Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu Anna-Leena Härkösen kirjojen suosio?

Vierailija
03.08.2019 |

Onko vielä suosittu? Kauan sitten luin pari teosta: Tavattoman negatiivinen, masentava, näköalaton kirjoittaja. Mitään positiivista ei ollut, kaikki oli mälsää ja sekin oli vanhempien vika. Tuli tarve puhdistautua kirjan lukemisen jälkeen äkkiä jollakin energisemmällä teoksella. Kaikki se poweri hänessä on kääntynyt negatiiviseksi märinäksi.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Anna-Leena Härkönen on( siis kirjoittajana, koska henkilönä en tunne mitenkään)  virkistävän suora, aito ja konstailematon.

Kirjoihin uppotuu heti mukaan, koska kirjoittaa niin hyvin ja sujuvasti.

Aiheet ovat hyviä ja kiinnostavia. Arvostan .

Miljoona kertaa parempi mielestäni kuin joku Sofi - jonka masentavia ja vailla alkeellisintakaan huumoria tai lämpöä olevia kirjoja ei meikäläinen jaksa lukea kolmea sivua kauemmas.

Vierailija
2/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkönen on ihan huippu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakastetaan Anna-Leena Härköstä ! Ja sen kirjoja !

Vierailija
4/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sen kolumneista. Musta ne on lämpimiä ja hauskoja ja itseironisia. Kirjoja en oo vielä lukenut. Paitsi häräntappoaseen ehkä koulussa, en muista enää

Vierailija
5/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen lukenut yhden hänen kirjoistaan. Sen ensimmäisen ja siitä pidin. Olin kyllä pirun nuori silloin itsekin.

Vierailija
6/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hänen alkuaikojen kirjoistaan sekä kolumneista. Nää viimeiset kirjat eivät oo kivoja.

Vierailija
7/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole yhtään ironian, sarkasmin tai minkään muunkaan huumorin tajua, ei varmasti ymmärrä Härkösen kirjojakaan. Näköalaton hän ei ainakaan ole, päinvastoin. Oivaltava kielenkäyttö, absurdit mutta toisaalta täysin mahdolliset tapahtumat ja samaistuttavat henkilöt tekevät Härkösen teoksista riemastuttavaa luettavaa.

Vierailija
8/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuva kerronta ja vähän surkuhupaisia päähahmoja, joihin on helppo samaistua. Rivien välistä luettavaa huumoria. Ihan ok kirjailija, ei mikään nobelisti mutta ei Harlekiini-sarjassakaan.

Vierailija
9/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-L on parhaimmillaan aivan loistava, kolumnit varsinkin. Viimeisiin kirjoihin olen kyllä vähän pettynyt, aiheiden käsittely vähän pintapuolista ja jopa lapsellista.

Vierailija
10/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ensimmäisen kirjan takia? 

Oon aina rakastanut anna-leena härköstä, vaikka kaikista kirjoista en pidä. Ehkä on menettänyt vähän otteensa? 

Kolumnit on ihan huippuja. En koskaan hylkää anna-leenaa :D 

Vierailija
11/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukijana (olipa ilmaisu) ne Härkösen kirjat, joita olen lukenu, niin niistä on jääny kaksi asiaa mieleen. 1. Ne ovat sopivan  tiiviitä, että sellaisen voi ahmaista muutaman lomapäivän aikana. 2. Minusta Härkönen osaa kirjoitaa hyvin dialogeja. Bonuksena se, ettei niissä mässäillä väkivallalla.

Vierailija
12/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä häntä. Olen lukenut tuhansittain kirjoja ja luen edelleen. Kerran yritin lukea Härköstä mutta en jaksanut pitemmälle. Mikä lie suosio vain onko sitä edes paljon?

Vierailija
13/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä häntä. Olen lukenut tuhansittain kirjoja ja luen edelleen. Kerran yritin lukea Härköstä mutta en jaksanut pitemmälle. Mikä lie suosio vain onko sitä edes paljon?

Oman käsiykseni mukaan Härkönen on verraten suosittu kirjailija, jonka teoksia luetaan paljon, ainakin Suomessa. - Tämän lisäksi monesta hänen kirjastaan on tehy dramatisointeja niin tv:n kuin valkokankaalle. Härkönen itse on monilahjakkuutena sekä kirjailija että näyttelijä.  Mutta siinäkin mielessä hän on merkittävä kirjailija, että luultavasi saattaisi nykyisin elättää isensä pelkästään kirjalijana. - Ei lainkaan huono saavutus jos ajattelee, miten pienelle kielialueelle ymmärtääkseni lähinnä hänen kirjansa ( ja kirjoituksena) ovat lähinnä suunnattu.    

Sinkkumies

Vierailija
14/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna-Leena Härkönen on ihan huippu!

Ei HS:n mielestä :DDDD

Vierailija
15/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole lukenut koskaan mitään Härkösen juttua, mistä kannattaisi aloittaa? Mikä olisi paras jos saisi valita vain yhden?

Vierailija
16/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen erittäin paljon ja monenlaisia kirjoja, mutta Härkösen kohdalla mulle tulee aina vähän sellainen olo, että tarvitsiko tätäkin varten käyttää metsävarojamme.

Eli varmaankin minulta jää niissä jokin nyanssi huomaamatta.

Vierailija
17/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en ole lukenut koskaan mitään Härkösen juttua, mistä kannattaisi aloittaa? Mikä olisi paras jos saisi valita vain yhden?

Loppuunkäsitelty. Kertoo Härkösen siskon itsemurhasta ja Härkösen elämästä sen jälkeen.

Vierailija
18/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen erittäin paljon ja monenlaisia kirjoja, mutta Härkösen kohdalla mulle tulee aina vähän sellainen olo, että tarvitsiko tätäkin varten käyttää metsävarojamme.

Ihan mielenkiinnosta: mitkä on sun lempikirjoja? 

Vierailija
19/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu sinun aivopierujesi laajuus?

Vierailija
20/54 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: mitkä on sun lempikirjoja? 

Tykkään monista klassikoista. Jos suomalaisia keski-ikäisiä naiskirjailijoita mietitään, niin esimerkiksi Katri Lipson on hyvä.