Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syystä teillä on mennyt luottotiedot?

Vierailija
03.08.2019 |

Itsellä ihan omaa tyhmyyttäni. Eron jälkeen yritin pitää yllä entistä elintasoa ja otin paljon erilaisia lainoja joita en lopulta pystynyt maksamaan. Kaikki velat on maksettu ja vuoden kuluttua pitäisi luottotietorekisterin puhdistua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä otti tiedoillani eron jälkeen pikavippejä ja muita lainoja. Koska rahat menivät yhteiselle säästötilille en pystynyt todistamaan ettei minulla ollut osaa eikä arpaa noiden kanssa.

Vierailija
2/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa yhteinen yritys, joka meni nurin. Ex heittäytyi tulottomaksi ja velat kaadettiin mun niskaan. Maksanut jo 8 vuotta, eikä loppua näy....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehxxnjxkxjien jatkuvat, toistuvat, törkeät ja yllärinä tulleet palkanalennukset. Firman nimi ol ixxxxa silloin, nyt pxxxxi.

Ammattiliitto nimeltään PAU. Sopi palkanaleista työnant kanssa, yli 20 000 jäs liitto.

Emme päässeet koskaan julkisuuteen. Vuodesta 2005 alkaen palkkojen polkeminen.

Vierailija
4/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki päätti yks kaksi ruveta perimään opintolainoja, vaikka olin kotiäitinä ilman tuloja. En saanut laskuja pienempiin eriin joten pankki päätti viedä perintään velat. Perintä ei suostunut 50 euron kk-lyhennyksen, vaan olisi pitänyt maksaa vähintään 200 euroa kk. Eivät välittäneet suojaosuuksista, eivät mistään. En saanut jatkoaikaa vaan suoraan meni ulosottoon. No, nyt aletaan lyhentämään tuonne velkoja ☹

Vierailija
5/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki päätti yks kaksi ruveta perimään opintolainoja, vaikka olin kotiäitinä ilman tuloja. En saanut laskuja pienempiin eriin joten pankki päätti viedä perintään velat. Perintä ei suostunut 50 euron kk-lyhennyksen, vaan olisi pitänyt maksaa vähintään 200 euroa kk. Eivät välittäneet suojaosuuksista, eivät mistään. En saanut jatkoaikaa vaan suoraan meni ulosottoon. No, nyt aletaan lyhentämään tuonne velkoja ☹

No ei se nyt noin mene. Jos ei maksa opintolainaa pankille 3 kuukauteen pankki irtisanoo lainan ja KELA ottaa sen haltuunsa mistä sitten sinulle tulee kysely missä kysytään miten toimitaan. Maksatko velan ja millaisissa erissä? Vai haetko osittaista tai kokonaista vapautusta velasta? Sitten vastaat sinne. Ja sen opintolainan korkoineen voi saada kokonaan anteeksi jos elämäntilanne on huono.

Vierailija
6/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot eivät kovin helpolla mene. Saa aika pitkään ns. possuilla raha-asioitaan.

Vierailija
7/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään syystä. Osaan kantaa vastuuni ja hoitaa asiat. Luottotiedot menee vain omasta syystä.

8/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydentila heikkeni->verorästit.

Nyt on onneksi jälkeenpäin maksettu ja luottotiedot nollaantunu.

9/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mistään syystä. Osaan kantaa vastuuni ja hoitaa asiat. Luottotiedot menee vain omasta syystä.

Pystyt työttömäksi jääneenä maksamaan useemman tonnin verorästit?

Vierailija
10/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuhoisuuden vuoksi. Kaikki otin mitä irti lähdin. Sen jälkeen olin sairaalassa ~2 vuotta.

Luottarit eivät palaudu kunnes joskus 2028 ellen sitten mene velkaneuvontaan ennen sitä.

Vierailija
11/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tahdostani. Jatin velat suomeen ja muutin ulkomaille. 5-vuotta viela niin vanhenevat. 150000e kai velkaa.

Vierailija
12/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosautin tahallani että loppuu äijän/äijien kuppaaminen, kun miehiä ei muuten parisuhde kiinnosta kuin riistotarkoituksissa. Olin silloin henkisesti pohjalla ja kyvytön pitämään puoliani niin tein tällaisen ratkaisun ja se oli teko myös tulevaisuuden varalle jos ilmestyy jokin uusi niin ei pääse hyväksikäyttämään taloudellisesti kun minusta ei ole mitään otettavaa enää. 

Vierailija
13/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein luottotiedot mrnevät kyllä ihan omssta syystä, mutta tuo on varsin ylimielisesti sanottu.

Lunta voi tulla tupaan monesta syystä.

Yrityksen kaatuminen, sairastuminen ja vedätyksen uhriksi joutuminen voivat voedä ahdinkoon.

Itselläni ovat luottotiedot kunnossa, mutta monenlaisia kohtaloira on tullut nähtyä.

Vierailija
14/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan maksaa veroni ennen kuin niistä tulee rästejä.

Vierailija
15/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt noin mene. Jos ei maksa opintolainaa pankille 3 kuukauteen pankki irtisanoo lainan ja KELA ottaa sen haltuunsa mistä sitten sinulle tulee kysely missä kysytään miten toimitaan. Maksatko velan ja millaisissa erissä? Vai haetko osittaista tai kokonaista vapautusta velasta? Sitten vastaat sinne. Ja sen opintolainan korkoineen voi saada kokonaan anteeksi jos elämäntilanne on huono.

Sinäkö tiedät muiden asiat paremmin kuin he itse? Kyllä kävi näin. Lyhensin velkaa joka kk ja silti veivät perintään. Kyseessä Nordea-pankki. Korot velassa oli aivan järjettömät ja itse laina lyheni vain muutaman euron. Maksoin silti mukisematta.

Eivät olleet myötämielisiä, vaikka tiesivät elämäntilanteen. Ehkä kyse on sitten pärstäkertoimesta.

Vierailija
16/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et pysty palkansaajana yhtään arvioimaan verotettavia tulojasi silloin, kun vielä tienaat niitä?

-kö?

Tai tarkistamaan, meneekö sinulla veroja jostain tulosta xx?

Minusta on inhimillistä, että joku saa kovat veromätkyt, eikä tarvitse olla mikään erityisen huolimaton. Mutta aina on ihmisiä, jotka samassa tilanteessa eivät saa niitä. Että niin..

Vierailija
17/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen Nordean asiakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö tiedät muiden asiat paremmin kuin he itse? Kyllä kävi näin. Lyhensin velkaa joka kk ja silti veivät perintään. Kyseessä Nordea-pankki. Korot velassa oli aivan järjettömät ja itse laina lyheni vain muutaman euron. Maksoin silti mukisematta.

Eivät olleet myötämielisiä, vaikka tiesivät elämäntilanteen. Ehkä kyse on sitten pärstäkertoimesta.

Kuulostaa siltä että sekoitat opintolainan ja pikavipi😂 Opintolainoissa on kaikista lainoista pienimmät korot, usein 0.5-2.5%. Jotain olet nyt totaalisesti ymmärtänyt tai tehnyt väärin! Lisäksi takaisinmaksu alkaa AINA noin kaksi vuotta valmistumisen jälkeen eli miten tuli yllärinä?! Lisäksi korkojahan maksetaan pois joka vuosi jo heti lainan ottamisen jälkeen.

Vierailija
18/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä osti auton mun nimiin ja jätti maksamatta enkä tajunnu enneniu oli liian myöhään

Vierailija
19/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero sekoitti miun talouden. Vuokravakuuteen piti ottaa lainaa kun väkivalta oli liian paha ja piti juosta nopealla aikataululla. Tulot meni mut miun henki sentää säily❤

Vierailija
20/20 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt koska osaan hoitaa talouteni aikuisen lailla.