Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka teidän perhe tai sinä itse noudatat terveellisiä elämäntapoja?

Vierailija
23.07.2008 |

.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina ostaa kuitupitoisia leipiä ja pastaa riisiä jne. Teen paljon ruoista itse. Yritän välttää eineksiä. Syömme suht paljon vihanneksi ja hedelmiä. Yritän välttää liian makean tarjoamista lapsille. Itsekään en syö paljon sokeria (vaikkakin tänään olen syönyt puolikkaan munkin).

Harrastan paljon hyötyliikuntaa, mm. kohta lähden 10 km pyörälenkille!

Vierailija
2/3 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta vaaleaa höttöleipää (ranskanleipää) ollenkaan. Emme omista autoa, vaan pyöräilemme/kävelemme mahdollisuuksien mukaan. Lounaan jälkkäriksi pyrin syömään hedelmän.

Siinäpä se varmaan onkin. Pidempi lista tulisi siitä, miten elämme epäterveellisesti. Esim. syömme kalapuikkoja, nakkeja, lauantaimakkaraa ja meetvurstia, sipsejä, suklaata, pizzaa... Ei tietenkään joka päivä, mutta aika usein kuitenkin. Siideriäkin kuluu jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Syödään ruisleipää, tummaa pastaa ja tummaa riisiä.

- Jogurttina syödään maustamatonta, johon lisätään marjoja pakastimesta. Tarvittaessa sokeria lisätään vähän, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin valmiiksi sokeroiduissa jogurteissa.

- Leivän päälle kokolihaleikkelettä. Ei metvurstia tms.

- Levitteenä Keiju tai muu kasvirasvaseos.

- Rypsiöljy leivonnassa (koskaan en ole ostanut voipakettia).

- Ei paljon pullaa, sipsiä yms. herkkuja. Karkkia kerran pari viikossa.

- Paljon hedelmiä, kasviksia ja juureksia.

- Ruokaan vain vähän suolaa.

- Liha vähärasvaista. Vaihtelevasti nautaa, kanaa ja kalaa. Sikaa harvemmin.

- Harvoin alkoholia.

Liikunta:

- Töihin ja päiväkotiin pyörällä, matka alle 2km.

- Itse käyn kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa, mies lenkillä. (Nämä iltaisin, kun lapsi menossa tai jo mennyt nukkumaan.)

- Lapsen kanssa touhuilua ja liikkumista paljon, jotta tottuisi jo lapsena liikkumaan.