Vanhempani eivät olleet paikalla kun menin ekalle luokalle
Eivätkä ikinä ns avointen ovien päivissä, eivät vanhempainilloissa, eivät kevät tai joulujuhlissa. Muilla samanlaista?
Kommentit (7)
Olivatko paikalla topulla, kolkilla, nelkillä viikillä tai kuukilla? Jos ei kävellen ehdi voi saapua linkillä.
Kolmen lapsen yh-äitini kolmivuorotyössä ei paljon vaivautunut kaikenmaailman joutavuuksiin ja juhliin.
Ekana päivänä kouluun äiti saattoi pihalle. Kevät- ja joulujuhlissa äitini kävi ja joskus joku sisaruksistani. Isäni oli alkoholisti joten ei kyennyt osallistumaan mihinkään.
Kaikki vanhempainillat jätettiin väliin koko kouluajan.
Sama juttu. Ei ennen ollut tapana hengailla lasten koulujutuissa tai harrastuksissa, kun vanhempien piti käydä töissä. Kuulin vasta 30 vuotta myöhemmin, että oma äitini oli minun rippijuhlan aikaan lomamatkalla ulkomailla. Eipä ollut 15-vuotiaalle jäänyt tuollainen mieleen. Äidille siitä oli jäänyt huono omatunto.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ikääsi, mutta esim. 60-luvun lopussa oli aivan normaalia tämä.
Oli harvinaista, jos jonkun vanhempi oli koulussa ekana koulupäivänä, luokassa saakka.
En ole traumatisoitunut.
Vanhempainillathan ovat aivan kamalia tilaisuuksia muutenkin...
Minulla oli tällaista 80-luvulla. Molemmat vanhemmat olivat kotona eli työt eivät häirinneet aikatauluja. Ap
Aika noloa olisi ollut jos äiti olisi tullut kouluun kun aloitin ekan luokan. Olin jo käynyt esikoulun samassa luokassa. Tämä siis 70-luvulla kyläkoulussa. Eskariin varmaan tulin ekana päivänä isän kyydillä.
En tiedä ikääsi, mutta esim. 60-luvun lopussa oli aivan normaalia tämä.
Oli harvinaista, jos jonkun vanhempi oli koulussa ekana koulupäivänä, luokassa saakka.
En ole traumatisoitunut.
Vanhempainillathan ovat aivan kamalia tilaisuuksia muutenkin...