Tiedättekö työkaverien palkat?
Sellainen tilanne että koeaika on päättymässä ja palkantarkistus tulossa. Mistä saisi selville muiden palkkatason, jotta voisi vaatia samaa? Palkat tuntuu olevan tabu meidän työyhteisössä.
Kommentit (14)
Tiedän, ei ole onneksi meillä tabu. Kaikilla brutto n. 2850 muutaman kympin eroilla.
Verottajalta voi tietysti tarkistaa, mutta se antaa vain suuntaa. Tuloista on tehty vähennyksiä ja siellä näkyy muutama tonni vähemmän mitä oikea palkka on vuositasolla ollut.
Meillä on töissä kaikilla sama tuntipalkka.
Emme juurikaan tiedä.
Toisille maksetaan hiukan parempaa palkkaa, ns. osaamislisää.
Kukaan ei halua kertoa omaa palkkaansa täsmälleen, ettei saa kadehtijoita niskaansa.
Kyllä kait ap:n täytyy tietää oman alansa palkat noin suurinpiirtein.
Harvemmin vastatulleelle korkeinta palkkaa aletaan maksaa.
Sääli, ettei palkoista puhuta avoimesti. Selvä hyöty työnantajalle.
Etsi netistä oman alasi työpaikkoja ja niiden palkkoja, siitä saa suuntaa.
Teidän kaikkien palkat kun oon palkanlaskija
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kait ap:n täytyy tietää oman alansa palkat noin suurinpiirtein.
Harvemmin vastatulleelle korkeinta palkkaa aletaan maksaa.
Sen ymmärrän että koeajalla saa pienempää palkkaa. Koeajan jälkeen pitää saada samaa kuin muut tai jos niissä on vaihtelua niin vähintään alinta.
Vierailija kirjoitti:
pyydä verottajalta
Verottaja ei kerro kenenkään palkkaa, ainoastaan verotettavat tulot
Kaupan alalla on tessin mukaiset, mutta saan paljon parempaa osaamislisän kanssa minkä olen sopinut työnantajan kanssa ja tätä lisää ei tiedä kukaan. Osaamisesta ja ahkeruudesta ollaan valmiita maksamaan aika hyvinkin.
En tiedä edes mieheni palkkaa kuin tonnin tarkkuudella. Ei vaan kiinnosta.
Tiedän oman tiimini, mutta toisaalta kukaan heistä ei tee samaa työtä kuin minä. Myös parissa aiemmassa työpaikassa kyllä palkoista oli puhetta niin että tiesin suurinpiirtein mitä muut saavat. Mutta tilanteeseesi en oikein osaa neuvoa, koska jos ei ole kovin läheisiä niin vaikea sitä on udellakaan. Joskus olen itse googlaillut palkkoja omalta alalta.. Mutta niissäkin on kyllä todella iso haarukka.
pyydä verottajalta