2,5v avaa auton turvavyöt. Miten estän?
Ensin hän otti vain kädet pois olkapäähihnojen alta, mutta nyt on oppinut avaamaan napista painamalla koko vyöt. Ei viitsisi koko ajan pysähdellä tienlaitaan laittamaan turvavöitä. Kiellot ei auta. Millä voisin uhkailla lasta ja kieltää niiden avaaminen kun matkaa on kuitenkin jatkettava?
Kommentit (8)
2-vuotias on liian nuori vastaamaan omasta elämästään.
Mites tota pysähdyt moottoritiellä minuutin välein? Jossain taajamassa ehkä pystyykin pysähtyyn, mutta mulla ei ainakaan tulis mieleenikään lähteä esim. Helsingin keskustan ruuhkassa pysähtelemään. Tai kehä III:lla ajaessa jäädä tien sivuun.
Mites tota pysähdyt moottoritiellä minuutin välein? Jossain taajamassa ehkä pystyykin pysähtyyn, mutta mulla ei ainakaan tulis mieleenikään lähteä esim. Helsingin keskustan ruuhkassa pysähtelemään. Tai kehä III:lla ajaessa jäädä tien sivuun.
Moottoritiellä tai keskustan ruuhkassa jos jotain tapahtuu ja lapsi ei ole missään kiinni niin....
Onko lapsillanne automatkojen ajaksi jotain muuta puuhaa tai virikettä, jotain mikä veisi huomion pois vöistä?
Tai toinen aikuinen lapsen kanssa takapenkille.
Moottoritiellä ilman turvavyötä se on lapselta henki pois kolarissa tai ulosajossa.
ompelivat paksusta kankaasta tosi jäykät "tumput" joissa nnarut niskan taakse. sormet ei taivu lukkojen avaamiseen. tosi lämpimät kesällä joten tosi tukalat myös. Lapsi saa päättää onko tumput kädessä vai vyöt kiinni.
on kolariturvallinen pöytäosa.. eli siis muovinen pöytä joka menee palasiksi jos tulee törmäys.. se peittää ainakin osan siitä lukosta ja sen päällä on ihan hyvä esim pitää kirjoja tai vaikka muovailuvahaa...
Toinen vaihtoehto on jos pujottais sen lukko-osan johonkin pehmustettuun putkiloon, niin että kaksveen on vaikea painaa lukkoa enää auki ja parhaassa tapauksessa unohtaa sen.