Onko 2700,- ok kuukausipalkka insinöörille?
Kysytään nyt itsekin sitten tätä. Kokemusta minulla on nyt tästä työtehtävästä pari vuotta. Sinä aikana on jo vähän palkka noussut. Sitä ennen on työkokemusta 10 vuotta muilta aloilta. Millainen palkka teillä oli kun aloititte insinöörinä alanne työssä ja miten palkkakehitys sen jälkeen? Mitä tienaatte nyt/mikä kokemus ja alankin saa toki kertoa jos haluaa :) Ja olen nainen ja työtehtävät tapahtuu päätteellä, ei "kentällä".
Kommentit (15)
2700 on nettona on ihan jees.
Itellä on alla 20 vuotta alan työkokemusta ja kaksi insinööritutkintoa, 5700e brutto ja noin 3400e netto.
Voisitteko vähän avata tarkemmin vastauksianne? Oletteko itse insinöörejä ja mitä tienaatte ja missä päin Suomea? Ala on energia.
Vierailija kirjoitti:
Itellä on alla 20 vuotta alan työkokemusta ja kaksi insinööritutkintoa, 5700e brutto ja noin 3400e netto.
Tarkennanpa pyynnöstä, että alue on Etelä-Suomi ja ala on sähkövoimatekniikka. Työnantaja osakeyhtiö, joka on pääosin valtion omistama. Opiskelutoverit jälkimmäisestä opintopätkästä (YAMK) tienaavat miltei kaikki tuohon 5-6k väliin.
Täällä 2016 valmistunut insinööri. Työpaikka kaukana korvessa (yli 400km pääkaupunkiseudulta). Nykyisessä firmassa alottanut 2017, jolloin palkka oli 2 500 euron pinnassa. Tehtävä vaihtunut kertaalleen firman sisällä, ja palkka nyt hyvin lähellä 3 000 euroa. Etsin enemmän tai vähemmän aktiivisesti töitä nykyistä etelämpää (mutta en ihan pääkaupunkiseudulta kuitenkaan), osittain paremman palkan perässä.
Kyllähän tuo on alakanttiin. Toki verotus tasii.
Palkkatietoa https://www.ilry.fi/palvelut/henkilokohtaiset-palvelut/urapalvelut/uras…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennanpa pyynnöstä, että alue on Etelä-Suomi ja ala on sähkövoimatekniikka. Työnantaja osakeyhtiö, joka on pääosin valtion omistama. Opiskelutoverit jälkimmäisestä opintopätkästä (YAMK) tienaavat miltei kaikki tuohon 5-6k väliin.
Kiitos tarkennuksesta! En kyllä ihmettele, että tuolla alalla on palkat tuota luokkaa. Itse olen "vain" amk-insinööri ja ala on aika vaikea ehkä työllistyä. Ja bruttopalkkahan tuo laittamani on. Toisaalta se on parempi kuin muissa hommissa mitä tein ja olen iloinen saadessani vakituisen työn. Onhan tässä myöskin vasta aika vähän kokemusta. Olisi kiva kuulla, onko muita alallaan "aloittelevia" joilla palkka sen alle 3000 euroa. Ei viitsi kortistoonkaan ja karenssiin sen takia lähteä :D -AP
Oli hyvä palkka noin 15 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Täällä 2016 valmistunut insinööri. Työpaikka kaukana korvessa (yli 400km pääkaupunkiseudulta). Nykyisessä firmassa alottanut 2017, jolloin palkka oli 2 500 euron pinnassa. Tehtävä vaihtunut kertaalleen firman sisällä, ja palkka nyt hyvin lähellä 3 000 euroa. Etsin enemmän tai vähemmän aktiivisesti töitä nykyistä etelämpää (mutta en ihan pääkaupunkiseudulta kuitenkaan), osittain paremman palkan perässä.
Itse olen pks-seudulla töissä :( -AP
Oma mieheni on insinööri ja siskonsa myös. Molemmat konetekniikan insinöörejä, mutta tekevät aivan erilaisia töitä. Molemmat valmistuivat kymmenisen vuotta sitten, ja alkupalkoistaan en tiedä mitään.
Tällä hetkellä mieheni palkka on n. 4500€ bruttona, ja siihen päälle tulee kilometrikorvauksia ja matkapäiviltä päivärahat. Mies on suunnittelija nimikkeeltään. Siskostaan tiedän, että palkka on vähän pienempi ja matkustamista ei ole.
Alueena Etelä-Suomi.
EI OLE.