Voinko vaatia turvalukon asennusta?
Kerrostaloasuntooni murtauduttiin. Kamala olo koko ajan ja ahdistaa tieto, että tänne joku pääsi ja miksei yrittäisi uudelleen. :( Mietin voinko vaatia turvalukon asennusta aso kämppään? Tämä oli kolmas epäilyttävä juttu tässä talossa. Alhaalla on ovisummeri, mutta kuka vain voi avata sen jos väittää vaikka jakavansa mainoksia.
Kommentit (14)
Mikä siinä on, että se pitää itse maksaa, kun se kuitenkin siihen jää ja tuo turvaa seuraavallekin asujalle?
Se siinä on, että se tuo kustannuksia, eikä sellaiset kulut kuulu yhtiölle.
Vaatia voi vaikka kuun taivaalta. Eri asia kuunteleeko kukaan sinun vaatimuksiasi...
Kaunisti jos pyydät niin voit saada luvan asentaa sellaisen.
Ihan kuka vaan voi vaatia, ei edellytä vuokralla asumista
Hanki mielummin hälytysjärjestelmä, maksaa pari kymppiä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki mielummin hälytysjärjestelmä, maksaa pari kymppiä kuussa.
Pelkästään täyttä kurkkua huutava hälyytin aivan varmasti karkottaa varkaan käpälämäkeen. Ei tarvitse edes lähteä ilmoitusta mihinkään. Kyllä naapurit varmasti tulee katsomaan jos ämyri huutaa täysillä. Meinaan ei tarvitse mitään kuukausimaksua maksella sitten turhaan.
Somali murtautui ystäväni asuntoon. Ystäväni joutui muuttamaan pois koska pelkäsi niin paljon. Voithan pyytää lukkoa mutta vaikea uskoa että vuokranantaja maksaisi.
Hälytysjärjestelmä on jo, mutta se ei nukkuessa tunnu turvaa tuovan tarpeeksi. Ehtii ovesta sisään ja lähelle jo ennen hälytystä. Kalliiksi tuli työttömälle narkin retki, ei ole enää varaa toiseen lukkoon. :( Muutenkin kun pakko luultavasti muuttaa tuosta pois vielä tämän vuoden aikana, kun ei rauhaa saa. Pitänee katsoa Yksin kotona leffan kikkoja.
Kesäpilalla kirjoitti:
Hälytysjärjestelmä on jo, mutta se ei nukkuessa tunnu turvaa tuovan tarpeeksi. Ehtii ovesta sisään ja lähelle jo ennen hälytystä. Kalliiksi tuli työttömälle narkin retki, ei ole enää varaa toiseen lukkoon. :( Muutenkin kun pakko luultavasti muuttaa tuosta pois vielä tämän vuoden aikana, kun ei rauhaa saa. Pitänee katsoa Yksin kotona leffan kikkoja.
Laita harjanvarsi ulko-oveeen, maksaa alle kympin.
Ei hälytysjärjestelmää tarvitse, oikea tarra riittää.
Kesäpilalla kirjoitti:
Mikä siinä on, että se pitää itse maksaa, kun se kuitenkin siihen jää ja tuo turvaa seuraavallekin asujalle?
Osakkeenomistajan pitää maksaa turvalukko, ei vuokralaisen, eikä taloyhtiön.
Miten huoltoyhtiö pääsee asuntoon, jos turvalukko on kiinni ja asukas ei ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miten huoltoyhtiö pääsee asuntoon, jos turvalukko on kiinni ja asukas ei ole kotona.
Sovitaan ennen käyntiä että lukko jätetään auki, annetaan vara-avain huollolle tai ollaan itse kotona kun huolto tulee. Tämän olisi varmaan voinut päätelläkin. Ei huollon tarvitse päästä asuntoon milloin tahansa.
Ja kai turvalukon käytännössä saa kun sellaisen haluaa, mutta omakustaisesti.
Voit vaatia, mutta ihan itse saat sen kustantaa.