Voisitko olla töissä semmoisessa työpaikassa mikä sotii arvomaailmaasi vastaan?
Minä olin nuorena töissä tupakkatehtaalla ja onneksi pääsin sieltä nopeasti muualle töihin.
Kommentit (15)
Riippuu miten rankasti sotii. En voisi esim. olla palkkamurhaaja tai muu rikollinen. Sen sijaan laillisia tuotteita kuten tupakkaa tai alkoholia valmistavassa yrityksessä voisin ihan hyvin olla töissä. Samoin vaikka rahapelialan yrityksessä.
Mulla ei ole mitään arvoja ja voin tehdä mitä tahansa.
Olin vuosia töissä työssä missä asiakkaita piti huijata. Onhan se aika rankkaa pidemmän päälle.
Minä pelaan paljon rahapelejä, mutta siinä tulee raja vastaan että semmoiseen yritykseen en menisi töihin. En mitenkään voisi houkutella ihmisiä rahapelejä pelaamaan. Myöskään pikavippifirmaan en menisi töihin.
Mä olen jo sellaisessa, mutta vain itsekkäästi kovan palkan takia. Metsäteollisuudelle työskentelen ja äänestän vihreitä.
Oon töissä pankissa ja onhan tämä.. noh.. rahan takia.
Itse olen vasta opiskelija. Opiskelen oikeustiedettä, ja oikeastaan perintätoimisto on ainoa, johon en haluaisi töihin arvojen tai etiikan vastaisuuden takia (toki niissäkin on kunniallisia firmoja, mutta liian monet toimivat vähintään harmaalla alueella). Sitten tietysti millä tahansa alalla voi olla yksittäisiä firmoja, jotka huijaavat verottajaa, asiakasta tai jotain kolmansia osapuolia; tällaisen palveluksessa en mielellään työskentelisi jos tietäisin epärehellisyydestä.
Mun arvot on ostettavissa, jos hinta on korkea...
Olen nykyään duunissa joka on siinä ja rajoilla, muttta 1) saan tehdä mielenkiintoisia teknisiä juttuja jotka voisivat olla laittomiakin jos tekisin niitä pahantahtoisesti "kolmatta osapuolta vastaan", 2) maksetaan tosi hyvin (ns paras tulodesiili) ja silti vain rivi-inssin vastuut, julkisen sektorin ylilääkäreistäkin puolet (mediaani) jäävät tuloissa.
Typeryshän olisin jos olisin sanonut "ei kiitos" kun headhuntteri otti yhteyttä.
Eli tästä voi jotenkin päätellä, että jos joku on vaikka pikavippiyrityksessä töissä, niin ei ole kovin mukava ihminen kyseessä. 🤔
Työskentelen vanhusten hoitajana. Joka päivä joudun tekemään ammattietiikan vastaisia asioita. En pysty vaikuttamaan asioihin, työnantaja ei kuuntele meitä hoitajia. Jos valitat asioista, pomo kehoittaa lähtemään muualle töihin. Kuulemma työntekijöitä on jonossa. Tämä yksityisellä, voittoa tahkoavalla firmalla
En. Vastustan palkkatyötä, joten en voi käydä töissä.