Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalla kuuluu nettikirppiksellä myydä? Ekalle varaajalle vai ekalle hakijalle

Vierailija
02.08.2019 |

Eräässä ryhmäsdä säännöt määräävät myymään / antamaan ekalle varaajalle. Aivan pöljää

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myös jos ilmaiseksi antaa. Pitää kuulemma antaa mahdollisuus myös kauempana asuville

Ap

Vierailija
2/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos joku on päiväkausia roikottanut jotain av ja sitten on jonossa näitä jono-av-yv-kysyn tyyppejä, niin laitan, että sille joka tulee ensimmäisenä hakemaan. Ei ehkä vastannut sun kysymykseen. Nää kaikkeen myytävään av ovat usein niitä, joista ei sitten kuulu enää mitään. Kaikki av pitäisi kieltää ja myynti sille joka ensin sanoo ostavansa ja hakevansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itsekin! Tottakai se joka ensin hakee.

Vierailija
4/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle varaajalle yleensä, ellet erikseen ilmoita että ekalle hakijalle. Edellyttäen että ryhmän säännöt tämän sallii.

Vierailija
5/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muun aina ekalle hakijalle. Liian monta kertaa jäänyt tavarat pyörimään, kun varaajat eivät ikinä hae. En myöskään enää myy ryhmissä, joissa moinen sääntö.

Tykkään myös noudattaa tätä ostajan roolissa  - olen lähtenyt illalla myöhäänkin hakemaan haluamaani tuotetta, josta on muita kiinnostuneita. Tietysti aina myyjän susotumuksella. Näissä ollut tosin kyseessä aina "kallis" ostos, maastopyörä, työkone ym.

Vierailija
6/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ekalle hakijalle jos olet laittanut ilmoitukseesi tiedon että et ota vastaan varauksia.

Muuten ekalle varaajalle, tosin sitä päätät kuinka pitkään varaat asiaa hakijalle, jos kyselyitä on paljon niin voit varata sitä vaikka muutaman tunnin. Nouto kuitenkin sovitaan aina ostajan kanssa. Ja jos on luvattu varata niin pidetään varattuna.

Vierailija
7/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein tajua miten tuo "ekalle hakijalle" toimii. Kaikissa ryhmissä missä minä olen ollut, se ensimmäinen ostaja sopii myyjän kanssa tarkemmat speksit yv:llä eikä jonottaja edes tiedä milloin ostaja hakee tavaran. Jossain ryhmässä on kyllä niin, että ostan ohittaa av:n jos näin on ilmoituksessa mainittu, mutta sehän on ihan eri asia. Perutteko te siis jo sovittuja kauppoja, kun joku pääseekin tuntia kahta aiemmin hakemaan? Tai kilpaostajana ehdotatte myyjälle tällaista? Se on kyllä minusta jo aika törkeää. Vai onko tuo sellaista huutokauppaa hakuajankohdalla, että myyjä ottaa ensin vastaan kilpailevia hakutarjouksia ja sopii sitten vasta kaupat?

Vierailija
8/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle joka tulee paikalle riehumaan ja viskomaan kakkaa ikkunoihin.

Vierailija
9/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle varaajalle. Sovin haun seuraaville päiville. Jos tekee oharit tms, sovin seuraavan kanssa. Hermot menee kyllä välillä ja pidän taukoa koko touhusta...

Vierailija
10/10 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itsekin! Tottakai se joka ensin hakee.

Ymmärätkö edes, mitä varaaminen merkitsee ja tarkoittaa?  - Jos minä huomaan ja näen nyt Tampereella ollessani myynnissä sanotaanko nyt vaikka Hämeenlinnassa (vajaan 100 kilometrin mutta yli 70 kilometrin päässä) haluamani Lipaston.

Lipasto on iso,eikä mahdu autooni. Sovimme myyjän kanssa nyt perjantaina, että vuokraan lauantaina aamupäivällä auton ja tulen noutamaan sen sitten sanotaanko vaikka klo 14-16 välillä. Myyjä vastaa, että selvä.

Hän voi varata sen vaikka viikonlopun yli kun hänellä on lomaa vielä ensi viikkokin mutta hän ilahtuu kun voimme sopia, että hän varaa sen minulle ja kuinka huomenna launataina sitten lyödään kaupat lukkoon 

Saavun lauantaina paikalle klo 15. - Myyjä kertoo: että kuule, että tänne tuli klo 13:30 lipastolle noutaja, joten annoin sen sitten hänelle, kun nouti ja haki sen ensin.

Oeltko edelleen sitä mieltä, että kummalle myyjän kuului myydä sen varanneelle vai sille, joka sen nouti?   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän