Kohtaus yöllä..
Viimeyönä tuli outo kohtaus. Elikkä ensiksi oikea käsi puutui oudosti ja se meni sitten ohi.. N.puoltuntia-tunti myöhemmin tuli omituinen olo, ehkä hieman sekava. No sitten kun yritin lukea, niin näin, mutta perjaatteessa en siltikään nähnyt mitään, kmirjaimet vain katosivat ja oli kamala päänsärky.. Ja olen nyt raskaana rv12 jos on oleellista.. Migreeniä ei ole koskaan ennen ollut, mutta nyt itse epäilen tuota.. Hartiatkin ovat aivan jumissa.. Vieläkin on pää aika kipeä ja juntturassa vähän.
Kommentit (7)
Kannattaa soittaa päivystykseen, vaikka oireet menneet ohi, varsinkin, jos ei migreeni diagnoosia ole aiemmin tehty ja kaikki kyseiset oireeet ilmenivät nyt ensimmäistä kertaa.
Ihanaa että joku muukin samaa mieltä.. Ajattelinkin, että olisiko raskaus voinut laukaista jotenkin, eilen illalla käytin ilmanraikastinta joka itsestään ruiskuttaa hajua, epäilisin että siitä johtunut.. Kävi kyllä mielessä kaikenmaailman veritulpat yms..
Todennäköisesti migreenikohtaus, mutta itse taitaisin kuitenkin käväistä lääkärissä, koska myös esim. aivoverenvuoto tai -veritulppa oireilee toisinaan noin, että tulee lievähköjä aivohalvaukseen viittaavia oireita, mutta ne menee ohi ja ihmninen luulee että eihän se ollutkaan mitään. Ja kuitenkin koko ajan aivot vaurioituu lisää ja pitäisi päästä hoitoon.
hyvä tavaton sentään! Aina soitetaan äidille sun muille sukulaisille ja kirjoitellaan lehtipalstoille!
AMBULANSSI: HE tekevät arvion mikä on vialla!
Tuo voi olla merkki aivoinfarktista tai tulpasta tai mistä muusta vakavasta tahansa!
Menkää hyvät ihmiset lääkäriin tai päivystykseen sairaalaan tai mitä tahansa muuta kuin palstadosenteilta neuvoja!
Kyllä, ottaisin yhteyttä keskussairaalaan. Voi olla joku aivoverenkiertohäiriö,tia kohtaus tms.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että joku muukin samaa mieltä.. Ajattelinkin, että olisiko raskaus voinut laukaista jotenkin, eilen illalla käytin ilmanraikastinta joka itsestään ruiskuttaa hajua, epäilisin että siitä johtunut.. Kävi kyllä mielessä kaikenmaailman veritulpat yms..
Sinuna en nyt tekisi ominpäin diagnooseja, vaan soittaisin päivystykseen.
Migreeniltä vaikuttaa. Onneksi aina yksittäiset kohtaukset ei tarkoita että nyt on loppuiän säännöllisesti migreenikohtauksia. Esim. itse sain jokusen kohtauksen raskaana ollessa, sitten muuten olen saanut niitä vain rankan juomisen jälkeisessä krapulasssa, mutta en koskaan muuten.