Jutellaan hampurilaisista
Minkälainen on unelmien hampurilainen? Oletkö löytänyt sellaisen ja jos olet niin mistä? Mikä taas on ehdoton nounou tai älyttömyys mitä et hampparissa ymmärrä.
Omassa unelmien hampparissani on herkullinen ei-sitkeä sämpylä, esim briossi tyylinen, jossa on myös vähän persoonallista makua. Välissä olisi laadukas jauhelihapihvi, cheddarjuustoa, jäävuorisalaatti ja punasipuli silputtuna pieneksi majoneesin sekaan. Majo voisi olla tavallista, ranchia, chiliä tai kurkku majoa, riippuen mitä muuta hamppariin tulisi. Chilimajo-aurajuusto-ananas on aivan ihana tai sitten kurkkumajo-pekoni-marinoitu punasipuli. Simppeli on paras. Ei liikaa tilpehööriä. Parhaat burgerit Smokers Sello ja Busburger Lahdessa.
Ehdoton nounou on liian isoksi jätetty salaatti, jolloin pihvi liukuu hampparin välistä. Samoin tomaatti hampparin välissä ärsyttää. Tomaatti on liukasta ja mautonta. Jos raaka-aineet on kohdallaan, niin en myöskään välitä ketsupista.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sämpylää ollenkaan.
Vaan koko komeus kääritään salaattiin.Munaa, ananas ja pekonia
Muna ja pekoni ovat aamiaisruokaa. Ananas jalkiruokaa.
Mista on tullut tama suomalaisten ananasvillitys? Laitatteko puuroon tai lihakeittoon?
Del Monte taisi dumpata myymatta jaaneet ananakset Suomeen hyvalla hinnalla, muut selitysta en keksi.
Makunsa kullakin. Itse en voi ymmärtää majoneesia alkuunkaan. Minun hampurilaisessa pihvi on vähärasvainen ja väliin tulee ketsuppia, raakaa sipulia ja tuoretta basilikaa. Voimakkaita ja raikkaita makuja, tunkkaisen ja rasvaisen majoneesin sijaan.
Minäkään en ole majoneesin suuri fani. Helposti saa pilattua hyvänkin burgerin jos sitä laittaa liikaa. Hillitty määrä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat hampurilaiset tähän mennessä: Social burger joint Helsingissä 🤤
Hei totta! Tämä on erittäin hyvä. Oli aivan loistava sämpylä ja simppeli kokonaisuus 😋 t:ap
Oletteko te rasisteja kun kutsutte hampurilaisia hamppareiksi? Ihmisiä ne on siinä kuin muutkin!
Briossapullassa hyvin maustettua ja grillattua broilerin rintaa, grillattu tuore ananasrengas, murennettua sinihomejuustoa, whisky-bbqkastike ja rapeaa salaattia. Joskus laitan myös vähän majoa, muttei ole pakollinen lisä tässä.
En keksi suosikkia. Tykkään maistella eri makuja. Avokadoa, halloumijuustoa, chilimajoneesia, porohampurilainen, jne. Perushamppari on vain pihvi, majoneesi ja sämpylä. En ole koskaan maistanut onnistunutta perushampparia..
Ehdoton edellytys on että sämpylä on paahdettu( grillattu) ja litistetty.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton edellytys on että sämpylä on paahdettu( grillattu) ja litistetty.
Tulos on leipä. Ei burgeri.
Vierailija kirjoitti:
No täytyy sanoa, että pari kertaa Naughty Brgr:ssa vierailleena, että yllätys oli, miten hyvää se oli. Ajattelin, että burgeri on burgeri, mutta se sämpylä ja kaikki oli kyllä aika upea kokemus. Sitä nyt sit itse tavoittelemaan kotonakin. Muutoin lempparini on sellainen, mihin tulee aurajuustoa ja makeaa chilikastiketta, aiolia ja tomaattia ja sipulia. Pihvi hyvästä naudan jauhelihasta.
Naughty Burger oli myös oikein herkullinen! Ainut mikä vähän oli omia mieltymyksiä vastaan oli ketsuppi ja tomaatti burgerissa. Mutta nää on niin näitä maku kysymyksiä. Oisin mieluummin ottanut väliin jonkun itse tehdyn majon tai esim chilisoosin. Minkä burgeri söit? Oon miettinyt, että oiskohan se Aussie(?) Burger eli heidän vegensä hyvä 🤔 t:ap
Onneksi tuosta on vähän kehitytty, eikä kaikkea pärässätä parilalla lituksi.
Mutta joo, silloin joskus juuri tuollainen oli ihan parasta kun ei ollut paremmastakaan tietoa.