Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi heti keskenmenon jälkeen?

28.05.2006 |

onko kenelläkään kokemusta raskautumisesta heti km jälkeen ilman yksiäkään kuukautisia? Onko heti ollut selvää että kyseessä on todella raskaus? Itselläni tällainen tilanne ja aika ultraan ja hcg-verikokeeseen ensi viikolla. Äitipolilla epäilivät pari päivää sitten otetun hcg-arvoni perusteella ettei välttämättä raskaudesta kyse kun arvo niin alhainen. Nyt huolettaa. Keskenmeno oli spontaani eli en tarvinnut kaavintaa tai lääkkeellistä tyhjennystä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa vahvistuu ja pahoinvointi nostanut päätään eli raskaana ollaan!

Muillekin hurjasti plussaonnea!

Vierailija
2/20 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hcg oli noussut ja ultrassa näkyi kohdussa paksut limakalvot ja joku pussukka. Nyt on taas uusi verikoe edessä ja ultra ylihuomenna jossa tarkistetaan alkaako pussiin kasvaa alkio. Eli raskaana olen mutta vielä seurataan eteneekö raskaus normaalisti! Iloita ja tuulettaa ei vielä osaa ennenkuin näkee sykkeenkin vauvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut omasta tilanteestani Strawberryn uuteen aloitukseen.

Vierailija
4/20 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vielä kaksi kertaa ultrassa ja viimeksi saatiin jo syke näkyviin! Viikkoja on arviolta 8 nyt kasassa (se voi vielä muuttua). Varovaisen onnellinen olen mutta keskenmenon pelko edelleen jäytää. Toivon muillekkin plussatuulia ja onnea jo onnistuneille!!

Vierailija
5/20 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis raskautumisesta, mutta km koettiin pari viikkoa sitten rv8+2. Tosin slkio oli lopettanut kehityksensa jo aiemmin ja pienia vatsakipuja lukuunottamatta en epaillyt mitaan kummallista ennen ultrausta, jossa siis todettiin asian kiireellisyys ja seuraavana aamuna suoraan kaavintaan! Ja kiinnostus onkin valtava lueskella teidan viestejanne, koska paikallinen laakarini (asun ulkomailla) suositteli vakavasti etta olisi pidettava 6 kuukauden tauko ennen uutta raskautta! Minulla oli tuulimuna helmi-maaliskuussa joka poistui itsestaan, jonka jalkeen tein plussan toukokuun puolessa valissa! Olisi kuulemma vahintaan 3 kk pitany pitaa valissa!!! Taallakin nuo laakarien mielipiteet jakautuu tosi paljon - toinen lekuri sanoi etta uutta heti kuukutisten tultua, toinen suositteli paria kk valissa... Itse odottelen nyt vaan tatien tuloa, tosin kauhistelin jotakin teista etteivat ne tulleetkaan kuin vasta 2.5 kk paasta!! En taida niin kauan jaksaa odottaa, josko ottaisi luget kayttoon... Mutta toisaalta lekurini on erittain kokenut gynis - pitaisi varmaan vaan uskoa hanta, etta tauko kannattaa pitaa elimiston rauhoittamiseksi, vaikka halu uudesta vauvasta kasvaa joka viikko!

Vierailija
6/20 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen tärppäsi heti, eli menkkoja ei ehtinyt välissä tulemaan.

Raskaus oli ihan selvä, oireet ja kaikki kohdillaan jo ennen oletettuja kuukautisia, ja testikin näytti plussaa. Tosin se raskaus sitten päättyi uuteen keskenmenoon 8. viikolla (selvisi alkuraskauden ultrassa rv7+5) :(

Ennen tuota syyskuista keskenmenoa oli ollut jo yksi km paria kuukautta aiemmin. Luulen että tuo viimeisin km oli seurausta siitä, että menkkoja ei ehtinyt olla ollenkaan ja muutenkin olin ollut raskaana useaan kertaan ihan lyhyen ajan sisällä --> kroppa ihan sekaisin. Voihan syy olla joku ihan muukin, mutta näin itse ajattelen. Ja voi kuinka monesti soimasin itseäni siitä, että ei odotettu niitä yksiä kuukautisia.......

Tuosta keskenmenosta joka tapahtui 8. viikolla, jouduin kaavintaan ja seuraavia menkkoja odotinkin sitten 2,5kk!! Pelko uudesta raskaudesta oli valtava, mutta myös se vauvankaipuu oli kova, niinpä yritys alkoi uudelleen. Ja sitten kun tärppäsi niin se kestikin loppuun saakka :)

Jaa, nyt taisi tulla jo ihan muutakin kuin mitä kyselit *ups* No jos ei muuta niin ehkä tämäkin antaa toivoa jollekin ;)

Vierailija
7/20 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keskenmeno huhtikuun puolessa välissä rv 6+ ja raskaustesti näytti uudestaan plussaa viikko sitten, eikä välissä ole ollut kuukautisia. Keskenmenosta oli siis vain noin viisi viikkoa kun " plussasin" uudestaan.

Mietin myös, että olisiko vaan edellisen raskauden hormooneja. Keskenmeno oli spontaani ja en käynyt missään tutkimuksissa, vuoto kesti yhdeksän päivää. Plussattuani viikko sitten soitin neuvolaan ja sain ohjeen testata viikon päästä uudestaan, (siis tänään) ja jos on edelleen plussa, niin sitten soittaa taas neuvolaan.

Tein testin tänään aamulla (Acon early detection, tein samalla viikko sitten) ja tulos nyt todella vahva plussa, joka tuli näkyviin noin kymmessä sekunnissa. Viikko sitten tulos oli haaleampi. Nyt sitten vaan soitan neuvolaan kunhan kello lyö 12, jännittää kovasti, olisi ihanaa jos raskaus olisi totta, mutta kun ei uskalla iloita vielä..

Vierailija
8/20 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin silloin ultrassa ja verestä otettiin hcg. Viikon päästä kävin uudelleen ja hcg oli laskenut jo paljon. Nyt kun sain kotitestiin plussan soitin neuvolaan josta sain lähetteen verikokeeseen. Hcg oli taas koholla mutta aika vähän. Sen takia minulla on huomenna aika ultraan jossa asian pitäisi selvitä. Pelottaa mennä vaikka voi käydä hyvinkin, olen kuitenkin niin paljon kuullut tarinoita jossa uusi raskauskin menee kesken. Toivon että sulla ihan uusi ihmisenalku mukana!!

Vierailija
9/20 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetteen ultraa varten, nyt sitten odotellaan kutsua sinne. Sittenhän se tilanne selviää.

Jännä, että ottavat toisissa paikoissa tuon hcg veriarvon, minä yritin sitä ehdottaa ensimmäiseksi keinoksi, siinähän näkisi heti arvon suuruudesta, että onko raskaus aikaan nähden todennäköinen, mutta terveydenhoitaja sanoi, ettei se kannata, että suoraan ultraan mieluummin. Meillä ei ole ultraa neuvolassa eikä terveysasemalla, siksi pitää mennä synnytyssairaalaan äitipolille.

Vierailija
10/20 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta seuraan tilannettanne sillä itsellä vastaavaa.

Minulle tehtiin rv7 lääkkeellinen kohdun tyhjennys tuulimunan vuoksi ja jälkivuoto oli normaalia ja kesti muutaman päivän.

n.4vkoa tyhjennyksestä tein kotitestin mikä näytti vielä plussaa ja tämän vuoksi otettiin hcg verestä. Se oli 309 ja seuraavana päivänä 290 eli laskusuunnassa. Tällöin todettiin myös ultralla kohdun olevan tyhjä ja siisti, kaikki kokeet ja arvot ok muutoin.

Tuosta viikon kuluttua eli 5vkoa tyhjenyksestä alkoi ekat menkat, jotka kestikin tiputteluineen päivineen kokoneiset 2vkoa (tuli vuotoa yhdynnän ainoastaan yhdynnän jälkeen).

Tuolloin raskaustesti vielä haileetakin haileempi plussa. Ovistestin mukaan oviskin oli, mutta en siihen nyt oikein luota kun hormonit on miten on.

Nyt tyhjennyksestä on siis kulunut jo 2kk ja Aconin early detection antoi haalean plussan.

Nyt en enään tiedä onko siis kyse uudesta raskaudesta vaiko vanhasta hormonista. Lääkärin mukaan kun joillakin se voi laskea tosi hitaasti nolliin.

Ei kai tässä auta kuin odottaa seuraavia menkkoja ja luulisi vuodon mukana hcg:nkin romahtavan nolliin jos kyseessä vanha hormoni ja jos taas uusi niin eiköhän se siitä vahvistu sitten.

Eli siksi seuraan kiinnostuneen, että miten teillä asia etenee.

Toivottavasti plussa vahvenee ja kyseessä uusi raskaus. :)

Omalla kohdalla sitä epäilen.

Vierailija
11/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*utelias* =)

Kertokaahan mitä teille kuuluu?

Itsellä testi plussan puolella yhä ja omalääkärin mielestä olisi outoa jos olisi vanhaa hormonia ja jos ei kohta näytä negaa niin kuulemma gynelle käy tän rouvan tie. =O

En kyllä tajua mikä voisi olla vialla jos vanha hormoni kyseessä kun tosiaan kaikki muut tutkimukset tehty ja todettu niiden osalta kaiken olevan ok (papa, ultra, tulehdusarvot).

Vierailija
12/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle sanottiin rv12 spontaanin keskenmenon jota lääkkeillä vauhditettiin jälkeen, että tästä kuukauden päästä raskaustestin tulisi olla nega, jollei, piti mennä uudestaan ultrattavaksi. ja niinhän se oli mulla positiivinen ja sain ajan uudestaan neuvolaan, kun vaadin, siellähän näkyikin vielä olevan palanen istukkaa paikallaan, jonka koko oli 1,5x1,5 cm ja sen vuoksi jouduin vielä kaavintaan. En tiedä miten yleistä tämä on, mutta minulla ainakin oli näin.

vauva2006

Vierailija
13/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan crp eli tulehdus arvot ihan normaalit, eli ei tulehduksen merkkejä. leukkarit oli vähän koholla, mut ne on kuulemma aina raskaana ollessa, joten niistä ei voinu mitään sanoa. anoastaan mulla oli vuotoja keskenemenon/lääkkeellisen jälkeen neljä viikkoa eli sinne jälkitarkastukseen asti.

vauva2006

Vierailija
14/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tulehdusarvot?

Mulla tosin ultrattiin jo kuukausi sitten ja todettiin kohdun olevan tyhjä ja siisti, että en sitten tiedä voiko mulla olla tuollaisestakaan kysymys.

Vierailija
15/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jälkivuoto oli normaali ja menkatkin ollut jo......

*plaah* Mitään kipuja ei ole tms.

Vierailija
16/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä vielä ole syytä hätäillä, laittoivat käsittääkseni sen lähetteen neuvolasta vasta tiistaina eteenpäin.

Tuo istukanpalan jääminen ei ole tullut mieleenikään, sekinhän on täysin mahdollista... ei tässä kyllä vielä uskalla yhtään iloita mahdollisesta uudesta raskaudesta, kun on noin monta mahdollisuutta, että on vaan edellisen raskauden hormooneja, mutta eihän se auta kuin odotella.

Vierailija
17/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla tosiaan oli edellä kirjottamani tilanne, sillon kun sain keskenmenon jota vauhditettiin lääkkeillä, kohtua ultrattiin osastolla useaan otteeseen ennen ja jälkeen, sekä vähän ennen kotiin lähtöäkin. Silloin kyseinen lääkäri sanoi, että siellä kohdun seinämässä on hieman paksunnosta, mutta sen mielestä se oli normaalia joka on ennen kuukautisiakin. Mutta kun vuodot vain jatkuivat, se kuulosti minusta omituiselta, mutta ne vaan sanoivat että lääkkeellisen jälkeen vuodot kestävät usein useita viikkoja. Osastolta minun määrättiin käydä kunnan terveyskeskuksessa antamassa virtanäyte hcg.tä varten tasan kuukauden kuluttua lääkkeellisestä.

Minulla oli siis vuotoja koko ajan ja kovia kipujakin n.viikon ajan lääkkeellisen jälkeen ja kudospalasiakin tuli vielä 2,5 viikkoa tapahtuneesta. En voi muuta sanoa, kuin se oli todella stressaavaa aikaa, kun sai koko ajan seurata nouseeko kuume yli 38 ja tuleeko tulehdusoireita. En olisi millään halunnut kaavintaan, mutta kun vuodot kesti ja kesti, aloin sinne haluamaan, kun aloin pelätä tulehdusta. Joten en usko että teillä on tälläistä, mutta huomasin, että oli vaan pakko vaatia tutkimaan asia kunnolla, muuten eivät olisi jälkitarkastustakaan tehneet, enkä edes uskalla ajatella miten huonoon kuntoon olisin voinut mennä, kun muutenkin fyysinen kuntoni romahti ja huimasi yms.

Toivottavasti asianne selkiytyvät, mutta jos vähänkin tuntuu, vaatikaa jälkitarkastta, mikäli ette ole siellä käyneet. Toivon bdbdbd että kaikki olisi hyvin.

vauva2006

Vierailija
18/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt n.3 päivää sitten Aconin early detectionin testin ja pidättelin 4 tuntia.Tein myös toissapäivänä ja tulos melko haalea, mutta plussa.

Nyt tein uudelleen ja viiva selkeästi vahvempi kuin edelliset, toki kyseessä aamupissa, mutta pidättelyaikaa ei ollut paljoa kun nukkumaan rupesin puolilta öin ja aamulla heräsin jo kuuden maissa. ;)

Plussa edelleen vaalea, mutta siis selvempi...luulisi jo haalistuvan edes hiukan jos vanha hormoni kyseessä???

Villejä arvauksia otetaan vastaan...olisiko tämä nyt sitä? :)

Nyt olis kai kp21/25, mutta ei siis varmaa hajua siitä milloin ovis olisi voinut tapahtua jos näin on.

Vierailija
19/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan uudelta plussalta, kun muistaakseni sinulla ennätti olla jo menkat, jotka olivat ihan tavanomaisetkin vielä. Varovainen onnittelu sinulle vielä tässä vaiheessa. Itsekin tein varmuuden vuoksi tänään testin, kun illasta olis juhlat tiedossa, ja negahan se oli niinkuin oireista olisi voinut arvatakin, mutta on nyt ainakin varmistettu.

vauva2006

Vierailija
20/20 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kaavinta menneellä viikolla ja halauaisin niiiin kovasti jo uudelleen raskaaksi.

Onko joku tullut kaavinnan jälkeen heti raskaaksi, eli ei menkkoja siinä välissä. Ymmärtääkseni kaavinta on sen verran tehokas tyhjennyt, ettei mitään pitäisi jäädä häiritsemään hormoneja.

Lasketaanko kierto normaalisti taas kaavinta= kp 1?