Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidinkielen opettajani on hirveä akka. Vihaan häntä.

Vierailija
08.08.2019 |

Joka kerta hän kysyy oppilailta, jotka eivät edes viittaa vastatakseen! Olen hänen tunneillaan aina paniikkikohtauksen partaalla, kun tiedän, että kohta hän pakottaa minut vastaamaan johonkin, johon en tiedä vastausta tai en osaa pukea vastausta sanoiksi, ja sitten änkytän. Jos hänelle vastaa en tiedä, hän ärsyyntyy.

Akka! Saisitpa potkut. Opiskelijoiden kiusaaja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos suhtautuisit itse eri tavalla? Ei tarvitse vastata oikein vaan pohtia kysymystä

Vierailija
2/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Itsekin kärsin paniikkikohtauksista ja jännittämisestä ja kaikki äidinkielenopettajat olivat tuollaisia. Tiesivät hyvin, että koko luokka kiusaa minua änkytyksen ja punastumisen takia ja silti piti päästä nöyryyttämään joka ikinen tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURHAAN TUHLAAT ENERGIAASI VIHAAMISEEN,ETHÄN HYÖDY SIITÄ YHTÄÄN MITÄÄN. yRITÄ OPPIA JOTAIN,VAIKKA KOTONA JA TUNNILLA VASTAAT REILUSTI EN TIEDÄ TAI EN OSAA. oSAAMISESI NÄYTÄT KOKEESSA JA KIRJALLISISSA TUOTOKSISSA.

sORI,KÄPSLOKKI TAAS JUUTTUU,EI O TARKOITUS HUUTAA.

Vierailija
4/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äidinkielen opettajani oli hirviö. Tiesi että olen ujo ja vastauksilleni naurettiin vaikka olisinkin ollut oikeassa. Silti laittoi minut lähes aina vastaamaan ja eikä puuttunut muiden ilkkumiseen. Ties vaikka olisi sama akka kyseessä.

Vierailija
5/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita opettajallesi Wilma-viesti, jossa kerrot että sinua jännittää vastata tunnilla ja toivot opettajalta ymmärrystä tilanteeseesi. Selitä, että osallistuisit kyllä mielelläsi keskusteluun tunnilla mutta jännitys estää sen. Saatat yllättyä - opettaja ei välttämättä olekaan luokassa piinaamistarkoituksessa vaan ei ehkä ole vain huomannut tilannettasi. Harvoin ihmiset ovat oikeasti häijyjä. Usein puolin ja toisin on kyvyttömyyttä nähdä tilanne toisen osapuolen silmin.

Vierailija
6/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin äidinkielen opettajani oli hirviö. Tiesi että olen ujo ja vastauksilleni naurettiin vaikka olisinkin ollut oikeassa. Silti laittoi minut lähes aina vastaamaan ja eikä puuttunut muiden ilkkumiseen. Ties vaikka olisi sama akka kyseessä.

Riippuu minä vuonna olit koulussa :D Voi olla sama

Vierailija
7/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita opettajallesi Wilma-viesti, jossa kerrot että sinua jännittää vastata tunnilla ja toivot opettajalta ymmärrystä tilanteeseesi. Selitä, että osallistuisit kyllä mielelläsi keskusteluun tunnilla mutta jännitys estää sen. Saatat yllättyä - opettaja ei välttämättä olekaan luokassa piinaamistarkoituksessa vaan ei ehkä ole vain huomannut tilannettasi. Harvoin ihmiset ovat oikeasti häijyjä. Usein puolin ja toisin on kyvyttömyyttä nähdä tilanne toisen osapuolen silmin.

Nasrsisti kokee tuollaisen loukkauksena ja arvosteluna ja hän saattaa joutua raivon valtaan. Tilanne voi vain pahentua ja ap joutua silmätikuksi vielä pahemmin. Kokemusta tällaisesta on.

Vierailija
8/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nasrsisti kokee tuollaisen loukkauksena ja arvosteluna ja hän saattaa joutua raivon valtaan. Tilanne voi vain pahentua ja ap joutua silmätikuksi vielä pahemmin. Kokemusta tällaisesta on.

Millaisen viestin kirjoitit tai mitä sanoit opettajallesi?

Vierailija
9/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas!

Tässä nyt vaikka yksi malli, jota muokata. On todella vaikeaa kuvitella yhdenkään narsistin tästä pahastuvan, ja tuskin aloittajan tilanne voi paljon nykyistä huonommaksi edes mennä.

Hei XX!

Kirjoitan sinulle näin Wilmassa, koska minua on vähän ahdistanut äidinkielen tunnilla ja toivoisin, että voisit ottaa tilanteeni huomioon. Yritän kyllä seurata opetusta parhaani mukaan, mutta vastaaminen muun luokan kuullen tuntuu minusta tosi vaikealta. Minusta tuntuu että menen ihan lukkoon enkä pysty ajattelemaan. Jos se vain onnistuu, voisin näyttää omaa osaamistani muilla tavoin. Minun olisi helpompaa keskittyä opetukseen kun ei tarvitsisi jännittää ääneen vastaamista. Kiitos kun ymmärrät!

Parhain terveisin YY

Vierailija
10/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa teetkin itsestäsi open suosikin. Lue kaikki läksyt hyvin, myös seuraavan tunnin aiheet, joten olet valmiina vastaamaan. Keksi kaikkia hyvä esimerkkejä, kuten vääristä possessiivisuffikseista: "Kauppias kiinnitti joulukuusen jalkaansa". Suomi on tuota pikaa sun lemppariaine ja ällää pukkaa.  

Vierailija
11/11 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ope tässä.

Minulle on useampi oppilas vuosien mittaan tullut sanomaan kahden kesken, jos on ujoutta tai ahdistusta tai muita syitä, ettei pysty osallistumaan johonkin. On niitä, joilta en kysy koskaan vastausta sekä niitä, joiden ei tarvitse tehdä ryhmätyötä. Jonkun ei tarvitse tehdä koetta muiden kanssa samassa tilassa. Kaikenlaiset tilanteet saa hoidettua hyvin sujuvasti kun ope vain tietää oppilaan pulmasta.

Jos joku sen sijaan vain murjottaa takapenkissä eikä koskaan kerro mikä mättää, on opettajan tosi vaikea tietää, onko kyse teini-iän kuohuista vai voisiko oppilaan tilannetta jotenkin helpottaa. Olisi tietysti ihanaa jos olisi aikaa pysähtyä jokaisen äkäpussin kohdalla ja selvittää, missä vika piilee, mutta aineenopettajalla saattaa olla 150 oppilasta viikossa ja vaativa oppisisältö tungettuna minimitunteihin, jolloin aikaa ja voimia (tai silmiä ja korvia) ei aina vain riitä jokaiselle erikseen.

Yksikään opettaja silti tuskin jättää huomiotta oppilaan avunpyyntöä, jos hänelle sellainen esitetään. Jos et itse uskalla kirjoittaa viestiä, voisitko pyytää vanhempiasi tai vaikka kuraattoria tekemään sen?