Puolen vuoden määräaikaisuuden jälkeen vakkarisopimus. Esimies lätkäisi 6 kk:n koeajan.
Jotenkin tuli tunne, että työsuhde tasan tarkkaan tullaan purkamaan koeajan puitteissa. Työskentelystäni olen tosin saanut kehuja myös esimiestasolta. Onko muille tullut koeaikaa, jos määräaikaisuuden jälkeen työsuhde vakinaistetaan?
Kommentit (12)
Meillä ihan vakiona. Perustuu siihen, että palvelussuhteen juridinen status muuttuu. Tsemppiä, hyvin se menee. Onnea vakituisesta paikasta!
Harmittaako, kun pitää vielä puoli vuotta jaksaa lusmuilematta ja saikuttamatta.
6kk on nykyään ihan normi. Jopa työvoimapula-aloilla.
Alasta riippuen 3-6 kk on ihan normaali koeaika. Ja se vain lukee siinä sopimuksessa aina, olit ollut määräaikaisena tai et.
Se koeaika ei päde, jos teet samoja tehtäviä työssä, kuin teit määräaikaisena. Jos tekevät koeaikapurun, niin liitto kyllä riitauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako, kun pitää vielä puoli vuotta jaksaa lusmuilematta ja saikuttamatta.
Luuletko tosiaan, että töihin mennään lusmuilemaan? En ollut kertaakaan saikulla määräaikaisuuden aikana. Hyvä tuuri, kun ei edes flunssa iskenyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Se koeaika ei päde, jos teet samoja tehtäviä työssä, kuin teit määräaikaisena. Jos tekevät koeaikapurun, niin liitto kyllä riitauttaa.
Tässä olennainen eli don't you worry.
Vierailija kirjoitti:
6kk on nykyään ihan normi. Jopa työvoimapula-aloilla.
Eli mitään työvoimapulaa ei oikeasti olekaan.
Kuten aiemmin joku kommentoi, niin koeaikaa ei voi laittaa mikäli työtehtävät pysyvät samoina.
Tsemppiä! Hyvin se menee. Jatka vain entiseen malliin. Tuskin sinulla on mitään huolta potkuista.
Itse olen tehnyt monta vuotta pätkiä samassa työpaikassa ja nyt uusimpaan sopimukseen tuli ensimmäistä kertaa koeaika. Ikinä ennen ei ole ollut. Varmaan tulee potkut.
Juu tuli, mutta vain 3kk.