Kääk, miten tämä luku pyöristetään?
Eli nettipankilla pitäis maksaa tietty prosenttiosuus tietystä summasta, ja tulokseksi tulee 30,01116.Eli paljonko maksan? Nettipankki ei taida hyväksyä pilkun jälkeen kuin kaksi numeroa? Ei ainakaan tota koko rimpsua hyväksynyt. Eli maksanko 30,02 euroa? Vai 30,01 euroa? Vai miten?
Kommentit (13)
Maksat 4kymppiä.
Eivät valita.
Sinccis
Palaa takaisin ala-asteelle kulkematta lähtöruudun kautta.
30,02 on oikein.
Käsittelykulut tulee aina ..
Sinccis
Tuo on pyöristettynä 30,01 euroa. Itse kuitenkin puheiden välttämiseksi maksaisin 30,02 euroa, jos haluaisin mahdollisimman lähelle maksaa tuota summaa. Jos maksaisin vaikka kaverille tai sukulaiselle, jolla on ollut hommasta jotain vaivaa (vaikka jokin yhteishankinta), pyöristäisin reilummin ylöspäin, vaikka 35 e, tai sitten jonkun hassun random-summan, esim. 33,33 e tai 34,56 e.
Älä maksa mitään. Anna mennä perintään, niin saattaa tuurilla olla tasaluku.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pyöristettynä 30,01 euroa. Itse kuitenkin puheiden välttämiseksi maksaisin 30,02 euroa, jos haluaisin mahdollisimman lähelle maksaa tuota summaa. Jos maksaisin vaikka kaverille tai sukulaiselle, jolla on ollut hommasta jotain vaivaa (vaikka jokin yhteishankinta), pyöristäisin reilummin ylöspäin, vaikka 35 e, tai sitten jonkun hassun random-summan, esim. 33,33 e tai 34,56 e.
Itse laittaisin 100 euroa. Kyllä se sitten ihmettelisi.
Sinccis
Kiitos vastauksista! Ei ole kaveri kyseessä vaan virallinen instanssi. Useimmat on sitä mieltä että se olisi 30.01 e - jee, taisinpa juuri säästää centin! :) Centissä on miljoonan alku...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Ei ole kaveri kyseessä vaan virallinen instanssi. Useimmat on sitä mieltä että se olisi 30.01 e - jee, taisinpa juuri säästää centin! :) Centissä on miljoonan alku...
Ei vaan metrin alku.
Sinccis
Onpa kummallinen virallinen instanssi, joka ei anna tarkkaa summaa laskuun. Jos sulla on vaikka joku velka ja siitä pitäisi maksaa joka kuukausi tietty osa, niin eihän sillä ole väliä mihin summaan pyöristät nyt, kunhan kaikki tulee maksettua.
30,01 euroa