja ei ole. Välilevynpullistuma leikattu 10v sitten.
Onko kohtalotovereita?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nigotiinista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samaa, vaihdoin petarin kovemmaksi (sänky on kova myös) ja pyrin kävelemään 2km lenkin lähes päivittäin. Saliharjoittelu auttaa myös. Luulen että itselläni syynä on jännitysniska, liika istuminen (opiskelen) ja stressi. Oletko käynyt fysioterapeutilla tai hierojalla? Liikutko tarpeeksi päivän aikana? Minulle hieroja sanoi että istuminen tuntitolkulla paikallaan on todella paha.

Fibromyalgia voi olla reumankaltaisilla oireilla myös. (en ole lääkäri mutta tuttavalla on fibro)

Toivottavasti apu löytyy!

Vierailija
4/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä reuma voi silti olla, vaikka testistä ei tule positiivista vastausta, eikä kuvissa näy muutoksia. Sitä sanotaan silloin seronegatiiviseksi reumaksi.

Vierailija
5/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omt fysioterapiaan.

Suosittelen myös sängyn vaihtoa.

Vierailija
6/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ollut sitä geeniä/kudostyyppiä mikä olikaan, mutta krooninen SI-nivelten tulehdus. Pari vuotta ensimmäisistä oireista sain reumalääkkeet vaikka ei varsinaisesti reumaa olekaan diagnosoitu.

Vierailija
7/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut samaa, vaihdoin petarin kovemmaksi (sänky on kova myös) ja pyrin kävelemään 2km lenkin lähes päivittäin. Saliharjoittelu auttaa myös. Luulen että itselläni syynä on jännitysniska, liika istuminen (opiskelen) ja stressi. Oletko käynyt fysioterapeutilla tai hierojalla? Liikutko tarpeeksi päivän aikana? Minulle hieroja sanoi että istuminen tuntitolkulla paikallaan on todella paha.

Fibromyalgia voi olla reumankaltaisilla oireilla myös. (en ole lääkäri mutta tuttavalla on fibro)

Sänky pari vuotta vanha. Fysioterapiassa kävin ja sieltä saatuja jumppaohjeita tehnyt joka päivä. Lenkillä käyn 4kertaa viikossa. Liikunta helpottaa oireita.

Ap

Vierailija
8/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakaan ei ollut sitä geeniä/kudostyyppiä mikä olikaan, mutta krooninen SI-nivelten tulehdus. Pari vuotta ensimmäisistä oireista sain reumalääkkeet vaikka ei varsinaisesti reumaa olekaan diagnosoitu.

Eniten pelottaa se et lääkäri ei uusi arcoxia lääkettä. Ilman sitä aamut on yhtä tuskaa, ei meinaa saada edes vaatteita päälle.

Vierailija
9/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sänky pari vuotta vanha. Fysioterapiassa kävin ja sieltä saatuja jumppaohjeita tehnyt joka päivä. Lenkillä käyn 4kertaa viikossa. Liikunta helpottaa oireita.

Ap

Uusikin sänky voi olla vääränlainen. Onko liian pehmeä patja? Kokeile nukkua eri patjalla (vaikka joku varapatja lattialla) pari viikkoa niin näet vaikuttaako se mitenkään selkään.

Vierailija
10/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Uusikin sänky voi olla vääränlainen. Onko liian pehmeä patja? Kokeile nukkua eri patjalla (vaikka joku varapatja lattialla) pari viikkoa niin näet vaikuttaako se mitenkään selkään.

Jos sänky vääränlainen kai oireet olis alkanu jo sängyn oston jälkeen, eikä vasta parivuotta myöhemmin.

Vierailija
11/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sänky vääränlainen kai oireet olis alkanu jo sängyn oston jälkeen, eikä vasta parivuotta myöhemmin.

Ei välttämättä, virheasennoilla kestää kehittyä ja voi myös olla, että haitat alkavat vasta esim lihaskuntosi heikennyttyä muista syistä.

Itse saan alaselkäkipuja virheasennosta, joka syntyy kun reiden ja nivisten etupuolen lihakset kiristyvät liikaa. Nämä kivut esiintyvät nimenomaan selinmakuun jälkeen aamuisin. Siksi kesti aika kauan ennen kuin hiffasin yhteyden - mutta nyt kun tiedän sen, se on ihan selvä, ja apu on myös helppo -venyttää vaan noita lihaksia päivittäin.

Vierailija
13/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky, tyynyt ja selkälihakset kuntoon. Kova sänky parempi kuin pehmeä, ainakin mulla.

Vierailija
14/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen lonkankoukistajan venytystä aamuin illoin ja miksei päivälläkin. Mulla auttoi.

Linkki:

Nosta vielä kummatkin kädet polviasennossa ylös. Tuommonen 20s per puoli.

Lisää liikuntaa, missä joudut selkää (alkuun kevyesti) käyttämään. Uinti on yksi hyvä, missä nivelet eivät joudu niin kovan rasituksen kohteeksi.

Vierailija
15/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo sen ikäinen että kyseessä olisi osteoporoosi? Selkänikaman osteoporoottinen murtuma on todella kivulias.

Vierailija
16/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo sen ikäinen että kyseessä olisi osteoporoosi? Selkänikaman osteoporoottinen murtuma on todella kivulias.

Täytän neljäkymmentä. Eikö sekin näkyisi röntgen kuvassa?

Vierailija
17/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up,

Vierailija
18/18 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up