Paljon nuoremman miehen kanssa seurustellut, koitko myös pitkän päälle liian stressaavaksi yrittää olla aina viehättävä?
Kommentit (16)
Mitä ihmettä? En kokisi yhtään enempää tai vähempää paineita, olen minkä näköinen olen, ja kelpaa jos kelpaa. Ei miehen ikä siihen vaikuta.
Minun ei tarvinnut yrittää olla viehättävä, sain olla oma itseni. En kokenut, että hän olisi viimeinen mies maailmassa ja hänestä pitää pitää kynsin ja hampain kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Olipa omituinen aloitus.
Luulen että päinvastoin arkipäivää monessa nuori mies vanhempi nainen suhteessa
Haluan näyttää mahdollisimman viehättävältä ihan itseni takia. Olin tällainen jo ennen mieheni tapaamista, en muuttunut tällaiseksi hänen vuokseen. En siis koe sitä minkäänlaisena rasitteena.
Seurustelin itseäni 13 vuotta nuoremman miehen kanssa vuoden ajan ja kyllä vain hiipi usein mieleeni se tosiasia, että minulla on ikänäköä, ryppyjä ja elämänkokemusta enemmän, vaikka mies olikin fiksu, eikä koskaan viitannut "vanhuudenvaivoihini".
Nyt kun seurustelen oman ikäiseni kanssa, tuntuu kivalta, kun toiseltakin löytyy samoja vaivoja.
En. Meillä se meni lähinnä niin että vain minulta kysyttiin papereita kun olimme yhdessä ulkona vaikka olen 12 vuotta vanhempi.
Itse näkisin, että normaalissa suhteessa on enemmän paineita pysyä hyvännäköisenä. Jos on esimerkiksi parikymppisenä alkanut seurustelemaan, niin kolmeakymppiä lähestyessä alkaa se ikääntyminen pikkuhiljaa näkyä. Jos mies on tällöin nuorempana ihastunut nimenomaan naisen tyttömäisyyteen, niin ongelmia voi tulla vanhetessa.
Jos taas kyseessä on tosiaan suuri ikäero eli nainen nyt vähintään neljäkymppinen ja mies parikymppinen, niin mieshän on jo seurustelun alkaessa tavallaan hyväksynyt sen, että naisessa näkyy jo vanhenemisen merkit. Sitä paitsi jos nainen on jo nelikymppinen, niin itseluottamuksen tulisi olla jo niin riittävä, ettei enää koe tarvetta vertailla itseään nuorempiin.
Ei ollut paineita, mies 13v nuorempi. Elämäni paras suhde, jossa tunsin oloni hyväksytyksi sellaisena kuin olen.
Olin tykästynyt nuorempaan mutta en kehdannut edes näyttää sitä sille kun oli 10v nuorempi. Tuskin se ikinä olisi tämmöisestä matamista ollut kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Itse näkisin, että normaalissa suhteessa on enemmän paineita pysyä hyvännäköisenä. Jos on esimerkiksi parikymppisenä alkanut seurustelemaan, niin kolmeakymppiä lähestyessä alkaa se ikääntyminen pikkuhiljaa näkyä. Jos mies on tällöin nuorempana ihastunut nimenomaan naisen tyttömäisyyteen, niin ongelmia voi tulla vanhetessa.
Jos taas kyseessä on tosiaan suuri ikäero eli nainen nyt vähintään neljäkymppinen ja mies parikymppinen, niin mieshän on jo seurustelun alkaessa tavallaan hyväksynyt sen, että naisessa näkyy jo vanhenemisen merkit. Sitä paitsi jos nainen on jo nelikymppinen, niin itseluottamuksen tulisi olla jo niin riittävä, ettei enää koe tarvetta vertailla itseään nuorempiin.
Miehelle voi myöskin tulla vauva kuume ja silloin vanha nainen jää auttamatta pois kuviosta. Tiedän tapauksen
Minä olen 38v ja mulla on 29v mies. En ole ikinä kokenut paineita näyttää viehättävältä. Ollaan oltu vuosia naimisissa.
Parin kymmenen vuoden jälkeen 15 vuotta ikäeroa alkoi tuntua aika raskaalta
Ei tarvitse tämmöisiä miettiä jos on siloinen paksu hyvä iho geeneissä, painoa alle 60 ja pituutta korkkareilla 179. Ikää yli 40. Ja jos oikeasti luullaan nuoremmaksi. Saisi minkä ikäisen vaan haitarilla 18-80, mut jätän teille.
Rahaakin löytyy omast takaa - ei tarvitse kurttupapoille mielistellä ;)
Ei kyllä ole moisesta stressiä. Auttaa kyllä asiaan, että mies vanhentunut parissa vuodessa ihan älyttömästi, kilojakin tullut aika reilusti. Näin on käynyt itsellekin, muttei niin huomattavasti ja vain muutama kilo tullut lisää. Oltiin kyllä aikoinaan aika kivannäköinen pari.
Miehenä koen myös paineita kun naiseni on nuori ja kaunis ja itse olen enää vain nuori M46