Huomenna soitan aamuulla lääkärin ajanvaraukseen ja jos eivät suostu tutkimaan mikä minussa on vialla niin...
sanon suoraan puhelimeen että menen sitten ajan rekan alle! Minä en enää jaksa enkä kestä näitä oireita ja kun niitä ei haluta edes tutkia! Kaikenlaisia kipuja useamman vuoden eikä haluta tutkia, miksei voida kuvata tai tutkia onko jokin puutostila tai onko sitten joku kasvain tai muu pas kana kropassa tai muuta. PELKKÄÄ SÄRKYLÄÄKETTÄ VAAN KOURAAN JA KOTIA!!!!!!!!!!!
EN ENÄÄ TUOHON SUOSTU, JOKO TUTKIVAT KUNNOLLA TAI MINÄ MENEN JA AJAN REKAN KEULAAN!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Harrastatko urheilua ja miten syöt? Siinä on kaksi tärkeintä mikä tulee oireistasi mieleen.
No liikkuminen on lähinnä kävelyä ja osin kevyttä hölkkää miten kerkiää tai oireilta pystyy, yleensä pyrkinyt 1-2 tuntia päivässä liikkumaan, oireet vaan tekee siitä vaikeata kun välillä sattuu jalkoihin niin ettei voi lähteä. Olen normaalipainoinen. Pyrin syömään monipuolisesti ja syöminen ollut samanlaista monta vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Fibromyalgia?
No googlettamalla niin ainakin sopii oireisiin, saisi selvyyden mistä nämä kaikki johtuu tai useampi syy kunhan saisi tietää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia oireita sinulla on? Onko mahdollisuutta mennä yksityiselle (ja saada sieltä lähete eteenpäin julkiselle, onnistuu helpommin näin..)?
Rintaan pistää ja pierettää, eikä oikein jaksais lähtee töihin.
Mitään apua ei oikein saa, eikä neuvoja vaikka ihminen kuoleman kielissä.
Alkkarit kuin pakanamaan kartta ja Kiky ahistaa pientä ihimistä.
Ap.
Selkärangan reuma tulee mieleen. Selkävaivat voivat vaikuttaa myös vatsaan. Jos selkää särkee ja jaloissa kipua, veikkaan selkäongelmaa. Tarvitset ehdottomasti päteväñ tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia oireita sinulla on? Onko mahdollisuutta mennä yksityiselle (ja saada sieltä lähete eteenpäin julkiselle, onnistuu helpommin näin..)?
Selkä, niska, pääkipuja, hermokipuja, jalkoja särkee, vatsaan koskee ja närästää tai ummettaa, väsyttää aika-ajoin ja kuumeilua ilman kuumetta, psyykkisiä oireita ja muuta. Olen niin väsynyt näihin kun nämä vaan on ja pysyy vaikka mitä lääkkeitä ottanut, käynnyt fysiolla ja hieronnassa.
ap
Kuumeilua ilman kuumetta.
Nuppi sulla on vaan sekaisin, toivottavasti saat siihen apua.
Ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Monille ei aikuisiällä nouse kuumetta, vaikka olo on samanlainen kuin kuumeessa (paleltaa, paikkoja särkee).
Raudan puute. Mulla särki ja kramppasi jalkoja, kävelykin oli hankalaa, hengästyin pienimmästäkin, syke taivaissa ja rytmihäiriöitä, elohiiriä silmissä. En palautunut liikunnasta ollenkaan, enkä kyllä enää jaksanutkaan liikkua. Nyt olen syönyt 4 kk rautaa ja kaikki nuo oireet on hävinneet!
Kannattaisi mennä vaikka yksityiselle, siellä ainakin ottavat kaikki verikokeet mistä maksat. Joo, kallista, mutta mitä ei terveytensä eteen tekisi.
Onko otettu sydänfilmi, veriarvot ja kolestroli?
Entäpä onko poissuljettu raudanpuute, anemia, A-vitamiinin puutostilat ja keripukki?
Olisiko aiheellista hakeutua keuhkokuviin, magneettikuvaukseen ja maksan ultraan?
Oletko muistanut synkronoitua yleiseen värähtelutasoon ja pitänyt huolta fengsuin tasapainosta.
Jos kaikki ok. asintunteva neuvoni on ottaa illalla kaksi panadolia ja ellei tilaa aamuun mennessä ole helpottunut, hakeutua ensiapuun tarkempia tutkimuksia varten.
Itselläni levisi pakka myös n. 10 vuotta sitten. Niin moninaiset oireet ettei minua otettu tosissaan. Hoidettiin mitä osattiin, tutkittiin mitä tutkittiin mutta mitään ei varsinaisesti löytynyt. Lopulta laitettiin mappiin "vaikea asiakas".
Siirryin yksityiselle ja säästin aina rahaa eri tutkimuksiin ja labroihin. Kävin ultrauttamassa lähes koko kropan yksityisellä ja lopputulema oli se että olin tuhansia euroja köyhempi mutta edelleenkään ei löytynyt selitystä. Itseäni ärsytti kun yksikään lääkäri ei halunnut ajatella pitkää oirelistaa kokonaisuutena, vaan kaikkia tutkittiin erikseen.
Lopulta päätin aloittaa itse siitä suoliston/närästyksen hoidosta. Luin SCD ruokavalion sivuilta kyseisestä ruokavaliosta ja päätin kokeilla jos edes närästyksen saisi pois. Närästys katosi parissa viikossa, kohta huomasin että aloin saada energiaa aivan eritavalla, vuosikausia jatkunut väsymys katosi. Jaksoin aloittaa lenkkeilyn ja urheilun. Kohta huomasin että migreeni katosi, nivel kivut oli poissa. Masennus katosi, pms- oireet, paniikkihäiriö - kaikki lähti. Iho alkoi parantua 2kk päästä.
Koskaan en saanut diagnoosia, mutta itse olen ajatellut että saattoi olla hiivan ylikasvua elimistössä mitä Suomessa ei diagnosoida, toki en tiedä mutta tärkeintä on että sain itseni kuntoon ja elämäni takaisin. Nykyään voin syödä normaalia ruokaa, mutta joskus tulee kausia että joudun jälleen palaamaan takaisin SCD ruokavalion pariin sillä oireet alkavat hiipiä takaisin.
Tämän halusin kirjoittaa siksi että puhut myös närästyksestä ja suolistovaivoista. Se on hämmästyttävää kuinka paljon voi olla omat oireet kiinni suolistosta. Suosittelen kokeilemaan tuon ruokavalion ja tällätapaa ottaa oma hyvinvointi omiin käsiin. Kokemuksesta voin sanoa että lääkäristä ei tällaisiin ongelmiin ole mitään apua, käyt sinä sitten yksityisellä tai julkisella.
Borrelioosi on siitä ongelmallinen, että iso osa oireettomista myös kantaa sitä tietämättään. Eli vaikka sinulla olisi se, et voi tietää johtuvatko sairastelusi siitä.
Liian helppo selitys nykyään kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Raudan puute. Mulla särki ja kramppasi jalkoja, kävelykin oli hankalaa, hengästyin pienimmästäkin, syke taivaissa ja rytmihäiriöitä, elohiiriä silmissä. En palautunut liikunnasta ollenkaan, enkä kyllä enää jaksanutkaan liikkua. Nyt olen syönyt 4 kk rautaa ja kaikki nuo oireet on hävinneet!
Kannattaisi mennä vaikka yksityiselle, siellä ainakin ottavat kaikki verikokeet mistä maksat. Joo, kallista, mutta mitä ei terveytensä eteen tekisi.
Samankaltaisia oireita kyllä on, jaksan kyllä jotenkin välillä ihan hyvin töissä ja välillä en ollenkaan tai kävellä vaikka 2 tuntia putkeen tai sitten en jaksa ollenkaan.
ap
Fibromyalgia?