Miten saada äiti luopumaan synttäreistä?
Täytän syksyllä 25 ja äitini juhlaihmisenä sanoi järkkäävänsä isot kemut, tilaavansa tyyliin unelmakakun jne. välittämättä siitä että inhoan juhlia. Vaikka sanoin tiukan ein niin äiti tulee järkkäämään yllätysjuhlat jos ei muuten saa tahtoaan läpi. Aiemmin olen paennut synttäreitä reissuun mutta nyt työt ei odota. Millä saan äidin tajuamaan että hän pilaisi koko päivän?
Kommentit (5)
Anna hänen juhlia, ei sinun ole pakko mennä mukaan. Ei edes yllätysjuhliin. Menet töiden jälkeen vaikka leffaan ja tulet myöhään kotiin, niin ei tarvitse olla yllätysjuhlissa. Kannattaa myös kertoa tämä äidille ja sitten toteutat sen.
Kerro tiukasti äidillesi ja kerro myös ystävillesi ja suvulle etteivät mene, jos äiti kutsuu. Sanot suoraan ettet ole paikalla missään yllätysjuhlissa.
Tietty ikävä homma, jos vaikka töihin ne vieraat ja kakut raahaa. Noloa kaikille.
Kiitos näistä! Aion pitää tiukan linjan. Mulla on ollut vara-avain äidillä mutta pyydän senkin nyt takaisin. Hän on aina intopinkeänä järkkäämässä kaikkea ja kiertää kysymässä kehuja "vaivannäöstään".
Ap
Kunhan saisit edes sen verran aikaan, että ottaisit vara-avaimen pois äidiltäsi. Sen jälkeen laitat vaikka lehteen ilmoituksen "en juhli", jos some ei riitä. Jos 'työt eivät odota', ole sitten töissä koko rahan edestä, jos mahdollista niin ylimääräisissä vuoroissa. Pakene vaikka hotelliin yöksi kriittisessä vaiheessa, jos et muuten pysty pakenemaan hössötystä.
Jos et asu siellä äitisi kotona niin sanot vaan että et aio itse tulla sinne synttäreille, koska inhoat synttäreitä etkä halua juhlia. Ja et mene myös, jos äiti silti järjestää jotain.