Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysvisiitti somepariskunnan kotiin kertoi meille totuuden

Vierailija
03.08.2019 |

Entinen pomoni asuu vaimonsa kanssa landella kauniissa maalaistalossa ja pihapiirissä. Vaimo pitää ruoka-aiheista blogia ja pitää kanoja, ja molemmat laittaa instaan ja faceen kuvia ja postauksia tyyliin ”tänään isäntä kävi hakemassa luomukaritsaa tuolta @mattilanlammas lähitilalta ja laitettiin siitä nämä kyljykset kera oman ryytimaan rosmariinien ja kylkeen rucola-lehtikaali-jäävuorisalaattia ja rakkaudella viljeltyjä perunoita #namnam #rakkaudestaruokaan #meidänelämää .

Tai sitten on kuva drinkkilaseista ja tekstinä tyyliin ”Koko päivä on hujahtanut puutarhahommissa, sitten pihasaunamme lämpöön ja nyt rentoudutaan #napuegin #illanpäätteeksi #rauha #rakkaus

No me oltiin sit parin työkaverin kanssa ajelemassa siitä ohi toisen työkaverin mökille ja ajateltiin, että mitä jos mentäisiin moikkaamaan, kun ei olla nähty aikoihin. Ja hän on ties kuinka monta kertaa sanonut niin mulle kuin näille muillekin vanhoille työkavereille että tulkaa jossain vaiheessa käymään, lämmitetään sauna, grillataan. Mut vuosien varrella ei ole asia koskaan konkretisoitunut. Hänessä on aina ollut pikkasen leveilijän vikaa, esim. aina Hgissä ollessaan tarjoaa avokätisesti pöytäseurueelle.

Yritettiin soittaa mut kukaan ei vastannut. Ajateltiin että kai sitä nyt voi kesällä käydä pikapikaa kääntymässä, haettiin kukkakaupasta kimppu kukkia ja ajettiin pihaan. Mentiin soittamaan ovikelloa ja pariskunta tuli ihan tukat pörrössä ja unisena avaamaan, olivat olleet kuulemma päiväunilla.

No pyysivät sisään ja istuttiin alas. Ex-pomo oli ihan outo, ei se rento ja huumorintajuinen heppu vaan pyöri ja hääri ihan hermostuksissa ja vaimo sit istui meidän kanssa. Sitten mies kysyi että haluttaisiinko jotain kuusenkerkkämehua ja saatiin sitä lasilliset. Vaimo meni huseeraamaan keittiöön. Sit vaimo kutsui keittiöön ja tarjosi toiset lasilliset kuusenkerkkämehua ja sit oli pöydässä itse tehtyä siemennäkkäriä ja Oreo-keksejä. Vaimo valitteli ettei oo kahvia kun he eivät osta kuin silloin kun he tietää että tulee vieraita, ja tuli kyllä selväksi että yllätysvieraat ei ole toivottuja. No juotiin mehut ja syötiin näkkärit ja keksit ja sit lähdettiin hyvin viileissä merkeissä.

Jäi tosi outo olo. Laitoin autosta viestiä että ”oli kiva nähdä” mut mitään ei vastattu vaikka viesti nähtiin heti.

Kaikki postaukset on antaneet ymmärtää, että pariskunnalla on rahaa millä mällätä, kaikki on komeaa ja aina on parasta pöydässä kera kalliiden drinksujen. No eipä näin ollutkaan. Huvittaa lukea näitä ruokapostauksia nyt kun tietää että totuus on toinen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt oli aikaa ennen somea. Mutta työkaverit soitteli joskus äitiyslomalla ja kyseli kuulumisia. Totta kai kerroin, että hyvin menee ja kivaa on. En ole sen tyylinen ihminen, että valitan kaikille ja marisen ja vingun huonoja asioita.

No kerran sitten kesäpäivänä ihan ryytyneenä istuin pihaterassilla läskeineni bikinit päällä ja koti oli melkoinen kaaos, kun esikoinen oli ollut oksennustaudissa ja vauvakin herätti vielä neljä kertaa yössä. Olin just saanut lapset päiväunille ja halusin vähän aikaa nauttia auringosta ja kahvista.

Eikös työporukka ollut saanut idean, että lähtevät katsomaan vauvaa. Auto ajoi pihaan ja neljä työkaveria vääntyi ulos. Kun näin heidät, tuntui, että se on juuri se, mikä katkaisee kamelin selän. Koti oli sekainen ja oksennuspyykkiä oli vielä pyykkikorissa ja minulla paskainen tukka ja en todellakaan ollut palautunut vielä synnytyksistä, eli olin hirveän näköinen.

Ala siinä sitten konkkaronkkaa passaamaan ja esittelemään taloa ja keittelemään kahvia ja etsimään kaapista jotain keksipakettia.

Kuulin sitten toisaalta, että olivat töissä kauhistelleet, kuinka minulla menee huonosti ja olen niin läskissä kunnossa ja kodista en osaa pitää huolta ja olen antanut itseni rupsahtaa ja ei ollut edes tarjottavaa heille kahvilla.

Pahanilkisiä ihmisiä on ollut myös ennen somea

Vierailija
62/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vain päivä, vietäppä puoli vuotta, niin ehkä olisi eri kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli harrastaa juuri tätä. Eli tekee yllätyskäyntejä ja sitten suureen ääneen päivittelee, ettei meillä juuri sillä hetkellä ole tarjottavaa ja haukkuu sukulaisille takanapäin kodin siisteyttä ja tarjottavia.

Opiskeluaikana mieheni oli antanut vara-avaimen vanhemmilleen. Sitten yksi kaunis päivä avain vain kävi lukossa ja sinne änkes "koko suku" (appiukko ja veli) varottamatta päivittelemään kastettavien puutetta. Kyllä vitutti lähteä kauppaan ostamaan pullaa viimeisillä opintotuilla. Myöhemmin pidin huolen siitä, että meidän huusholliin he eivät avainta saa. Ja oven avaan vain, jos se meille sopii.

Mutta siis todellisuudessa tällaisia ihmisiä on olemassa, jotka saavat jotain sairasta nautintoa toisten haukkumisesta ja yllätysvisiiteistä. Kateushan taustalla on. Esim. meillä miehen veli on kateellinen, kun hänellä itsellään ei ole vaimoa ja lapsia, ja hän asuu edelleen vanhempien nurkissa. Haukkuu sitten minua ja lapsia.

Vierailija
64/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen veli harrastaa juuri tätä. Eli tekee yllätyskäyntejä ja sitten suureen ääneen päivittelee, ettei meillä juuri sillä hetkellä ole tarjottavaa ja haukkuu sukulaisille takanapäin kodin siisteyttä ja tarjottavia.

Opiskeluaikana mieheni oli antanut vara-avaimen vanhemmilleen. Sitten yksi kaunis päivä avain vain kävi lukossa ja sinne änkes "koko suku" (appiukko ja veli) varottamatta päivittelemään kastettavien puutetta. Kyllä vitutti lähteä kauppaan ostamaan pullaa viimeisillä opintotuilla. Myöhemmin pidin huolen siitä, että meidän huusholliin he eivät avainta saa. Ja oven avaan vain, jos se meille sopii.

Mutta siis todellisuudessa tällaisia ihmisiä on olemassa, jotka saavat jotain sairasta nautintoa toisten haukkumisesta ja yllätysvisiiteistä. Kateushan taustalla on. Esim. meillä miehen veli on kateellinen, kun hänellä itsellään ei ole vaimoa ja lapsia, ja hän asuu edelleen vanhempien nurkissa. Haukkuu sitten minua ja lapsia.

Haluaako hän vaimon tai lapsia? Jos vaan ei muuten pidä teistä.

Vierailija
65/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ääliö. Ymmärrätkö nyt, miksi et ole tervetullut vieras, vaan tunkeilija.  No, et varmaan ymmärrä, olethan ääliö.

Vierailija
66/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aloitus ei olisi niin hyvin kirjoitettu, epäilisin, että tässä on erään tietyn ip-lehden toimittaja onkimassa jotakin josta saisi väännettyä negatiivissävyisen klikkiotsikon.

Vierailija
67/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt oli aikaa ennen somea. Mutta työkaverit soitteli joskus äitiyslomalla ja kyseli kuulumisia. Totta kai kerroin, että hyvin menee ja kivaa on. En ole sen tyylinen ihminen, että valitan kaikille ja marisen ja vingun huonoja asioita.

No kerran sitten kesäpäivänä ihan ryytyneenä istuin pihaterassilla läskeineni bikinit päällä ja koti oli melkoinen kaaos, kun esikoinen oli ollut oksennustaudissa ja vauvakin herätti vielä neljä kertaa yössä. Olin just saanut lapset päiväunille ja halusin vähän aikaa nauttia auringosta ja kahvista.

Eikös työporukka ollut saanut idean, että lähtevät katsomaan vauvaa. Auto ajoi pihaan ja neljä työkaveria vääntyi ulos. Kun näin heidät, tuntui, että se on juuri se, mikä katkaisee kamelin selän. Koti oli sekainen ja oksennuspyykkiä oli vielä pyykkikorissa ja minulla paskainen tukka ja en todellakaan ollut palautunut vielä synnytyksistä, eli olin hirveän näköinen.

Kiitos päivän parhaista nauruista. Hyvin kuvattu ja osaan samaistua tuohon tilanteeseen. Onneksi minun työkavereillani oli sen verran järkeä päässä, että tulivat katsomaan vauvaa vain kutsuttuna.

Tästä tuli mieleeni yksi kesäpäivä muutaman vuoden takaa. Olin suojaisalla takapihallamme, jonne ei naapureista näy. Otin aurinkoa ilman yläosaa pienet narustringit jalassani. Eikös talon kulman takaa pöllähdä äkkiarvaamatta tuttava. Tilanne oli kiusallinen puolin ja toisin, kun yritin hätäpäissäni verhota itseäni ulkopuolisten silmille sopivammaksi.

Ala siinä sitten konkkaronkkaa passaamaan ja esittelemään taloa ja keittelemään kahvia ja etsimään kaapista jotain keksipakettia.

Kuulin sitten toisaalta, että olivat töissä kauhistelleet, kuinka minulla menee huonosti ja olen niin läskissä kunnossa ja kodista en osaa pitää huolta ja olen antanut itseni rupsahtaa ja ei ollut edes tarjottavaa heille kahvilla.

Vierailija
68/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän uudestaan, kun meni lainaukset pieleen:

Kiitos päivän parhaista nauruista. Hyvin kuvattu ja osaan samaistua tuohon tilanteeseen. Onneksi minun työkavereillani oli sen verran järkeä päässä, että tulivat katsomaan vauvaa vain kutsuttuna.

Tästä tuli mieleeni yksi kesäpäivä muutaman vuoden takaa. Olin suojaisalla takapihallamme, jonne ei naapureista näy. Otin aurinkoa ilman yläosaa pienet narustringit jalassani. Eikös talon kulman takaa pöllähdä äkkiarvaamatta tuttava. Tilanne oli kiusallinen puolin ja toisin, kun yritin hätäpäissäni verhota itseäni ulkopuolisten silmille sopivammaksi.

Vierailija
69/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan kun perheemme oli juuri aloittanut kesäloman ja koti oli kuin pommin jäljiltä. Oli tarkoitus tehdä siivous sitten myöhemmin. Kaikki kaapit tyhjät ruuista ja muutenkin olimme ihan kauheissa kotivaatteissa. Mies oli juuri tehnyt myös remonttia ja senkin jäljiltä vielä siivottavaa. Sitten hänen sukulaisensa soittavat, että ovat tulossa hetken päästä sinne. Olivat jo melkein pihassa, joten valhekaan ei enää auttanut. Muistan vaan sen tunnelman ja sen kuinka häpesin vaatteitamme ja sekaisuutta todella, vaikka emme tietenkään olisi vieraita ottaneet vastaan niissä merkeissä. Tarjottavaa ei myöskään ollut melkein mitään ja tunnelma aika vaisu. Hassua on myöskin se, että kerran peruivat itse ihan viime tipassa vierailunsa ja vaikka se tietysti on ihan sallittua ja ymmärrän sen niin ei se sitten pelasta asiaa jos myöhemmin tulevat yllättäen kylään uudestaan. Silloinkin olisi voinut soittaa ja ilmoittaa. Varsinkin, kun harvoin käyvät.

Vierailija
70/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Itä-Suomessa harrastetaan tätä edelleen. En muutenkaan pidä pahana, jos on tuttu vaikka muuttanut kauas, ja nyt sattuu itse olemaan suunnilla. Aina voi isäntä sanoa, että nyt ei käy, mutta soitellaan myöhemmin ja sovitaan näkeminen! Ihme, kun ei aikuinen ihminen saa suutaan vieläkään auki vuonna 2019.[/quote]

Mä en ymmärrä tätä, että tullaan yllättäen tai tosi pienellä varoitusajalla, kun "satutaan olemaan suunnilla". Kai sitä nyt ajamaan lähtiessä tietää, minne päin on menossa, että sattuuko siellä suunnalla olemaan tuttuja, joille haluaisi kylään vai ei.

Yllätysvierailijoita en nykyään päästä ikinä sisään, sen verran törkeää se minusta on. Ja jos soittaa varttia ennen, niin lopputulos on yleensä sama. Muuten tykkään kyllä vieraista.

Vierailija
71/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tarjoaisi drinkkejä keskellä päivää autolla tulleille vieraille?

Vierailija
72/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa minäkin, ja vaikka pitkään täällä olen asunut, en varmaan koskaan totu siihen että vieraita vain ilmestyy pihaan tai ovelle. Ja täällä vielä niin, että jos et heti avaa oveasi, niin vieras astuu sisään huhuilemaan jotta ollaanko kotona. Ovia harvemmin pidetään lukossa täällä ja sen myötä on eteisestä löytynyt milloin mitäkin porukkaa. Pahimmat astelee suoraan tupaan: /

Vierailija
73/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä totuuden?! Aivan ihanalta kuulostaa. Vapaapäivä, päikkärit tai "päikkärit" miehen kanssa, herättyä itse tehtyjä herkkuja kuten kuusenkerkkäjuomaa ja siemennäkkäriä. Mä olisin tehnyt noista instapäivityksen! Virkistävää ja maukasta tarjolla ikuisen tunkkaisen kahvin ja pullan tilalla. Kesällä just sopivaa. Ja vielä yllätysvierailla tuollaista! Tosin, en ikinä kehtais mennä kutsumatta ja kun puhelimeen edes ei ole vastattu. Pikkujuttu tuossa kaikessa ne kukat, mut jotenkin tekee tuosta vielä nolompaa. 

Vierailija
74/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teitte pahan virheen. Jos menette yllätyskyläilemään niin silloin vieraat eli te tuovat kahvin ja pullat/leivokset tullessaan. Näin mun ystäväpiirissä toimitaan. Ei voi olettaa että ihmisillä on pullaa sun muuta koko ajan varalla, varsinkin nykyisessä terveyskulttuurin aikakautena.

Vierailija
75/77 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näköjään seuraa somea niin että todellakin  tulkitsevat yksittäisen päivityksen olevan ko. henkilön päivittäistä elämää. En kyllä ymmärrä tätä. 

Mä laitoin kesällä faceen hienon kuvan kun kävin kauniissa paikassa meren rannalla terassilla. Näinköhän nyt kaikki luulee, että istun siellä joka päivä ryyppäämässä? 

Vierailija
76/77 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tarjoaisi drinkkejä keskellä päivää autolla tulleille vieraille?

Ei-toivotuille vieraille nimenomaan tarjota mitään. Varsinkaan alkoholia. Muuten jäävät asumaan. 

Vierailija
77/77 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme eilen ja aattoyönäkin vähän kuokkimassa, eikun kurkkaamassa tuttavien mökillä. Kännissä takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme