Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko muiden lapsia yökylään?

Vierailija
02.08.2019 |

Miten muilla tämä yökyläilykulttuuri? Miehen kanssa ollaa lapsettomia kolmekymppisiä ja siskon lapset olisi tulossa monta kertaa vuodessa meille yöksi, oikeastaan aina loma-aikoina. Lapset on kivoja ja tykätään heistä kovasti ja otetaankin muutamia kertoja vuodessa heitä meille. Kertaakaan tämä ei kyllä ole lähtenyt meidän omasta aloitteesta vaan aina sisko kysyy voiko lapset tulla tai laittaa jonkun lapsista soittamaan ja kysymään. Aina ei kehtaa kieltäytyäkään, mutta jotenkin tuo yökyläily tuntuu silti raskaalta (vaikka on toisaalta ihan kivaakin). Miten muilla? Otatteko kummi-/sukulaislapsia yökylään? Käykö teidän lapset yökylässä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, otamme kylään silloin kun meille sopii. Kun ei sovi, emme ota kylään. Teillä tuon tekee raskaaksi se, kun ette osaa kieltäytyä silloin kun se ei teille sopisi.

Vierailija
2/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta yökylään eikä omat lapset yökyläile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on sukulaiset (aikuiset ja lapset) saanut tulla meille jos meillä ei muuta ole tai ainakin toinen vanhemmista kotona. Siinä ne menee ja yleensä tulevat ruokakassien kera.

Vierailija
4/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, otamme kylään silloin kun meille sopii. Kun ei sovi, emme ota kylään. Teillä tuon tekee raskaaksi se, kun ette osaa kieltäytyä silloin kun se ei teille sopisi.

Kyllä me kieltäydytään, jos ei ihan oikeasti sovi. Muutama viikko sitten viimeksi kieltäydyttiin, kun oli ollut raskaampi viikko takana. Ja se yökyläily raskaus johtuu ehkä enemmän siitä, että ne lapset on sitten koko ajan siinä lähellä ja haluavat leikkiseuraa ja muuta viihdytystä (meillä on kaksio, joten käytännössä samassa tilassa ollaan koko ajan). Lapsettomana kun on tottunut siihen että saa olla omassa rauhassa ja tehdä mitä mieli tekee niin sitten kun joku koko ajan haluaa jutella tai leikkiä tai pelata niin äkkiä näin tottumaton uupuu (vaikka siis olisi ihan mukavaakin) :) Ap

Vierailija
5/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Minulla ei ole lapsia enkä osaa hoitaa niitä. Jos joku väkisin tulisi, niin tuskin olisi meillä kellään kivaa.

Vierailija
6/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, ellei vanhemmat jaa kanssa yoksi. Ja aika nihkeesti silloinkin - vaatii nimittain meilla sita, etta mun koira viedaan mutsille hoitoon, en luota etta se osaa olla lasten kanssa sen "omalla reviirilla". Ja varsinkaan en luota, etta lapset osaa olla sen kanssa. 

Vierailija
7/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta.

Vierailija
8/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, vaan eivät tule. Olen niin tylsä.

Vierailija
9/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otan. Edelleenkin, vaikka omat lapseni ovat jo kolmekymppisiä eikä  mulla ole lapsenlapsia, otan lähisukulaisten lapsia mielelläni meille. Olin lapsenvahtina ystävieni lapsille jo vuosia ennenkuin mulla oli omia lapsiakaan. Mutta tosiaan olen aina osannut myös kieltäytyä, jos mulle ei ole sopinut tai en ole jaksanut ottaa. Myös omat lapseni aikoinaan yökyläilivät ja heillä oli kavereita meillä yökylässä. 

Vierailija
10/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kavereita otan yökylään. Heitä ei tarvi viihdyttää, vaan leikkivät keskenään ja samalla se yksi ylimääräinen suu tulee ruokittua. Muuten en ottaisi yökylään lapsia. Siinähän menisi koko aika seurustellessa ja pitäisi jotain spessuruokaa lasten makuun sopivaksi laittaa. Nou tänks. Sä näytät toimivan vain ilmaisena beibisitterinä.

Vierailija
11/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikaa (kaverin lapsi) ja veljentyttöä olen ottanut, että vanhemmat pääsee jonnekin kahdestaan.

Omalle lapselle tuo serkkutyttö nykyisin tulee kaveriksi, muuten yökylät olisi loppuneet varmaan vuosia sitten.

Lapsen kavereita on käynyt muutaman kerran ja lapsi heillä.

Omaa lasta en saa sukulaisille yökylään kun osa asuu kaukana ja lähellä olevalla on kouluttamaton koira jota lapseni pelkää.

Vierailija
12/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti poika niin iso,ettei yökyläilijöitä enää tule:(

Kun hän oli nuorempi,oli joka viikonloppu kavereita yökylässä ja he olivat aina tervetulleita meille!

Olemme aina ajatelleet että parempi kun ovat meillä,niin ei tarvitse alkaa lorvia kadunkulmilla.

Kaipaan niitä aikoja,kun talo oli täynnä iloisia poikien ääniä.Pojat armeijaiässä nyt ja edelleen parhaita kavereita.

Innolla odotan aikaa,kun minusta toivottavasti tulee mummi.Saadaan taas elämää tähän taloon!

Vierailija
13/13 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on muksujen kavereita lähes harvase viikko... Nyt kesällä joka viikko ja parisen kertaa. Ovat 10+ vuotiaita, että voivat esim teltassakin olla useita öitä tuolla metsän reunassa.

Siskon ja veljen muksut ovat olleet myös kesällä useita kertoja meillä yökylässä. Mä pyydän, tykkään touhuta niiden kanssa. Aika usein tapahtuu extemporee. Ohi ajellessa piipahtavat kahvilla ja siitä se ajatus sitten lähtee.. mulla, että jos muksut jäiskin tähän, tulkaa hakemaan parin päivän päästä?

Aikaa ennen omia lapsia, meillä oli kummallakin kummilapsi. Niitä pyydettiin yökylään n. joka toinen kuukausi samaan aikaan. Heillä oli seuraa toisistaan ja käytiin Korkeasaaret, Lintsit, risteilyjä ja sitten rippivuotena vietiin heidät etelään viikoksi. Silloin oli omia lapsia, että mentiin isommalla porukalla.

Kummilapset ovat nyt aikuisia opiskelijoita, mutta tässä ne vieläkin pyörii. Ovat hyvät ystävät keskenään. He toisinaan hoitavat meidän mukuloita, kun piipahdetaan leffassa/teatterissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä