Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konmarittajat ja minimalistit. Mitä teidän lapsille saa tuoda lahjaksi?

Vierailija
29.07.2019 |

Vaihtoehto ei ole ainakaan mikään reissu lapsen kanssa, koska se on niin pieni että tiedän ettei vanhemmat pidä ajatuksesta että lapsi lähtee lapsettoman kanssa reissuun. Jos sitten miettii muita vaihtoehtoja joista ei jäisi tavaraa nurkkiin, niin tulee mieleen vain joku syötävä. Karkki olisi varmasti lapselle mieleen, mutta sokeri ei ole terveellistä eikä vanhemmat ehkä pidä siitä että alle kouluikäiselle tuodaan sokeriherkkuja. Joku muu syötävä taas ei ehkä ole lapsen mieleen. Raha ei ole sellainen asia, josta pieni lapsi ilahtuu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole konmarittaja tai minimalisti, mutta ihan hyvä yleinen ohje on etenkin pienen lapsen kohdalla kysyä, mistä lapsi tykkäisi tai mitä tarvitsisi.

Vierailija
2/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmarittajat ja minimalistit eivät vieroksu kaikkea tavaraa. Ihan hyvin voit siis ostaa lapselle lelun. Jos epäröit, kysy ensin vanhemmilta, mikä olisi lapselle mieluinen lahja. Näin ollen lahjasi ei jää turhana nurkkiin, vaan tulee käyttöön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvava kasvi ruukussa! Erityisen mieluinen, jos kasvattaa jotain syötävää (yrtit läpi vuoden, tomaatit yms. keväällä) tai sitten viherkasvi/ kukka, jonka kasvua lapsi voi seurata. Mahdollisimman helppohoitoinen, parhaimmillaan lapsi voi hoitaa itsekin (iän huomioiden). 

Vierailija
4/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmarittajat ja minimalistit eivät vieroksu kaikkea tavaraa. Ihan hyvin voit siis ostaa lapselle lelun. Jos epäröit, kysy ensin vanhemmilta, mikä olisi lapselle mieluinen lahja. Näin ollen lahjasi ei jää turhana nurkkiin, vaan tulee käyttöön. 

Ja oli vanhemmat minimalisteja tai ei, niin on aina hyvä neuvo kysyä vanhemmilta jos on epävarma. Tai jos itsellä ei ole lapsia eikä hajuakaan, mitä tietyn ikäinen tykkää leikkiä. 

Vierailija
5/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffalippuja, tehtäväkirjoja, kirjoja, vaatteita (mutta kysy etukäteen mitä tarvii), lisäosia niihin leluihin joita jo on: Brio builderia, brion junarataa, legoja (vaikka näitä kaikkia on jo tarpeeksi mutta niille on selkeä paikka vaikka tulisi lisääkin).

Vierailija
6/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on konmarisija?

Vierailija
7/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalasin lasimaalilla kynttilälyhdyn ja annan digitaalisen valokuvan siitä lahjaksi näiden konmarittajien lapsille. Iloa ilman turhaa krääsää.

Vierailija
8/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sellaiselle puukalikka. Vanha ja käytetty.

Vierailija
9/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 pastilli (hedelmä tai muu)

Vierailija
10/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut muillekin kuin minimalistien lapsille värityskirjoja ja piirustus- ja askartelutarvikkeita.

Vierailija
11/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole minimalisti enkä konmarittaja, mutta yritän pikkuhiljaa vähentää turhaa tavaraa. Jos sukulaiset kysyvät lahjatoivetta, niin sanon, että voivat osallistua esimerkiksi polkupyörän hankintaan tai harrastuksen tukemiseen haluamallaan summalla, tai mitä milloinkin satutaan tarvimaan. Myös lahjakortit vaatekauppaan ovat olleet toivottuja lahjoja. Lapset on jo koululaisia ja on omat mielipiteet vaatteista, joten valmiiksi ostetut vaatteet ei välttämättä ole niin mieluisia ja toisaalta, jos rahaa antaa suoraan käteen, se helposti kuluu karkkiin tai muuhun turhaan.

Vierailija
12/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveripiirissäni on aika paljon sellaisia minimalistien vastakohtia. Eli tavaraa on enemmän kuin tarpeeksi. Vien heidän lapsilleen lahjaksi vaatteita. 

Vierailija
13/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut muillekin kuin minimalistien lapsille värityskirjoja ja piirustus- ja askartelutarvikkeita.

Noista askartelutarvikkeista sanoisin että enemmän ei ole parempi. Tytär on saanut esim. jotain paketteja joissa on tuhansia helmiä ja muuta sälää. Nämä tahtoo kertymään ja loppujen lopuksi on enemmän askartelumateriaalia mitä pieni päiväkotikaan tarvitsisi. Kivempia on sellaiset missä on tarvikkeet vaikka johonkin yhteen pipoon tai pehmoeläimeen. Se tulee tehtyä eikä jää kaikkea ylimääräistä jäljelle.

Vierailija
14/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konmarittaja ja minimalisti, mutta minun lapset saavat silti olla lapsia ihan rauhassa. Heidän huone ei tarvitse aina olla tiptop ja heillä saa myös olla pelejä, leluja, askartelutarvikkeita sun muuta mitä nyt lapsilla yleensä on. Minä en pahastu jos lapsille tuodaan tavaraa lahjaksi, kunhan se ei ole tyhjänpäiväistä muovikrääsää. Jos et ole varma, kysy vanhemmilta mikä olisi tarpeellinen lahja.

Vierailija
15/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskapusseja

Vierailija
16/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan kun sen voi viedä roskiin :)

Vierailija
17/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 kirjoitti:

Kasvava kasvi ruukussa! Erityisen mieluinen, jos kasvattaa jotain syötävää (yrtit läpi vuoden, tomaatit yms. keväällä) tai sitten viherkasvi/ kukka, jonka kasvua lapsi voi seurata. Mahdollisimman helppohoitoinen, parhaimmillaan lapsi voi hoitaa itsekin (iän huomioiden). 

Ja lapsi ilahtuu aivan varmasti...

Vierailija
18/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen konmarittaja ja minimalisti, mutta minun lapset saavat silti olla lapsia ihan rauhassa. Heidän huone ei tarvitse aina olla tiptop ja heillä saa myös olla pelejä, leluja, askartelutarvikkeita sun muuta mitä nyt lapsilla yleensä on. Minä en pahastu jos lapsille tuodaan tavaraa lahjaksi, kunhan se ei ole tyhjänpäiväistä muovikrääsää. Jos et ole varma, kysy vanhemmilta mikä olisi tarpeellinen lahja.

Sama täällä! Jos joku on niin mukava että tulee lapseni juhliin ja tuo vielä lahjan niin saa tuoda ihan mitä haluaa.

Vierailija
19/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa

Vierailija
20/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista askartelutarvikkeista sanoisin että enemmän ei ole parempi. Tytär on saanut esim. jotain paketteja joissa on tuhansia helmiä ja muuta sälää. Nämä tahtoo kertymään ja loppujen lopuksi on enemmän askartelumateriaalia mitä pieni päiväkotikaan tarvitsisi. Kivempia on sellaiset missä on tarvikkeet vaikka johonkin yhteen pipoon tai pehmoeläimeen. Se tulee tehtyä eikä jää kaikkea ylimääräistä jäljelle.

Hyvä huomio! Värityskirja, värikynät tai tussit, vihko, tarra-arkki yms. on pienessä tilassa säilyvää ja kuluvaa tavaraa. Ja edullistakin vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan