Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hedelmien syönti oikeasti hyödyllistä?

Vierailija
28.07.2019 |

Mietin vaan, kun en ole koskaan hedelmistä liiemmin välittänyt ja syön niitä tosi vähän. Pari kertaa viikossa omena ja silloinkin ”pakosta”. Melkein kaikki hedelmät on mulle liian makeita, en syö kyllä tästä syystä karkkia tai suklaatakaan.

Aattelin että jos alkais tekee vaikka smoothieita niin saisikohan silloin paremmin hedelmät alas? Mutta sitten taas, onko hedelmien syönti muutenkaan välttämätöntä jos voi muutenkin hyvin. En ole ylipainoinen mutta haluaisin elää terveellisemmin. Onko joku huomannut omassa olossa kohennusta, jos on aloittanut/lopettanut hedelmien syömisen? Onko niistä sellaista hyötyä, että huomaa ihan konkreettisesti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää grahampuuroa tai lanttua!

Vierailija
2/4 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hedelmiä ei kannata syödä paljoa, sillä ne ovat sokeripommeja. Hedelmäsokeri on sokereista vahingollisinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hedelmistä mitään hyötyä ole. sitten on eri jos pitää valita karkki tai muu roska niin hedelmä ennemmin.

Vierailija
4/4 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin omenoissa sanovat viisaammat olevan elimistölle tärkeitä flavonoideja, sitrushedelmissä pitäisi olla c-vitamiinia, kuitujakin kuulemma saa hedelmistä... jne. Kotimaiset omenat nyt ainakin kannattaa satokautena hyödyntää, ei säilöntäaineita ja taatusti ne kiistellyt vitamiinit tallessa.

Itse syön, kun auttavat painonhallinnassa siten, että välipaloina täyttävät mukavasti ja kevyesti vatsaa, eikä pääse nälkä yllättämään. Eli ennemmin syön banaanin, kuin leivän rasvalla ja juustolla.  Ruoka-annokset sitten ihan erikseen. Makeannälkäänkin hedelmät niin hyviä. Ja valinnanvaraa on.

Linkoamalla luulen saavani terveellisempää mehua kuin kaupan juissit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä