Minkälainen ihminen uskoo kaiken mitä uutisissa sanotaan?
Kommentit (19)
Taas tätä persujen "valtamedia" sitä sun tätä-öyhötystä. Ei jaksa.
Mitä uutisissa sitten on sanottu mikä ei pidä paikkaansa?
Ja uskovat vielä sen vuoksi, että uutistenlukijanäyttelijä puhuu kirjoitetut totuudet suoraan paperista katsomalla silmiin.
tuo gr. Thunberg on minulle kuin punainen vaate. Sen vanhemmat siis, melkoisia *sens u roitu*päitä!
Vierailija kirjoitti:
tuo gr. Thunberg on minulle kuin punainen vaate. Sen vanhemmat siis, melkoisia *sens u roitu*päitä!
Lapsi parka
Erittäin typerä. Mutta sellaisia ihmiset ovat ja maailma aivan sen näköinen.
Suurempi huoli pitäisi olla siitä, mitä uutisissa jätetään sanomatta ja sen ansiosta ihmiset elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutisissa sitten on sanottu mikä ei pidä paikkaansa?
Eli ei tule esimerkkejä? Todella yllättävää
Mistä uutisista puhut? Lasketaanko tähän hömpät klikkiotsikot ja tahallaan tunteita herättävästi väritetyt "uutiset"?
Monet ihmiset lukevat kärjistetyn otsikon ja järkyttyvät jo siitä. Sitten nopeasti silmäilevät itse uutisen. Kun päätekstistä koko juttu kriittisemmille paljastuu paljon lievemmäksi tai ei täysin mene otsikon tasolle, monilla kuitenkin se ensijärkytys pysyy ja uutisen kommentointi on sen mukaisia.
Pääosin esimerkiksi Ylen, Hesarin ja ns perinteisen median uutiset ovat luotettavia.
Ns. Iltapäivälehdet taas syyllistyvät otsikoissaan usein tietoisesti vähintään asioiden liioitteluun, vaikka oikea asia selviäisi itse jutusta.
Sen sijaan nämä magneettimediat yms ovat pelkkää schaibaa.
Millainen ihminen uskoo kaiken mitä esson baarissa sanotaan?
Lähdekritiikitön? Kun jotain tapahtuu, niin usein ne ensimmäiset uutiset ovat epäluotettavia kun tietoa on vähän ja huhuja paljon. Kerta toisensa perään jengi levittää niitä huhuja totena, tietyissä asioissa melko raivopäisesti, mutta eivät sitten korjaa sanojaan jos huhut osoittautuvat vääriksi. Ja seuraavalla kerralla sama juttu, eivät edes opi. Joskus näistä on ihan konkreettista haittaa, kun on levitelty viattomien ihmisten kuvia ja yhteystietoja ja väitetty heidän syyllistyneen vaikka mihin.
En minäkään usko kaikkea mitä mv kirjoittaa. En tosiasiassa mitään. Ap, anna palkintoni.
Usein nämä ihmiset taitavat jopa pitää itseään fiksuina, kun "ajattelevat omilla aivoillaan" eivätkä usko kaikkea mitä valtamedia sanoo. Hienoa. Mutta sitten jotain paljon epäluotettavampaa yhden agendan "vaihtoehtomediaa", saatetaan uskoa täysin sokeasti.
Viesti 18 siis liittyi ihmisiin, jotka omasta mielestään EIVÄT "usko kaikkea mitä uutisissa sanotaan".
Up