Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhukset katsoo voivansa käyttäytyä miten hyvänsä ja silti olevansa oikeutettuja arvostukseen?

Vierailija
05.08.2019 |

Aloin taas viikonloppuna miettiä, että koska sitä on niin vanha ettei tarvitse enää välittää muista ihmisistä vaan voi itsekkäästi ajatella omaa mukavuuttaan? Hitot kohteliaisuudesta tai muiden mukavuudesta.

Ihmisiä piinataan pitkillä puhelinsoitoilla vaikkei ole mitään asiaa. Jos erehdyt kadulla tervehtimään, alkaa taas pitkä vuodatus mitä on vaikea saada katkeamaan jos yrittää yhtään olla kohtelias. Mökkinaapuri kutsuu itse itsensä kahville ja taas kerran, kohteliaasti on mahdoton kieltää.

Jos ne on niin hirveän yksinäisiä, miksei ne voi ystävystyä muiden vanhusten kanssa? Miksi täytyy piinata hädin tuskin tuntemiaan työssäkäyviä ihmisiä joilla aika on muutenkin kortilla?

Ja sitten siellä kahvipöydässä: jos läsnä on kuusi ihmistä joista viidellä olisi ihan tähdellistä puhuttavaa keskenään, onko itse itsensä kahville kutsunut mummeli hiljaa? Ei, vaan yrittää omia keskustelua itselleen.

Tämä tilanne ei sinänsä liity minuun, vaan olin viikonloppuna kyläpaikassa jonne pölähti tuollainen piinaajamummeli. Joka ei siis ole sukua eikä mitään, mökkinaapuri ja hyvänpäiväntuttu. Kyläpaikan emäntä on niin pehmeä ettei kehtaa vanhalle ihmiselle olla epäkohtelias.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksinäisillä ei ole mitään puhuttavaa keskenään. Mitään ei tapahdu josta voisi puhua. Olisi edes provo, mutta ap:n viesti on ikävä kyllä suurimman osan ajatuksissa. Suomalaiset ovat hirviöitä.

Vierailija
2/4 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin sanontaa jo nuorena. Minusta arvostus pitää ansaita, eikä siihen riitä pelkästään pitkään hengissä sinnittely. Kohta olen itse vanhus ja olen edelleen asiasta samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhus on oikeasti hyvin yksinäinen. Toiset reagoivat siihen tuolla lailla tulemalla tekemään tikusta asiaa, toiset vetäytymällä omiin oloihinsa ja kolmannet katkeroitumalla ympäröivälle maailmalle.

Yksinäisyysongelmalle pitäisi tehdä jotain, se on aito yhteiskunnallinen ongelma. Muutenkin Suomessa me tarvitsisimme yhteisöllisyyttä paljon enemmän.

Vierailija
4/4 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus ja sairaudet kulkevat käsikädessä. Sairas ei voi kontrolloida käytöstään. On pieneen lapseen verrattavissa.