Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolinpesässä omia tavaroita ja vaatteita

Vierailija
03.08.2019 |

Toinen kuolinpesän rupeaa määräilemään omaa omaisuuttani kuolinpesässä.
Eihän sillä ole määräysvaltaa mun omaisuuteen, erittäin vaikea ihminen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tavarasi pois, problem solved.

Vierailija
2/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae tavarasi pois, problem solved.

Saan pitää niitä siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Omalla kohdallani kävi kanssa karmealla tavalla. Toinen vanhempani kuoli, toinen hoitokodissa. Toinen pesän osakas otti kuolinpesän haltuunsa omavaltaisesti, päättää kaikki siihen liittyvät asiat, ei anna avainta, minulla ei ole lupaa olla yhteydessä häneen, heti alkaa törkeä herja. Kaiken surun keskellä tämä on tuntunut kohtuuttomalta ja sairaalta käytökseltä. Onneksi meillä on nyt juristi apuna tässä. Kaikki valokuvani, kuvat vanhemmista ym ovat kuolinpesässä enkä tiedä näenkö niitä koskaan.

Vierailija
4/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kuolinpesän kanssa sopinut, että saat säilyttää kamojasi siellä?

Vainajan kanssa tehty sopimus on rauennut hänen kuoltuaan, joten ei sulla enää ole oikeutta ja lupaa säilyttää kamojasi siellä

Vierailija
5/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainajan kanssa tehty sopimus on rauennut hänen kuoltuaan, joten ei sulla enää ole oikeutta ja lupaa säilyttää kamojasi siellä

Olen kuolinpesän osakas.

Vierailija
6/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänjako vaan niin ongelma ratkeaa

Vierailija
7/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuolinpesän osakas.

Et voi siitä huolimatta säilyttää tavaroitasi kuolinpesän tiloissa ilman muiden osakkaiden suostumusta.

Vierailija
8/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olet osakas, et saa käyttää sitä kuin omaasi. Sinun pitää kuolinpesän asioista sopia kaikkien kuolinpesän jäsenien kanssa.

Tehkää ositus.

Esim. Peritte vanhemmiltanne mökkitontin siskosi kanssa. Sinä et saa omalla päätökselläsi säilyttää sen pihalla kolmea harrasteautoa. Kuten ei siskosikaan saa perustaa sinne eläinhoitolaa ilman lupaasi. Sellaisesta pitää sopia yhdessä!

Vierailija
9/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuolinpesän osakas.

Et voi siitä huolimatta säilyttää tavaroitasi kuolinpesän tiloissa ilman muiden osakkaiden suostumusta.

Saan.

Vierailija
10/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas nyt tarkemmin, miksi muka saisit?

Esimerkki. Peritte vanhempiesi asunnon, jossa on sinun tavaroita ja vaatteita. Sinä pidät asuntoa varastona, mutta siskosi vuokraa sitä airbnb:nä. Kumpikaan ei kysy toiselta. Kuinka hyvin luulet asioiden sujuvan?

Vierailija
11/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropas nyt tarkemmin, miksi muka saisit?

Esimerkki. Peritte vanhempiesi asunnon, jossa on sinun tavaroita ja vaatteita. Sinä pidät asuntoa varastona, mutta siskosi vuokraa sitä airbnb:nä. Kumpikaan ei kysy toiselta. Kuinka hyvin luulet asioiden sujuvan?

Ei kyse ole talon vuokrauksesta.

Vierailija
12/12 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olen minäkin tätä joutunut ajattelemaan, mutta vain ajattelemaan.  Kyseessä on mieheni ja hänen sisartensa hallussa oleva vanhemmilta jäänyt jakamaton kuolinpesä.  Eli minulla ei ole sananvaltaa enkä suin surminkaan sano yhtään mitään.  Mutta ajatteluhan on vapaata.

Vanhaa taloa ja tilaa kohdellaan kuin pyhäinjäännöstä.  Siellä on kaikki oltava kuin aina ennenkin.  No okei, senkun pitävät sen sellaisena.  Käyn siellä aniharvoin.  Mutta mitä silmäni näkevätkään.

Ei siellä ole enää niitä tavaroita, mitä siellä oli anopin ja apen eläessä.  Ne on pikkuhiljaa kummasti kadonneet.  Jotain tietysti on vielä, mutta kaikki ne, mitä vähänkin voisi pitää arvokkaana ja säilyttämisen arvoisena, on kyllä jossain muualla kuin siellä.  

Ei siinä mitään, mutta takuuvarmasti ei minun mieheltäni ole kysytty, saako sieltä ottaa itselleen sitä ja tätä.  Ja mies ei sieltä ole ikinä mitään tuonut, joten ainoa mahdollisuus on kuolinpesän muut osakkaat.  

Nyt joku ajattelee, että taas yksi ahne miniä, mutta ei.  Itse asiassa ei siellä ole mitään, mitä minä haluaisin.

Mutta tämä asenne, että viedään itselle tavaroita ja huonekaluja yms. sopimatta siitä kaikkien osapuolten kanssa on minusta miestäni kohtaan  väärin ja väärin se on ihan juridisestikin.   Nämä sisaret käyttää hyväkseen sitä, että veli ei puutu mihinkään eikä välitä mistään.  Mies päinvastoin säilyttelee siellä omia juttujaan, esim.  onkivehkeitään ja sen sellaisia sekä moottorikelkkaa ja mönkijää, ja sitten siellä näitten sisarten lapset ja niitten poikaystävät sun muut kaverit siellä majaillessaan  käyttelee niitä ja ajelee niillä siellä ihan kuin omillaan.  Sitä ihmettelen, mutta kun se kerran ei ole minun asiani, niin en siihen puutu.  Mutta eikö aikuiset ihmiset ajattele omilla aivoillaan?  En minä kenenkään toisen tavaroita käyttäisi ilman lupaa ja sitä ei ole kysytty, kaikki on saatu tietää vasta jälkikäteen ja ilmeisesti nämä sisaret kuvittelee, että heillä on valta antaa lupa.  Myös meidän matkailuauto oli jonkin aikaa siellä säilytyksessä, niin siellähän oli annettu pikkupenskojen pitää mehukekkereitään ja mehulla sotkettu istuimia.  Silloin puutuin asiaan ja vaadin avaimet pois, koska se auto on puoliksi minunkin nimissäni.

No, katsellaan miten käy.  Tai kyllähän minä tiedän, se talo ja sen tilukset nököttää siellä jakamattomina hamaan maailman tappiin ati.  Sillä olisi ollut ostajakin kerran ja mies oli sitä mieltä, että senkun myydään.  Mutta kolme vastaan yksi sisaret piti päänsä, ei tätä äidin ja isän perintöä voi myydä, se on niin tärkeä asia että sen eteen vaikka sitten uhrataan mitä, mutta sen pitää pysyä heillä.   Ei mies tule koskaan siitä osuuksiaan vaatimaan, kyllä minä sen tiedän ja nämä siskot myös.  

Minä en sen hökötyksen eteen uhraa ainakaan yhtään mitään.