Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lannerangan magneettikuvaus

Vierailija
04.08.2019 |

Menossa ens vkolla lannerangan magneettikuvaukseen. Tietääkö joku kauan se kestää ja mennäänkö sinne pää edellä putkeen? Saako olla meikkiä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat edellä mennään, ei tule mitään ikäviä puristuksia. Vatsan päälle laitetaan kevyt kela. Tutkimus kestää parikymmentä minuuttia ja on varmaan miellyttävin magneettikuvaus.

Vierailija
2/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkiä ei periaatteessa saisi olla, vaikka käsittääkseni nykymeikeissä ei metalleja juuri ole. Pää edellä putkeen ja kestää puolesta tunnista kolmeen varttiin, riippuen vähän kuvattavasta alueesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikistä en tiedä, mutta mitään metallista ei. Rintsikat, korut ym pois. Pää edellä mennään putkiloon, aika syvälle. Jos on ahtaan paikan kammo, niinkuin minulla, kannattaa pyytää rauhoittavaa lääkettä ennen kuvausta.

Riippuu, kuinka isolta alueelta kuvataan, kesto puolen tuntia tai enemmän.

Vierailija
4/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mä niin pelkään mennä pää edellä. Ja mulla on herkät korvat että sattuuko ne äänet korviin vaikka on kuulokkeet. Ei mulla hississä oo ollut ahtaan paikan kammoa mut jotenki pelottaa se pää edellä meno putkeen.

Vierailija
5/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää edellä menin itse, ei ollut ahdasta mutta aika kaponen olenkin. Meikeistä en tiedä, en käytä. Kuulokkeet on toki paskat koska ääni tulee ilmaäänenä letkuja pitkin (oikeissa kaiuttimissa on magneetteja). Ei ne hurinat ja pörinät kovin kovaa silti kuuluneet. Noin kymppiminsan muistaakseni kesti ja aina on paniikkinappula jos ahdistaa.

Vierailija
6/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIssä mennään lannerangan kuvaukseen pää edellä? Olen ollut useammassa magneetissa töissä eikä kyllä missään ole tarvinnut lannerangan takia mennä pää edellä putkeen.

Vierailija
7/41 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni oli magneettikuvassa ja hän meni sinne kyllä jalat edellä. Meni kyllä aika pitkälle sinne putkeen, mutta kuitenkin oli pää ulkopuolella. Kesti noin 20 minuuttia ja siinä otettiin jotain lisäkuviakin. 

Vierailija
8/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö lannerangan magneettikuvauksessa pää laitteen ulkopuolelle, jos laitteeseen mennään jalat edellä? Ja jos mennään pää edellä, niin jääkö pää silloin laitteen sisäpuolelle?

Ehkä asiakkaan pituuskin vaikuttaa. Olen itse 162 cm, ja toivon, että pääni voisi jäädä laitteen ulkopuolelle. Tullut kammo aiemmasta kuvauksesta - pään mri, johon mentiin pää edellä.

Voiko pyytää, että saa mennä lannerangan tai lantion alueen kuvauksessa laitteeseen joko pää tai jalat edellä?

Kiitos kaikille!

Vierailija
9/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joitain jännittää tuo putkeen meno? Sehän on auki molemmista päistä ja on alle 250cm pitkä. Kai te nyt ootte vesiliukumäen putkessakin laskeneet. Luureista tulee musiikkia ja ainakin itse sain valita radiokanavan mitä kuuntelin. Toisella kerralla nukahdin ja kuvaus meni pieleen kun kuorsasin enkä pidättänyt henkeä.

Vierailija
10/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkiä ei periaatteessa saisi olla, vaikka käsittääkseni nykymeikeissä ei metalleja juuri ole. Pää edellä putkeen ja kestää puolesta tunnista kolmeen varttiin, riippuen vähän kuvattavasta alueesta.

Joo ja mustat tatuoinnit pitää poistaa, koska mustassa värissä on niin paljon rautaa että se kuumuu niin että tulee palovamma.

Vierailija
11/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö lannerangan magneettikuvauksessa pää laitteen ulkopuolelle, jos laitteeseen mennään jalat edellä? Ja jos mennään pää edellä, niin jääkö pää silloin laitteen sisäpuolelle?

Ehkä asiakkaan pituuskin vaikuttaa. Olen itse 162 cm, ja toivon, että pääni voisi jäädä laitteen ulkopuolelle. Tullut kammo aiemmasta kuvauksesta - pään mri, johon mentiin pää edellä.

Voiko pyytää, että saa mennä lannerangan tai lantion alueen kuvauksessa laitteeseen joko pää tai jalat edellä?

Kiitos kaikille!

Jos haluaa vastauksia itseä askarruttaviin kysymyksiin, kannattaa aloittaa aiheesta oma aloituksensa.

Voin vastata omalta kohdaltani. Pää menee laitteen sisäpuolelle, vaikka laitteeseen menee jalat edellä. Olen sinua viitisen senttiä pidempi ja korkeintaan päälaki oli ulkopuolella. Tällä ei sinänsä ole merkitystä, koska silmät kannattaa pitää kiinni koko toimituksen ajan. Näin siis, jos kärsii ahtaanpaikankammosta, muut voivat pidellä silmiään haluamallaan tavalla.

En tiedä voiko erikseen pyytää omanlaistansa tulokulmaa laitteen sisälle. Se, minkä sinä voit tehdä, on sanoa, että toivoisit mahdollisimman pikaista toimitusta - näin tein itsekin.

Vierailija
12/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu laitteesta ja kuvauspaikasta. Joillakin Siemensin koneilla tulee paremmat kuvat pää edellä (riippuu jollain tavalla laitteen turva-arvoihin, liian monimutkaista selittää tässä).

Vierailija
13/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mustat tatuoinnit pitää poistaa, koska mustassa värissä on niin paljon rautaa että se kuumuu niin että tulee palovamma.

Ainakin jos on vanhanajan vankilatatuointi.

Vierailija
14/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh?  Meneekö joku ilman meikkiä lääkärin vastaanotolle.

Vierailija
15/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?  Meneekö joku ilman meikkiä lääkärin vastaanotolle.

Ei varmaankaan, mutta nyt on kyseessä magneettikuvaus ja siellä on vain matalan statuksen hoitsuja mukana niin meikeistä ei niin väliä. Tienaavatkin alle 50 000 vuodessa.

Vierailija
16/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joitain jännittää tuo putkeen meno? Sehän on auki molemmista päistä ja on alle 250cm pitkä. Kai te nyt ootte vesiliukumäen putkessakin laskeneet. Luureista tulee musiikkia ja ainakin itse sain valita radiokanavan mitä kuuntelin. Toisella kerralla nukahdin ja kuvaus meni pieleen kun kuorsasin enkä pidättänyt henkeä.

Ei ole joka paikassa tuollaista avoputkea. Mulla kuvattiin selkää ja laitettiin pää edellä putken perälle, sain rauhoittavaa etukäteen ja suljin silmät hyvissä ajoin ennen putkeen menoa enkä avannut niitä kuvauksen aikana, joten en tiennyt kuinka ahtaassa loukossa olinkaan.

Vierailija
17/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun aina pelotellaan ahtaanpaikan kammoisia, kun mielestäni laite ei ole ahdasta nähnytkään. Tuntuuko ajatuksena ahtaalta, jos ympärilläsi olisi iso uimarengas, jonka reikä olisi niin iso, että ainakin kaksi ellei useita kokoisiasi ihmistä mahtuisi siitä lävitse? Minusta laatikko voi oll ahdas, mutta ei tällainen varsin avonainen laite.

Vierailija
18/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime kuussa olin lannerangan magneetissa ja putkeen menin pää edellä. Pää tuli kyllä hyvin lähelle sitä putken toista päätä, ei tullut ahtaan paikan kammoa. Meikeistä ei annettu mitään ohjeita etukäteen. Koruja tai metallia ei saanut olla. Kuvaus kesti ehkä 20-30 minuuttia, meni ihan mukavasti kun pidin silmiä kiinni ja kuuntelin musiikkia. Hankalinta oli yrittää pysyä ihan paikallaan kun selkä oli kipeä.

Vierailija
19/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kun aina pelotellaan ahtaanpaikan kammoisia, kun mielestäni laite ei ole ahdasta nähnytkään. Tuntuuko ajatuksena ahtaalta, jos ympärilläsi olisi iso uimarengas, jonka reikä olisi niin iso, että ainakin kaksi ellei useita kokoisiasi ihmistä mahtuisi siitä lävitse? Minusta laatikko voi oll ahdas, mutta ei tällainen varsin avonainen laite.

Niitä laitteita on varmaan erilaisia. Siihen missä minä viime kuussa olin, ei olisi kyllä lisäkseni mahtunut yhtään muuta aikuista ihmistä. Sain olla ihan kyynärpäät kyljissä kiinni. Ehkä jonkun pikkuvauvan olisi mahtunut liu'uttamaan siihen mahani päälle makaamaan.

Vierailija
20/41 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvaus on ahtaanpaikankammoiselle pahimpita triggereitä/paikkoja.