Opettaja, miten aiot henkilökohtaisesti toimia, jotta sama meno kouluissa ei jatkuisi?
Kommentit (16)
Ongelma on se, että maaaahamuuttajataustaisille pojille ei saa sanoa mitään, ei saa komentaa, ei pitää kuria eivätkä ne kuuntele naisopettajia, koska kotona on opetettu, että nainen on toisarvoinen, koiran jälkeen tuleva otus.
Sitten ne ottavat luokan haltuunsa ja kukaan ei opi mitään.
Terveisiä PISA-tuloksille tulevaisuudessa.
PS Miten sinä itse ratkaisisit tämän ongelman?
-Kun ei enää ole erityisluokkiakaan oikein missään, kaikki samassa, jopa ne, jotka eivät pärjää ja ne, jotka häiritsevät/estävät muiden opetuksen.
Opeta niille pojille, että heidän kulttuuri-ja uskontotaustassaankin myös naiset toimivat opettajina, jotta pojat eivät jäisi niin oppimattomalle ja taantumukselliselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että maaaahamuuttajataustaisille pojille ei saa sanoa mitään, ei saa komentaa, ei pitää kuria eivätkä ne kuuntele naisopettajia, koska kotona on opetettu, että nainen on toisarvoinen, koiran jälkeen tuleva otus.
Joo niin tietysti. Sieltähän ne syylliset aina löytyvät. Ja totta kai opettajan pitää nöyrtyä kotona sen opetetun edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että maaaahamuuttajataustaisille pojille ei saa sanoa mitään, ei saa komentaa, ei pitää kuria eivätkä ne kuuntele naisopettajia, koska kotona on opetettu, että nainen on toisarvoinen, koiran jälkeen tuleva otus.
Joo niin tietysti. Sieltähän ne syylliset aina löytyvät. Ja totta kai opettajan pitää nöyrtyä kotona sen opetetun edessä.
Tervetuloa näyttämään mallia.
T:naisopettaja.
PS Sulla ei ole mitään kosketuspintaa nykypäivän koulumaailmaan.
Luokkaan tulee rauha hyödyntämällä positiivisen kasvatuksen menetelmiä. Ratkaisuja, ei rangaistuksia.
https://positiivinenkasvatus.com/2017/02/14/ratkaise-ala-rankaise-kuink…
Nuoremman polven opettajilla tämä onkin aika hyvin hallussa yleensä, mutta vanhemmassa ikäpolvessa on opettajia, joilla ensisijainen tavoite on päästä kostamaan lapsille huono käytös sen sijaan, että huonoon käytökseen etsittäisiin rakentava ratkaisu, jonka avulla lapsi voi itse löytää toimivan mallin reagoida eri tunnetiloihin. Opettajan rankaisuhalusta ja lasta kunnioittamattomasta puhetavasta seuraa sitten se, että lapsi menettää luottamuksensa opettajaan ja tämän hyväntahtoisuuteen ja alkaa sen sijaan taistella ja protestoida opettajaa vastaan.
Maailma on helppo paikka elää, kun on selvästi määritellyt hyvät ja pahat ihmiset. Saa kokea taistelevansa hyvän asian puolesta.
Aion jatkaa jatkuvaa marinaa, kuinka kiireinen olen ja kuinka loppu olen. Kaikille muille koulun työntekijöille, kenet saan kiinni, jotta voisin silmiäni pyöritellen valittaa jaksamattomuuttani ja kuinka kotonakin kaikki menee p**seelleen omien lasten ja puolison kanssa. Aamut on kiireisiä ja tukiverkot viikonlopuiksi puuttuu.
Siinähän se, kohta onkin jo joululoma ja taas kesäloma, mutta mitään en uskalla asioiden muuttamiseksi tehdä. Kunhan valitan ja huokailen ja stressaan.
Vierailija kirjoitti:
Luokkaan tulee rauha hyödyntämällä positiivisen kasvatuksen menetelmiä. Ratkaisuja, ei rangaistuksia.
https://positiivinenkasvatus.com/2017/02/14/ratkaise-ala-rankaise-kuink…
Nuoremman polven opettajilla tämä onkin aika hyvin hallussa yleensä, mutta vanhemmassa ikäpolvessa on opettajia, joilla ensisijainen tavoite on päästä kostamaan lapsille huono käytös sen sijaan, että huonoon käytökseen etsittäisiin rakentava ratkaisu, jonka avulla lapsi voi itse löytää toimivan mallin reagoida eri tunnetiloihin. Opettajan rankaisuhalusta ja lasta kunnioittamattomasta puhetavasta seuraa sitten se, että lapsi menettää luottamuksensa opettajaan ja tämän hyväntahtoisuuteen ja alkaa sen sijaan taistella ja protestoida opettajaa vastaan.
Missä maailmassa elät, et ainakaan ole tietoinen koulumaailmasta. Kun luokassa on se 30 oppilasta ja yksi häirikkö, sinusta kaikki panokset pitää laittaa tämän häirikön opettamiseen ja hyysäämiseen, siihen se kaikki aika meneekin.
-Samaan aikaan luokassa on 10 muuta puolihäirikköä, muutama erityistukea tarvitseva ja sitten motivoituneita ne loput.
Sinun opeilla siis motivoituneet jätetään oman onnensa nojaan, keskittyen häiriköihin, siinä se menikin sitten se opetus.
Kyllä nuo erityisluokat tulee tuoda takaisin ja sijoittaa sinne kaikki, jotka eivät pärjää normaaleissa luokissa, muuten kaikki kärsii, kuten tällä hetkellä.
PS Miksi luulet opettajien irtisanoutuvat koukolla?
Vierailija kirjoitti:
Luokkaan tulee rauha hyödyntämällä positiivisen kasvatuksen menetelmiä. Ratkaisuja, ei rangaistuksia.
https://positiivinenkasvatus.com/2017/02/14/ratkaise-ala-rankaise-kuink…
Nuoremman polven opettajilla tämä onkin aika hyvin hallussa yleensä, mutta vanhemmassa ikäpolvessa on opettajia, joilla ensisijainen tavoite on päästä kostamaan lapsille huono käytös sen sijaan, että huonoon käytökseen etsittäisiin rakentava ratkaisu, jonka avulla lapsi voi itse löytää toimivan mallin reagoida eri tunnetiloihin. Opettajan rankaisuhalusta ja lasta kunnioittamattomasta puhetavasta seuraa sitten se, että lapsi menettää luottamuksensa opettajaan ja tämän hyväntahtoisuuteen ja alkaa sen sijaan taistella ja protestoida opettajaa vastaan.
Joopa joo, ja tätä positiivista pedagogiikkaa leikkiessä sen/niiden luokan häirikön kanssa kukaan muu ei opikaan mitään. Kaikki aika menee kissa-hiiri leikkiin, kun halutaan olla niin pirun positiivisia kasvattajia.
Jos perhe ei saa lastaan kasvatettua, niin se on sitten voi voi. Uutta roskaa pukkaa maailmaan, mutta muilla oppilailla on oikeus oppimiseen ja opetukseen, sen sijaan, että häiriköiden kanssa neuvotellaan puolet tunneista, josko se sinitarrapallo kädessä auttaisi siihen, ettei tarvitsisi siellä pöydän alla mölytä niin paljoa imiessään sukkiaan. Saa aina hienon heppatarran, kun pitää turpansa viisi minuuttia hiljaa. Tai muumileiman.
Tai ei tartte tehdä läksyjä, jos ei huvita.
Kerron suoraan vanhemmille että lapsen kasvatuksen perusta tulee aina kotoa joten arvioin vanhempien hyvyyden sen perusteella miten heidän pikku riiviönsä koulussa käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Luokkaan tulee rauha hyödyntämällä positiivisen kasvatuksen menetelmiä. Ratkaisuja, ei rangaistuksia.
https://positiivinenkasvatus.com/2017/02/14/ratkaise-ala-rankaise-kuink…
Nuoremman polven opettajilla tämä onkin aika hyvin hallussa yleensä, mutta vanhemmassa ikäpolvessa on opettajia, joilla ensisijainen tavoite on päästä kostamaan lapsille huono käytös sen sijaan, että huonoon käytökseen etsittäisiin rakentava ratkaisu, jonka avulla lapsi voi itse löytää toimivan mallin reagoida eri tunnetiloihin. Opettajan rankaisuhalusta ja lasta kunnioittamattomasta puhetavasta seuraa sitten se, että lapsi menettää luottamuksensa opettajaan ja tämän hyväntahtoisuuteen ja alkaa sen sijaan taistella ja protestoida opettajaa vastaan.
Ehkä nämä toistuvasti huonokäytöksiset oppilaat pitäisi koota positiivisen kasvatuksen luokkiin, joissa positiivisopettajat voivat keskittyä heidän ongelmiinsa, samalla kun muut saavat käydä koulua rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokkaan tulee rauha hyödyntämällä positiivisen kasvatuksen menetelmiä. Ratkaisuja, ei rangaistuksia.
https://positiivinenkasvatus.com/2017/02/14/ratkaise-ala-rankaise-kuink…
Nuoremman polven opettajilla tämä onkin aika hyvin hallussa yleensä, mutta vanhemmassa ikäpolvessa on opettajia, joilla ensisijainen tavoite on päästä kostamaan lapsille huono käytös sen sijaan, että huonoon käytökseen etsittäisiin rakentava ratkaisu, jonka avulla lapsi voi itse löytää toimivan mallin reagoida eri tunnetiloihin. Opettajan rankaisuhalusta ja lasta kunnioittamattomasta puhetavasta seuraa sitten se, että lapsi menettää luottamuksensa opettajaan ja tämän hyväntahtoisuuteen ja alkaa sen sijaan taistella ja protestoida opettajaa vastaan.
Ehkä nämä toistuvasti huonokäytöksiset oppilaat pitäisi koota positiivisen kasvatuksen luokkiin, joissa positiivisopettajat voivat keskittyä heidän ongelmiinsa, samalla kun muut saavat käydä koulua rauhassa?
Juurikin näin. Siellä voisi sitten rauhassa viettää päiviään sanoittaen toiveita ja tapahtumia ja pohtien erilaisia palkkiojärjestelmiä, millä saisi WilleJessicaMohamadin ymmärtämään, että koulussa(kin) on säännöt eikä aina voi tehdä kuten haluaa.
Muut oppilaat voisivat sitten omissa luokissaan käydä koulua ja oppia asioita.
Jätin työni ja aloitan ensi kuussa uuden ammatin opiskelun :)
Kiva, että apukoulupudokaspersut ovat niin huolissaan PISA-tuloksista.
Jos blogipostauksiin on uskominen, kaikki opettajat jotka välittävät oppilaidensa kouluympäristöstä ja huolestuvat pätevien työntekijöiden vähyydestä, eroavat virasta ja etsivät muita töitä. Samoin kuin lastentarhanopettajat ja vanhusten hoitajat.