Eilisillan elokuvista..Miten siina Vanilla Sky:ssa kavi? kenet se David (?) tappoi? Kuolijo se Juliet oikeesti? Saiko se David tuomion?
ja lisäksi American Beauty: miten kävi sille isukille ja sille blodille? tuliko niistä pari? Entäs se salakuvaaja ja tumma likka?
Kommentit (13)
Tosi hankala selittää sitä juonta :)
American Beautyssa, Lester, isukki kuoli. Naapurin isä ampui sen, koska luuli ensin Lesterin homoilevan Rickyn kanssa, meni naapuriin ja suuteli Lesteriä, joka sanoi että olet tainnut käsittää jotain väärin.
Häpeästä ja sen takia, että josko Lester puhuisi jollekin hänen homostelustaan, ampui Lesterin aivot pihalle.
Lester olisi päässyt sen tytön (blondin) housuihin, muttei pystynyt, koska tyttö kertoi olevansa neitsyt.
Ja Jane & Ricky, heistä tuli pari, he aikoivat karata New Yorkiin yhdessä. Siksi että Rickyn isä luuli pojan olevan homo, heitti tämän pihalle. Ricky tosin yllytti häntä.
Meni sellaiseen lafkaan, missä pistävät (muistaakseni syväjäädyttivät hänet) ihmisen pakkaseen ja ohjelmoivat hänet elämään jotain ihanaa unta.
Kuka osaisi selittää tuon paremmin...
Hieno elokuva.
Eli tappoi siis Julietin. Muistaakseni (en katsonut leffaa eilen...)
Ja Rickyn isä oli kai jollain lailla homo. Piilosellainen, kun oli niin jyrkästi homoutta vastaan. Itse sitten kuitenkin naapuriin meni LEsteriä suutelemaan... JA LEster sanoi ei.
mielenkiintoinen, ennalta arvaamaton juoni. Jollain tavalla psykologisia molemmat. Elokuvat pitää itse katsoa alusta loppuun itse, ei niitä pysty kunnolla täällä selittelemään tai siitä tulis 10 sivun essee pohdintoja täynnä....
Katsokaahan elokuvat niin tiedätte.
koska sen elämä meni niin huonosti sen kolarin jälkeen. Tulevaisuudessa Cavidin naama olisi voitu leikata. Siinä syväjäädytyksessä potilaalle annettiin ihana uni, jota ne kuvitteli elävänsä. Davidin uni ohjelmoitiin alkamaan siitä aamusta, kun se heräsi sieltä katuojasta. Davidilla oli kuitenkin ohjelmaan tullut jotain vikaan ja se ihana uni muuttui pikkuhiljaa painajaiseksi. Ne kaikki hämärät tapahtumat oli siis sitä painajaista ja sieltä syväjäädytysfirmasta tuli se yksi tyyppi sinne uneenkin puhumaan. Lopussa David sai tietää, että näki unta ja hän sai valita, herääkö unesta vai korjataanko unta. Elettiin jo tulevaisuudessa ja kaikki Davidin tutut oli jo kuolleet. David halusi herätä.
mua jäi vaivaamaan ku se davidhan kuoli itse siin kolaris, ni miten se ravintola ilta voi olla totta? siis mäkin tajusin sen et se " uus elämä" alko sen ravintolaillan jälkeen mut miten se on voinu alkaa ku se davidhan kuoli jo siin kolaris..??? en tajua
ja sehän tajus siin yhes vaihees et se kuoli itse, eikä se juliana.
mitä sille julianallle kävi siin kolaris sit?
Elokuvan lopussa paljastunut pääjuoni kuitenkin lyhyesti:
David oli paneskellut Julian kanssa kaveripohjalta, mutta Julia olisi halunnut suhteelta enemmän. Davidin synttäreillä David tapasi Sofian ja vietti tämän kanssa illan. Julia oli mustasukkainen ja seurasi Davidia. Aamulla David meni Julian autoon ja Julia ajoi auton sillalta alas. Julia kuoli ja David vammautui.
David katkeroitui ja ihmissuhteet alkoivat mennä päin helvettiä. David vietti baari-iltaa Sofian ja Brianin (?) kanssa. Sekä Sofia että Brian juoksivat lopuksi pois Davidin luota ja David sammui kadulle.
Tästä eteenpäin tapahtuneet tapahtumat eivät olleet tapahtuneet oikeasti, vaan kyse oli Davidin lääkkeillä tehdyn itsemurhan jälkeen tapahtuneesta unesta syväjäädytystilassa.
Uni alkoi muuttua jostakin teknisestä virheestä painajaiseksi. Lopussa katsojalle ja Davidille paljastui, että kyse oli unesta. Davidille annetiin mahdollisuus valita haluaako hän herätä unestaan vai jatkaa unta ilman painajaisia. David valitsi heräämisen ja elokuva päättyi samaan tilanteeseen kuin mistä se alkoikin:
David raottaa silmiään ja naisen ääni sanoo: Open your eyes. Eli David saattoi herätä unestaan tai sitten uni saattoi jatkua. Tai jokin kolmas vaihtoehto. Esim. koko juttu oli tavallista unta...
tai sit en muuten vaan ymmärtänyt noin hienoa leffaa. Sori, en sulle vastat, mutta toivottavasti joku vastaa... niin mäkin saan tietää.