Oletteko huomanneet, että joidenkin on hankala luopua pillifarkuista vaikka trendi suosii nykyään leveälahkeisia farkkuja
Jotenkin säälittää nuo yhteen tyyliin jämähtäjät
Kommentit (42)
Trendit ei ikinä tule valtavirran käyttöön kovin nopeasti. Pillifarkkuja on pidetty nyt vaikka kuinka pitkään, eikä leveämpilahkeisia aleta tosta noin vaan taas pitää, koska "kaikki muutkin" pitää edelleen pillejä.
Vierailija kirjoitti:
Trendit ei ikinä tule valtavirran käyttöön kovin nopeasti. Pillifarkkuja on pidetty nyt vaikka kuinka pitkään, eikä leveämpilahkeisia aleta tosta noin vaan taas pitää, koska "kaikki muutkin" pitää edelleen pillejä.
surullista.
Farkkujen megatrendit kestävät pitkään. 1970-luvulla oli leveneviä, 80-luvulla pillejä, 90-luvulla bootcuteja, vuosituhannen vaihteessa oli lyhyt levenevien aika, ja sitten onkin menty aika pitkään pillien merkeissä. Mutta mikään muoti ei ole ikuinen.
Hassua nähdä vaivaa muiden housuista... Onko tää joku harrastus? Vaiko oikein elämäntapa?
Vaivaannutko oikein porukan kanssa..? Kenties perheen kesken? Oletko löytänyt paljon samanhenkisiä ihmisiä?
Näetkö vaivaa myös muista vaatekappaleista? Vai ovatko housut erityisesti lähellä sydäntä?
Oikeastikko joku pukeutuu muodin mukaan?
Mulla on kauniit sääret, jotka menee hukkaan leveissä lahkeissa. So there.
Yksi syy pilleistä luopumisen vaikeuteen on se, että oikeasti niitä leveneviä ei vielä löydy kaupoista ainakaan täällä maakuntakeskuksessa.
Itse olen kyllästynyt pilleihin mutta vielä kyllästyneempi huonoon, elastaanilla kyllästettyyn denimiin. Täytynee etsiä vintagea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sikäli, että kaupoissa ei yleensä myydä epämuodikasta lahjeleveyttä.
Justiin kuulin, että tällä hetkellä on muodissa sekä kapeat että leveät lahkeet ja että riippuu muista vaatteista, kumpi sopii paremmin.
Pidän korkeavyötäröisistä pillifarkuista ja siksi käytän niitä. Lahje menee esim. Hyvin saappaan lahkeen sisään. Jokainen käyttäköön mitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osta joka vuosi uusia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osta joka vuosi uusia vaatteita.
Mutta kun pillit ovat olleet muotia jo toistakymmentä vuotta.
Pillifarkuista tuli klassikko, ovat aina muodissa.
Nämä nykyiset bootcut-farkut liian lyhyillä lahkeilla taas on kamalat eikä imartele kyllä ketään. Heti kun lahkeenpituudet noissa pitenee niin hankin sellaiset. Siihen asti pitää mennä pilleillä.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkuista tuli klassikko, ovat aina muodissa.
Nämä nykyiset bootcut-farkut liian lyhyillä lahkeilla taas on kamalat eikä imartele kyllä ketään. Heti kun lahkeenpituudet noissa pitenee niin hankin sellaiset. Siihen asti pitää mennä pilleillä.
Ihan samalla tavalla 1970-luvulla leveät farkut olivat klassikko.
Uskon että kaikenlaisilla lahkeilla olevat housut säilyvät "muodissa". Minulle kapeasäärisenä pillifarkut sopivat parhaiten. On mulla leveälahkeisiakin varsinkin kesähousuina. Pukeudun juuri niihin vaatteisiin kuin tykkään, muodista viis.
Mä ostaisin mielelläni leveälahkeiset tai suoralahkeiset farkut, jos...
- niiden lahkeet eivät kastuisi tai likaantuisi niin helposti (leveälahkeiset)
- löytäisin sellaiset, jotka istuisivat vyötäröltä
- ne pysyisivät ehjinä haaroista (leveälahkeiset) – leveät housut kuluvat paljon helpommin haaroista puhki kuin kapeat.
Pillifarkut ovat todella funktionaaliset housut. Ne eivät likaannu tai kastu märässä tai kuraisessa säässä, jos niissä on elastaania, niiden alle on helppo pukea kalsarit eikä tule hankala olo ja ne mahtuvat kenkien varsista sisään. Periaatteessa pidän kyllä leveälahkeisistakin farkuista.
Lahjeleveys on yhteydessä koko siluettiin ja näin ollen pukeutumisen suuriin linjoihin.
1970-luvulla esimerkiksi lahkeet olivat leveitä, koska vastaavasti yläosat olivat erittäin istuvia. 1980-luvulla taas pillifarkkuihin yhdistettiin löysä yläosa.
Nykypäivän muoti - runsaasti elastaania sisältävät pillifarkut ja väljät yläosat kertovat länsimaiden merkittävästä ylipaino-ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kengät näyttää paremmalta pillifarkuissa
Mä haluaisin kuvan tästä väittämästä. Koska en ole ikinä nähnyt kenenkään näyttävän hyvältä pilleissä; juurikin kengät näyttävät suurilta, kuten myös peppu. Malleillakin.
Pillufarkut on aina muodikkaat!