Valitetaan ärsyttävistä sukulaisista
Onko teillä ärsyttäviä sukulaisia, joiden tapaaminen on tuskaa? En tarkoita narsistipaskoja, jotka yrittävät kaikin tavoin nolata toisen, vaan ihan hyväätarkoittavia mutta ärsyttäviä ihmisiä.
Minulla on täti, joka opiskelee venäjää. Se on ihan mukava harrastus, ei siinä mitään. Hän kuitenkin puhuu siitä koko ajan joka kerta kun tapaamme. Hän myös esim. esittelee venäjänkielistä tekstiä vieraskirjastaan ja kehottaa minua lukemaan sen, enkä kuitenkaan osaa, joten hän lukee itse miten se pitää lausua. Perhejuhlissa hän haluaa esittää venäläisiä lauluja. On ihan käsittämätöntä, miten paljon hän kaipaa huomiota tämän yhden asian takia. Muuten on kyseessä oikein mukava ihminen, joka on sukurakas ja aidosti tykkää nähdä minua. Tykäisin hänestä paljonkin, jos hän ei olisi niin keskittynyt siihen venäjään.
Toinen vähän kaukaisempi sukulainen on niin innostunut terveydestä, että hänen kanssaan on vähän kiusallista olla. Hän valitti sukujuhlissa "teollisuusmehun" hajusta. Jos hän tarjoaa ruokaa, hän koko ajan kertoo mitä kaikkea ruoassa on, millä tavalla se edistää terveyttä ja miten hän ei syö mitään sokeria jne. Hänellä on ollut vaikka miten monta villitystä, nykyään on keto. Myös hän on oikein mukava ihminen muuten, mutta kukaan ei jaksaisi kuunnella terveysjuttuja koko aikaa, varsinkaan jossain sukujuhlissa joissa on tarkoitus mässätä.
Onko muilla tällaisia sukulaisia?
Kommentit (4)
Anoppi, joka tuppautuu kylään välillä parikin kertaa viikossa. Tulee usean tunnin mittaisille "kahvitteluille" kutsumatta. Ja siis ei ole mitenkään ilkeä tai ikävä persoona, mutta liika on liikaa välillä... Kova puhumaan (sairaudet ja oman suvun ihmisten tekemiset ruoditaan juurtajaksain) , ei juuri kuuntele mitä toisilla on sanottavaa, joten nämä vierailut ovat esim. työpäivän jälkeen tai vkl aamupäivinä aika raskaita. Mielipiteet ja elämäntyyli ihan eri maailmasta kuin meillä. Miehen kanssa välillä nätisti sanottu että tänä iltana ei käy/on menoa, mutta vähän hirvittää millaiseksi vierailutahti kiihtyy kun anoppi pääsee eläkkeelle :'D.
Ap:n sukulaiset vaikuttavat suorastaan hauskoilta ;D
Unohdin mainita, että venäjänopiskeiljatäti oli myös käynyt Venäjällä ja kaikkihan kehuivat sitä miten hyvin hän puhui venäjää ja kyselivät onko hän asunut jo pitkään Venäjällä jne.