Alkoholistin kanssa eläminen
Moi, alan kai olemaan aika loppu henkisesti.
Vaimoni on alkoholisti. Ottaa yhden, saattaa juoda viikon.
Menee päiviä, joskus kuukausia hyvin. Sitten taas saattaa retkahtaa ja kaikki muu unohtuu. Jota katuu kunhan selviää jälleen.
En ymmärrä miksi elän tällaisessa suhteessa, toinen sanoo alkoholi ei sovi hänelle, silti aina yrittää uudelleen josko tänään osaisi ottaa. Mutta ei, se menee juuri niin vaa kuin joka kerta.
Aina uskon että Jes, nyt se on selvinpäin ja menee kivasti, miksi pitäisi erota.
muita kohtalon tovereita?
Kauhea ahdistus ja paniikki iskee kun joskus ollaan erottu mutta aina kuitenkin palattu.
Kommentit (6)
No jos paljon hyviä selviä aikoja niin sitten vaan punnitset riittääkö ne. Hyvä että on aikoja juomatta.
Koville se ero alkoholistista otti, mutta näin 7 vuoden jälkeen voi jo sanoa, että oli elämäni paras päätös. Meni jonkun aikaa normaaliuteen tottumiseen. Mutta nykyään on luotettava puoliso, tasainen elämä ja mielenterveys tallella.
Päihdelinkissä on hyviä keskusteluja myös läheisille.
Alkoholismi sairastuttaa myöslähipiiriä, joten et todellakaan ole yksin tuossa "löysässä hirressä". Alkoholismi on vakava, hoitamattomana kuolemaan johtava sairaus, jota voi kuitenkin hoitaa, JOS ihminen itse sitä haluaa ja pääsee yli ongelman kieltämisestä. Ennen tätä läheiset ei voi juuri muuta kuin tuoda esiin huolensa, sekä faktat niistä omista rajoista. Ennen kaikkea, mieti itseäsi ja omaa hyvinvointiasi nyt. Jos pystyt, ota etäisyyttä ja mieti, mihin olet valmis.
Itsestään juominen tuskin loppuu; ei tule sellaista päivää, että alkoholi ei yhtäkkiä olisi enää ongelma.
Toivotan sinulle paljon voimia!
Jos ei itse hakeudu hoitoon niin ei muuta vaihtoehtoa kuin ero. Alkoholisti ei tule muuttumaan ja aiheutta lähipiirillekin ongelmia. Elämä ei oo koskaan niin pilalla etteikö viinalla saisi vielä lisää pilattua!
Paljon voimia. Kannattaa lähteä. Alkoholistin kumppani on alkoholi ja siitä parisuhteesta saa kaikki muut kärsiä. Päihdelinkistä löytyy kohtalontovereita ainakin ensialkuun kun järjestät mieltäsi. Alkoholistin jättäminen on sinun terveystekosi ja tervettä itsensä rakastamista, myös sinulla on väliä ja oikeus voida hyvin. Alkoholistin lähellä ei hyvinvointia ole.
Ei tuo tuu tuosta muttumaan,jos puolisosi ei itse halua raitistua.Sä olet sairastunut itse tuossa liitossa,kun elät puolisosi kanssa vielä.