Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beyond meat -pihvit - mielipiteitä?

Vierailija
06.08.2019 |

Oletteko maistaneet? Onko kuin lihaa? Koostunus? Maku?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Näyttää enemmän lihalta kuin maistuu. Mössömäisempää kuin jauheliha. Paras feikkiliha, mutta turhan kallis.

Vierailija
2/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää, haisee oudolle.

Maku on yllättävän lihamainen, suutuntuma hötömpi.

Itse syön pääosin kasvisruokaa, niin en kaipaa tuollaista oikeastaan, mutta lapset ja mies jotka pitävät lihasta enemmän, olivat sitä mieltä, että tuo on ihan ok vaihtoehto aina välillä.

Vierailija
4/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainesosaluettelo sitä luokkaa että pitää olla hullu jos tuollaista moskaa laittaa suuhunsa.

Itse proteiini siinä myös köyhää, ei korva lihaa

Vierailija
5/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes maistaa tuollaista lisäainepommia. Makkarassakin on vähemmän lisäaineita.

Vierailija
6/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua edes maistaa tuollaista lisäainepommia. Makkarassakin on vähemmän lisäaineita.

Niinno, ei se lihakaan luontaisesti kuitenkaan ole pihveinä, prosessoitua sekin.

Vierailija
7/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranruokaa.

Oma koirani ei syö moista moskaa vaan oikeaa ruokaa ja kunnon lihaa.

Vierailija
8/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omnomnomnomnom...

Vierailija
9/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää, haisee oudolle.

Maku on yllättävän lihamainen, suutuntuma hötömpi.

Itse syön pääosin kasvisruokaa, niin en kaipaa tuollaista oikeastaan, mutta lapset ja mies jotka pitävät lihasta enemmän, olivat sitä mieltä, että tuo on ihan ok vaihtoehto aina välillä.

Itselläkin tökkäsi tuo haju. Muuten on lihamaisempi kuin härkis ja nyhtökaura, mutta pidän silti enemmän näistä kahdesta viimeksi mainitusta.

Vierailija
10/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä herneproteiinille saatu kova hinta.

Vierailija
11/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo koostuu? En ole vielä ehtinyt maistamaan.

Hälsans kökillä (en ole varma kirjoitusasusta!) on burgeripihvi joka on hyvin lihamainen ja makukin ok.

Vierailija
12/51 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lihankorvike, jos sellaista kaipaa. Itse pidän hampurilaisen välissä enemmän itse tehdystä mustapapupihvistä, jossa on enemmän suutuntumaan paprikan ja sipulin ansiosta. Kasvispihvit kun on usein paljon mössöisempiä, kuin lihapihvit. 

Vierailija
13/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta, S-ryhmän eräässä kaupassa 30,75 €/kg, on kyllä aika huima. En ostanut edes kokeilumielessä, vaikka olisin saanut 60% alennuksella (12,30 €/kg). Ehkä jollakin noin kahdeksan euron kilohinnalla saattaisin kokeilla.

Vierailija
14/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kaupan hyllyyn kuten muutkin korvikkeet.

Vierailija
15/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes tiennyt että tuota saa Suomessa jo kaupassa, vaikka olen vege ja noiden lihankorvikkeiden suurkuluttaja. Täytyypä testata! Tähän mennessä mun suosikit pihveistä on Hälsans Kökin burgerpihvi ja Huhtihyvän wienerleikemäinen leivitetty leike.

Vierailija
16/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkifirma eli joutuu boikotoimaan ympäristösyistä sekä kauppapoliittisesti.

Vierailija
17/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa on varaa ostaa, kalliihkoja ovat, muuten useammin. Murkkuikäiset tykkää, mies ja minä myös, mainio tuote.

Vierailija
18/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes tiennyt että tuota saa Suomessa jo kaupassa, vaikka olen vege ja noiden lihankorvikkeiden suurkuluttaja. Täytyypä testata! Tähän mennessä mun suosikit pihveistä on Hälsans Kökin burgerpihvi ja Huhtihyvän wienerleikemäinen leivitetty leike.

Joo, ja kasvissyöjät vielä kehuvat ruokansa terveellisyyttä :D:D:D

Vierailija
19/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman liian prosessoitua omaan mieleen.

Vierailija
20/51 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja kasvissyöjät vielä kehuvat ruokansa terveellisyyttä :D:D:D

No, ainakin näin 45-vuotiaana olen terve ja vielä hoikkakin, 16-vuotiaasta olen ollut vegetaristi (lakto-ovo) ja niin kauan kuin on ollut noita käteviä lihankorvikkeita olen niitä käyttänyt reilusti koska niistä tykkään.

En usko, että prosessoitu on automaattisesti paha tai edes lisäaineet on automaattisesti paha. Jotkut prosessoinnit voi olla pahoja ja jotkut lisäaineet, ja jos tutkimustieto tulee, että joku aine ei ole turvallinen, muutan tapojani. Esim. bisfenoli-A:n takia olen vähentänyt tölkkiruokien syömistä. Mutta oletusarvoisesti oletan elintarvikkeisiin sallitut lisäaineet normaali käyttömäärissä turvallisiksi käyttää. 

Sinänsä joskus hauska kuunnella tätä prosessointikauhistelua erityisesti silloin, jos sitä harrastavat ihmiset jotka ei huomaa syövänsä prosessoitua aika laillakin. Esim. eräs erittäin ylipainoinen, tyypin 2 diabetestä sairastava työkaveri. Hänellä on erittäin vahva vakaumus että juuri tuollaiset lihankorvikkeet on kaiken pahan alku ja juuri, kammottavaa keinoruokaa joka sairastuttaa. Itse kuitenkin vetää hyvällä ruokahalulla teollisia makkaroita, keksejä, jäätelöitä ja ties mitä prosessoitua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi