Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisinko saada työttömyyskorvausta? Olen viimeksi ollut palkkatyössä noin 10 vuotta sitten.

Vierailija
02.08.2019 |

Ajattelun että se työttömyysraha olisi kiva kuukausittainen lisä.

Miten sitä edes haetaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajattelin et se olisi kiva lisä

Näppis tuli :))))

Vierailija
2/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston sivuilta ilmoittaudut työttömäksi. Pitää kirjoittaa joku suunnitelma. Muistaakseni et saa tukea, jos on sikakovat muut tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eka taitaa olla karenssi.

Vierailija
4/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston sivuilta ilmoittaudut työttömäksi. Pitää kirjoittaa joku suunnitelma. Muistaakseni et saa tukea, jos on sikakovat muut tulot.

Mulla on aika pienet varsinaiset tulot tällä hetkellä. Pääomatulot vaihtelee tosi paljon vuosittain. Viime vuonna oli jotain 15000-20000. Tänä vuonna voi olla pienemmät tai isommat.

Ap

Vierailija
5/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä karenssi?

Vierailija
6/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika pienet varsinaiset tulot tällä hetkellä. Pääomatulot vaihtelee tosi paljon vuosittain. Viime vuonna oli jotain 15000-20000. Tänä vuonna voi olla pienemmät tai isommat.

Ap

Muistaakseni niistä kysytään. Kai ne sitten katsoo saatko rahaa vai et.

Vierailija
7/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä karenssi?

Että ne rahat ei ala heti pyöriä.

Vierailija
8/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäoloehto ei täyty mutta saatkohan työmarkkinatukea?

Vierailija
9/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kelan sivulla testaamassa päivärahalaskurilla paljonko voisit saada.

Vierailija
10/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkään kotiäitinä ja liitosta en sitten rahaa saanut kun ei työssäoloehto täyttynyt. Kelasta sain tyämarkkinatukea vaikka olin sivutoiminen yrittäjä muttei tulot noin suuret kuin sinulla.

Vierailija
11/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "kiva lisä" aiheuttaa myös velvollisuuksia. Haet kokopäivätyötä, menet pupukursseille, haet mihin työkkäri käskee hakea ym. Mitä olet tehnyt viimeiset 10 vuotta?

Vierailija
12/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä työmarkkinatukea voit saada. Mutta muista että sinun pitää osoittaa aktiivisutesi tai sitä leikataan!

Vierailija
13/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "kiva lisä" aiheuttaa myös velvollisuuksia. Haet kokopäivätyötä, menet pupukursseille, haet mihin työkkäri käskee hakea ym. Mitä olet tehnyt viimeiset 10 vuotta?

Opiskelin toisen maisterin tutkinnon, olin kotirouva, hoisin vanhaa sukulaista, matkustelin.

Ap

Vierailija
14/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, unohda työttömyyskorvaukset noilla pääomatuloilla. Tai sitten tulee tyyliin muutama kymppi kuussa. Sellaisilla summilla en TE-toimiston kyykytettäväksi edes lähtisi, jos muut tulot olisivat tuota luokkaa.

Vierailija
15/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pääomatulojen yläraja on aika alhainen.

Vierailija
16/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä karenssi?

Että ne rahat ei ala heti pyöriä.

Omavastuuaika on käsittääkseni vain muutaman päivän pituinen ja sekin kärsitään vain kerran. Silloin kun työttömyysetuutta haetaan ihka ensimmäistä kertaa.

Vierailija
17/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pääomatulojen yläraja on aika alhainen.

Työmarkkinatuki alkaa alentua jo jostain vähän yli 300 euron kuukausittaisista tuloista, eikä ap:n ilmoittamilla pääomatuloilla taida siten saada työmarkkinatukea lainkaan. Peruspäivärahaan ja ansiosidonnaiseen pääomatulot eivät vaikuta, mutta niitä taitaa olla aivan liian myöhäistä enää hakea.

Vierailija
18/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vähintään 55v, ei tulojasi oteta huomioon vaan mahdollisesti saat työmarkkinatukea. Mutt työkkäriin pitää ilmoittautua.

Vierailija
19/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huollettavia alaikäisiä lapsia?

Vierailija
20/26 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin toisen maisterin tutkinnon, olin kotirouva, hoisin vanhaa sukulaista, matkustelin.

Ap

Mitenkäs sinun eläke on kertynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän