Empatia on pelkkä hidaste liiketoimille
Mutta eihän sitä saa ääneen sanoa.
Pitää saada tehdä niin kuin on itselle edullisinta. Muiden ongelmat eivät ole minun ongelmiani.
Kommentit (8)
Onko tämä ote eksäni "lokista" jonne hän kirjasi aina päivän tapahtumat?
Ei empatia tietenkään kuulu bisnekseen, kuin silloin jos menee niin hyvin että siihen on varaa.
Toi on niin totta, bisnekseen tai elämään yleensäkään ei pidä sotkea tunteita mukaan. Jos joku on haavoittuvaisessa tilassa ja pystyn hyötymään hänestä jotenkin, tottakai käytän tilanteen hyödykseni. Epäreilu kilpailu on hyvä asia silloin kun olen itse saamapuolella mutta jos tilanne on toisin päin, nostan äläkän. Minua ei sorreta mutta itse olen niin älykäs että pystyn hyötymään muiden heikkouksista.
Niistä tehdään sinunkin ongelmiasi sitten, jos muu ei auta. Pyöri rahoissasi vielä kun voit. Voit maksaa virheistäsi nyt tai myöhemmin. Hinta vain kovenee.
Tunnevammaisuus on hidaste liiketoiminnalle. Koska kaikki komminikaatiossa menee pieleen, jotain puuttuu ja se on hyvin kokonaisvaltaista.
Lauotko ap "hyviä" vitsejä ja ihmettelet kun kukaan ei naura.
Pahinta on jos työntekijät huomaavat tuon, niin hekin voivat olla täysin kyvyttömiä empatiaan, jos tulee kiire ja tarvetta ylitöille.
Sitten voikin miettiä että pitäisikö sitä empatiaa joskus vähän jakaa ympäristöön eikä pantata kuin ahne ihminen panttaa omaa kakkaansa.
En tajua koko avausta?
Tottakai tyhmiltä otetaan rahat pois. Perustuu ihan siihen että jos joku ei ota niitä rahoja niin tulee toinen joka ottaa. Lopputulos on sama.
Samalla lailla toimii myös kaikki avustusjärjestöt jotka pyytää rahaa.
Ainoa jolla tässä maailmassa on väliä on raha ja omaisuus (joka on rahaa kiinteässä muodossa).
Maailman tehtävä on tehdä minun olemassaolostani mahdollisimman helppoa ja mutkatonta, jos tielleni ilmestyy esteitä ja vastaväittäjiä niin jyrään heidät.
Elän oman pääni sisällä ja kieltäydyn inhimillistämästä muita ihmisiä koska se on vain hidaste yritystoiminnalleni. Käytän paljon aikaa, vaivaa ja rahaa todistaakseni olevani oikeassa, koska jos olen jossain asiassa väärässä, pienessäkin, se vie pohjan kaikelta mitä olen pakkomielteisesti rakentanut koko elämäni. Omistan kaikki elämääni kuuluvat ihmiset, niin henkisesti kuin rahallisesti. Jos he tekevät minun kantaani vastaan, eli oikeaa kantaa koska minä olen oikeassa, he saavat siitä rangaistuksen. Jos he suunnittelevat hylkäämistäni tai kieltäytyvät olemasta käytettävissä aina kun haluan jotain, hylkään heidät ensin. Koska minä olen kontrollissa kaikesta mitä elämässäni tapahtuu.