HERÄTKÄÄ!! 14v kaunis, ihana tyttö on julmasti tapettu
ja täällä mietitään mikä on vialla tekijän päässä! Näkeehän sen nyt kilsan päähän, että vikaa on ollut jo pitkään! Ei saa minulta sympatiaa mt-häiriöön vedoten! Tunnen niin monta mt-ongelmaista, ja kukaan ei ole tehnyt TOISILLE mitään. Itselleen kylläkin! Tappajilla kyllä usein viiraa päässä, mutta ei VALTAOSA mt-ongemisista ihmistä tapa! Tämä täytyy kaikkien muistaa!
Kommentit (21)
mutta siitä ei ole mitään hyötyä että vain tuomitaan tekijä.
Syyt mikä johti surmatyöhän täytyy myös analysoida jotta tästä ikävästä tapahtumasta jotakin opittaisiin ja vastaavia virheitä ei enää tehtäisi.
Jos tästä ei opita mitään on Emilian henki ihan hukkaan heitetty.
vitut! Etsi sellaista uhria jonka pystyi tappamaan hyvällä omalla tunnolla, eli kauniin nuoren tytön jota ei olisi itse koskaan saanut. Lyön vetoa että oli intohimorikos! Ja joo, ei saa tappaa ketään mutta ei tuo paska saa päästä pälkähästä sen takia että sen lakimies sanoi, sille, että "vetoat avunpyyntöön yhteiskunnalta!"
Kun asiassa ei oikeastaan ole mitään muuta miettimistä.
Sitäpaitsi, ihmisille on suunnaton helpotus se että kyseessä on mt-ongelmainen. On paljon vaikeampaa sulattaa se että teon olisi tehnyt joku täysipäinen. Siinä järkkyy ihmisten perusturvallisuus.
Minä tämän tiedän. Kun oma lapseni tarttui puukkoon, salaa toivoin että takana olisi ollut jokin konkreettinen mt-häiriö. Silloin asian olisi voinut jotenkin helpommin sulattaa ja vaikka hyväksyäkin. Mutta ei, minun lapseni oli sillä hetkellä vain paha. Se on asia jota on erittäin vaikea niellä.
Se Äiti
pengo ap, jos ehdit sunnuntain nettikeskustelua
---
asiaan:
nuorten naisten tulee opetella miten häiriköille antaa huutia- suihkeilla ja gsm:llä mm
ja yksin ei kannata pk- seutu iltaisn liikkua
---
minuakin ahdisteltiin nuorena- juoksin monesti karkuun-
---
mm.kerran lääkehumalainen raiskaajakin jahtasi- luin seuraavan päivän lehdestä mitä mies oli tehnyt- minä olin juossut karkuun
sille itselleen ja koko yhteiskunnalle olisi viedä ladon taakse ja kuula kalloon.
vitut! Etsi sellaista uhria jonka pystyi tappamaan hyvällä omalla tunnolla, eli kauniin nuoren tytön jota ei olisi itse koskaan saanut. Lyön vetoa että oli intohimorikos! Ja joo, ei saa tappaa ketään mutta ei tuo paska saa päästä pälkähästä sen takia että sen lakimies sanoi, sille, että "vetoat avunpyyntöön yhteiskunnalta!"
Tappaja oli itse kertonut poliisille, että etsi uhrin joka oli tarpeeksi pienikokoinen jottei pysty tekemään vastarintaa.
Tytön kauneudella tuskin on mitään tekemistä asian kanssa. Tuntuu vaan että vetoaa ihmisiin paremmin, kun uutisissa puhuttaan kauniista ja herkästä jne... kuvaakaan kun ei olla julkistettu, ei kukaan voi päätellä oliko uhri kaunis vai mitä. Ja mitä väliä uhrin ulkonäöllä on? ei mitään. Kuollut kuitenkin, ja traagista.
että ette voi ymmärtää pointtia! Ei se paska voinut tappaa sitten ketään muuta vaikka 2 päivää etsi "sopivaa uhria". Mä lyön vetoa että se katseli nuorta kaunista tyttöä ja kun tajusi, että tuollaista ilman se jää niin pahuus iski! Ja ei, ei helpota ketään että syytetään mt-ongelmaa. Tässä maassa on 500 000 mt-ongelmaista mutta erittäin harva tappaa, mukana täytyy aina olla pahuttaa ja muutakin.
Mitä opimme Jokelasta? EMME MITÄÄÄN, eihän siitä edes puhuta! Mitä ihmettä oppisimme tästä? EMME MITÄÄN!
Luulen että yks tärkeä syy miksi se valitsi just tämän tytön oli se, että tyttö harjoitteli siinä verkkoaitahäkissä, mistä ei ollut kai kuin yksi tie ulos. Tosi vaikea päästä pakoon, varsinkin jos se jätti fillarinsa tukkeeksi.
jos tässä olisi kuollut joku pullea silmälasipäinen tyttö?
tekis mieli todeta, että jos jonkun päässä viiraa niin se on jossain muualla kuin tutkintovankeudessa....
että ette voi ymmärtää pointtia! Ei se paska voinut tappaa sitten ketään muuta vaikka 2 päivää etsi "sopivaa uhria". Mä lyön vetoa että se katseli nuorta kaunista tyttöä ja kun tajusi, että tuollaista ilman se jää niin pahuus iski! Ja ei, ei helpota ketään että syytetään mt-ongelmaa. Tässä maassa on 500 000 mt-ongelmaista mutta erittäin harva tappaa, mukana täytyy aina olla pahuttaa ja muutakin.
Mitä opimme Jokelasta? EMME MITÄÄÄN, eihän siitä edes puhuta! Mitä ihmettä oppisimme tästä? EMME MITÄÄN!
jotain hyvin sairasta pitää ihmisessä olla muhinut jo kauan jos näin tekee.
Hän oli mt-ongelmainen, koulukiusattu eikä päässyt hoitoon. Toki syyt on löydettävä, mutta miksi paapotaan tällaisia tekijöitä.
Se, että yrittää ymmärtää teon motiiveja ei poissulje sitä, että tuomitsee tapahtuman. Kyllä tämä tekijä on ollut todella sairas ja tutkittavaksi jääkin, oliko syyntakeinen. Sitten vielä muistutukseksi: Mielisairaus on yläkäsite, jonka alle on niputettu koko joukko erilaisia mielenterveyden ongelmia. Kaikki eivät tapa, mutta osa tappaa kyllä ( varsinkin hoitamattomana ).
mt-ongelmaiset (ahdistuneet yms. lievästi ongelmaiset) ovat kaikki mielisairaita? Jos kerran mielisairaus on jokin yläkäsite. Ei mielestäni mene ihan noin. Että kyllä tämäkin heppu taisi olla oikeasti mielisairas, paranoidinen yms. ja mahdollinen uhka yhteiskunnalla ihan kunnolla hoidettunakin.
niin kyllä se on silti epämääräinen yläkäsite, joka kattaa koko joukon vakavia mielenterveyden häiriöitä.
Mielisairaus tarkoittaa, että ihminen on ollut psykoosissa, eli harhainen.
Mielenterveysongelmia taas voi olla kenellä tahansa, eli masennusta, ahdistusta jne.
Sairas on kai jotain joka ei parane koskaan, ohimenevät mt-ongelmat sen sijaan hyvinkin terapian ja lääkkeiden avulla. Vaikkapa jokin ahdistava kokemus elämässä voi aiheutta mt-ongelmia, ihminen ei kuitenkaan mielstäni sen vuoksi oli mielisairas.
jos 36-vuotias ikisinkku, ylipainoinen, ruma akka tapetaan, siitä ei välttämättä ole missään lehdessä juttua. Tai, jos on, siitä kirjoitetaan pari riviä.
Iljettävää, että lehdistö revittelee tämmöisillä tapauksilla. Toki on hyvä asia, että se aiheuttaa keskustelua, mutta ällöttävää, että samasta aiheesta on viikon verran lööppejä.
Senpä takia juuri on syytä miettiä, mitä vikaa on tekijän päässä. Jotta tunnistettaisiin myöhemmin ne joilla on samanlaisia ongelmia, eivätkä he tappaisi muita nuoria tyttöjä.
Oliko uhri kaunis tai ihana siihen en ota kantaa, eikä sillä ole mitään väliä, koska ei rumiakaan saa tappaa.