Sain terveyskeskuksesta kahden kuukauden päähän olevan ajan. Samaan aikaan ruotsalaiset menee minun ohi hoitojonoissa, millä oikeudella? Ruotsalaisten syöpiä hoidetaan Suomessa ja siksi en pääse heti hoitoon.
Millä helvetin oikeudella ruotsalaiset käy täällä hoidoissa ja minä odotan kaksi kuukautta terveyskeskukseen?
-Sama tttturvisten kanssa, jopa laitttomilla siirrrttolaisilla on ilmaiset nopeat terveyspalvelut, minulle kantasuomalaiselle ei, joudun ensin jonottamaan sitten maksamaan hoidosta, jonka laittomat ssssssiiirttolaiset saa ilmaiseksi ja heti.
MILLÄ OIKEUDELLA NÄIN TOIMITAAN?
-MIKSI SUOMALAINEN EI TULE ENSIN SUOMESSA?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No ei sun vaivasi taida sitten kovin vakava olla. Kyllä minä ainakin sain viime viikolla terveyskeskuksesta ajan lääkärille ihan samalle päivälle.
MISSÄ kaupungissa tämä?
Soitin pari viikkoa sitten terveyskeskukseen ja minulla on vakava tulehdus, kuitenkin sairaanhoitaja pystyi puhelimessa määrittämään, etten tarvitse kiireellistä hoitoa ja antoi ajan 6.9., eli melkein kaksi kk soitosta.
-Sairaanhoitaja ystäväni, jolle näytin tulehdusta sanoi sen olevan mielestään vakava asia ja hoitoon heti.
Nyt sitten tarkoitus on yrittää päivystykseen, kun ei kerran terveyskeskukseen pääse kuin kahden kk:n päästä.
Ja tämähän on taas pois päivystyksen voimavaroista, ihmettelen tätä toimintaa.
Ruotsalaisetm jos niitä edes tulee Suomeen hoitoon, hoidetaan yksityisessä syöpäsairaalassa maksua vastaan.
Ap. Oletko niin tyhmä, että luulet terveyskeskusten antavan sädehoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ruotsalaiset vaikuta sinun elämääsi millään tavalla. He käyvät erikoissairaanhoidossa. Ja eiköhän heidän kotipaikkansa ostaa nuo palvelut ihan täydellä hinnalla eli ei ole pois sinun rahoistasikaan.
Tuliko sinulle ihan yllätyksenä, että Pohjoismaat auttavat toisiaan tällaisissa tilanteissa?
Näin naiiveja jotkut ovat, täytyy ihmetellä.
Ruotsi, Suomea rikkaampi valtio (monellakin tapaa ;O ) ei pysty muka itse järjestämään syöpähoitoja?
-Sitten maa on konkurssissa tai sodassa, kumpi se nyt on?
Kyllä on pois meiltä kaikilta suomalaisilta, vaikka maksaisivatkin, tähän sijoitetut resurssit on pois muualta, ei ole kuin yksi potti valtiolta, josta näitä rahoja jaetaan.
-Jos syöpähoitoon laitetaan satamiljoonaa ylimääräistä, on se satamiljoonaa pois terveyskeskuksilta ja muusta terveydenhoidosta, yksiselitteistä.
-Ei myöskään ole Suomen tehtävä järjestää ruotsalaisten hoitoja, se on Ruotsin valtion tehtävä, jos siellä enää mikään valtio on enää olemassa.
Kerro nyt vielä, miksi haluat ruostalaiset suomalaisten edelle hoidossa Suomessa?
-Onko se samaa uuunelmaa kuin tulijoiden kanssa, joilla jopa laittomilla ssssiirtolaisilla on ilmaiset heti käytössä olevat terveyspalvelut, ilmaiseksi jopa.
-Eipä ole minulle ilmaista käydä lääkärissä, aina tulee lasku perässä, vaikka olen maksanut veroja 30 vuotta.
Millä perusteela näin voidaan edes toimia, ulkomaalaiset tulee ensin, sitten vasta omat?
Ne ruotsalaiset ja muutkin ulkomaalaiset käyttävät yksityisiä terveyspalveluita. Ne ovat yrityksiä ja rahoittavat tietääkseni ihan itse toimintansa, eli valtio, joka rahoittaa julkisen terveydenhuollon, ei "laita" niihin yhtään mitään. Suomen valtio ei siis hoida ruotsalaisten syöpiä, kun taas suomalaiset yritykset saavat myydä ruotsalaisille mitä palveluita haluavat.
Jos et tiennyt, yksityisillä sairaaloilla ei ole Suomessa mitään syöpähoitoja, ne on kaikki julkisella puolella.
-Tiedä asioista, ennen kun kommentoit, näytät vähemmän tyhmälle siten.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi ilmoittaa äidinkielekseen ruotsin. Se on ihan ilmoitusluontoinen asia.
Ja toki ruotsinkielinenkin voi halutessaan asioida suomenkielellä.
Mutta suomalainen ei voi yhtäkkiä ilmoittaa kansalaisuuttaan ruotsalaiseksi. Ruotsinkielinen =/= ruotsalainen. Pakkoruotsittaja ei taaskaan edes vaivaudu lukemaan keskustelua, johon päättää osallistua. Huoh.
Ap on kyllä siltikin aivan kujalla. Ruotsalaisten hoidosta saadaan käypä hinta eikä sitä tehdä suomalaisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
No ei sun vaivasi taida sitten kovin vakava olla. Kyllä minä ainakin sain viime viikolla terveyskeskuksesta ajan lääkärille ihan samalle päivälle.
Näin, potilastapaukset jaetaan kiireellisiin ja kiireettömiin, ja ap on ilmeisesti kiireetön. Joko hänen vaivansa ei vaadi kiireellistä hoitoa tai lääkäri on tehnyt hoitovirheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset kyllä menevät suoraan erikoissairaanhoitoon esim syöpäleikkaukseen. Eivät he sun terveyskeskustasi rasita. Ja maksavat myös täyden hinnan.
Jos on ylimääräistä kapasiteettiä, ne pitää laittaa suomalaisten hoitoihin, ei ruotsalaisten, kuten sinä esität.
-Toisin sanoen, koska resursseja on liikaa syöpäpuolella, niitä ei riitä terveyskeskuksiin, jotka kilpailee samoista rahoista.
Eli on se minulta pois tuo ruotsalaisten hoito Suomessa, ymmärrä kokonaisuus.
Millä oikeudella ruotsalainen pääsee Suomessa nopeammin hoitoon kuin suomalainen?
Sinä voit mennä Ruotsiin tai vaikka Belgiaan hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset kyllä menevät suoraan erikoissairaanhoitoon esim syöpäleikkaukseen. Eivät he sun terveyskeskustasi rasita. Ja maksavat myös täyden hinnan.
Jos on ylimääräistä kapasiteettiä, ne pitää laittaa suomalaisten hoitoihin, ei ruotsalaisten, kuten sinä esität.
-Toisin sanoen, koska resursseja on liikaa syöpäpuolella, niitä ei riitä terveyskeskuksiin, jotka kilpailee samoista rahoista.
Millä oikeudella ruotsalainen pääsee Suomessa nopeammin hoitoon kuin suomalainen?
Mitä helevettiä sä oikein puhut? Resursseja liikaa syöpäpuolella?
Ei niitä _liikaa_ ole, ei legureita ja muuta hlökuntaa voi potkia hetkeksi pois kun potilaita on vähemmän. Tai myydä sädehoidon koneita.
Aivopierujen aatelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ruotsalaiset vaikuta sinun elämääsi millään tavalla. He käyvät erikoissairaanhoidossa. Ja eiköhän heidän kotipaikkansa ostaa nuo palvelut ihan täydellä hinnalla eli ei ole pois sinun rahoistasikaan.
Tuliko sinulle ihan yllätyksenä, että Pohjoismaat auttavat toisiaan tällaisissa tilanteissa?
Ruotsi, Suomea rikkaampi valtio (monellakin tapaa ;O ) ei pysty muka itse järjestämään syöpähoitoja?
Kyllä on pois meiltä kaikilta suomalaisilta, vaikka maksaisivatkin, tähän sijoitetut resurssit on pois muualta, ei ole kuin yksi potti valtiolta, josta näitä rahoja jaetaan.
-Jos syöpähoitoon laitetaan satamiljoonaa ylimääräistä, on se satamiljoonaa pois terveyskeskuksilta ja muusta terveydenhoidosta, yksiselitteistä.
-Ei myöskään ole Suomen tehtävä järjestää ruotsalaisten hoitoja, se on Ruotsin valtion tehtävä, jos siellä enää mikään valtio on enää olemassa.
Kerro nyt vielä, miksi haluat ruostalaiset suomalaisten edelle hoidossa Suomessa?
-Onko se samaa uuunelmaa kuin tulijoiden kanssa, joilla jopa laittomilla ssssiirtolaisilla on ilmaiset heti käytössä olevat terveyspalvelut, ilmaiseksi jopa.
-Eipä ole minulle ilmaista käydä lääkärissä, aina tulee lasku perässä, vaikka olen maksanut veroja 30 vuotta.
Millä perusteela näin voidaan edes toimia, ulkomaalaiset tulee ensin, sitten vasta omat?
Ne ruotsalaiset ja muutkin ulkomaalaiset käyttävät yksityisiä terveyspalveluita. Ne ovat yrityksiä ja rahoittavat tietääkseni ihan itse toimintansa, eli valtio, joka rahoittaa julkisen terveydenhuollon, ei "laita" niihin yhtään mitään. Suomen valtio ei siis hoida ruotsalaisten syöpiä, kun taas suomalaiset yritykset saavat myydä ruotsalaisille mitä palveluita haluavat.
Huoh. Ruotsalaisia hoidetaan kyllä ihan suomaisissa yliopistosairaaloissa. Eivät he sinne itse hakeudu vaan Ruotsin terveydenhuolto lähettää ja maksaa heidän hoitonsa, jos kotimaasta ei hoito järjesty. Esim. Turussa hoidetaan silloin tällöin ruotsalaisten riskisynnytyksiä.
Voitko kertoa vaivasi myös tänne niin voidaan auttaa sinua arvioimaan onko se oikeasti niin akuutti kuin ajattelet, vai oliko terveyskeskuksesi arvio kiireellisyydestä kenties perusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä _liikaa_ ole, ei legureita ja muuta hlökuntaa voi potkia hetkeksi pois kun potilaita on vähemmän. Tai myydä sädehoidon koneita.Aivopierujen aatelia.
Ihmettelen että miksei? Eikö "keikkalääkäreitä" ole muka olemassa ja vuokratyövoimaa lääkintä-alalla? Pidetään omia lääkäreitä se määrä että kaikki on koko ajan täysin työllistetty ja sitten harkinnan mukaan otetaan tarvittaessa vuokratyövoimaa tilapäisesti avuksi. Näi n tehdään muutenkin jo vähän joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiennyt, yksityisillä sairaaloilla ei ole Suomessa mitään syöpähoitoja, ne on kaikki julkisella puolella.
En tiennyt, kiitos tiedosta. Mutta miten ne ruotsalaiset syöpäpotilaat menevät ap:n ohi hoitojonoissa, jos hänellä ei ole syöpää? Ja jos ruotsalaiset maksavat syöpähoitonsa, niiden ei pitäisi olla pois ap:n hoidoista.
Kyllä ruotsalaiset saa tulla syöpähoitoihin suomeen,joko yksityiselle tai julkiselle omalla rahalla tai luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän perustaa jonnekin uusi Suomi? Tuntuu, että suomalaisten asioita ei aja oikein kukaan.
Siperiassa on vielä tilaa ja se opettaa, hei hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki vaativat toimenpiteet Suomessa tehdään yliopistollisissa sairaaloissa ja maksavat saman verran kaikille.
Ruotsalaisten hoidon maksaa heidän kotimaansa. Ei ne yliopistosairaalat niistä ruotsalaisten syöpähoidoista peri mitään pelkkiä asiakasmaksuja vaan ihan täyden hinnan.
Samoin minäkin kun kävin sydänleikkauksen teho hoitoineen plus osasto vuorokausineen maksoin kaikesta n. 600 euroa! Ei sen enempää. Minun kotikunta kyllä maksoi kaikkiaan . n 60000 euroa. Jokaisella sairaanhoitopiirillä on sivuillaan hinnasto missä jokainen toimenpide, vuorokausi, leikkausvälineet ym. on hinnoteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulee; guuglaa ”yksityinen syöpäsairaala”.
Kukahan tässä hölmöltä näyttikään?
Ohis
Tämä uutinen ruotsalaisista Suomessa tarkoitti sädehoitoa yksityisellä klinikalla. Tukholmassa uusitaan sädehoitokalustoa ja nyt ei kaikille riitä aikoja. Niinpä kunta ostaa palveluja yksityisiltä sädehoitoklinikoilta naapurimaista.
Suomessa on muuten myös yksityisiä syöpäklinikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä _liikaa_ ole, ei legureita ja muuta hlökuntaa voi potkia hetkeksi pois kun potilaita on vähemmän. Tai myydä sädehoidon koneita.Aivopierujen aatelia.
Ihmettelen että miksei? Eikö "keikkalääkäreitä" ole muka olemassa ja vuokratyövoimaa lääkintä-alalla? Pidetään omia lääkäreitä se määrä että kaikki on koko ajan täysin työllistetty ja sitten harkinnan mukaan otetaan tarvittaessa vuokratyövoimaa tilapäisesti avuksi. Näi n tehdään muutenkin jo vähän joka puolella.
Voi toimia rakennustyömailla ulkorappauksissa ja ilmanvaihtoasennuksissa välttävästi, mutta ei toimi erityisasiantuntijuutta vaativassa erikoissairaanhoidossa.
Tiedätkö sä edes suunnilleen, mitä syöpähoidoissa tapahtuu? Tai kuinka monen eri alan huippuja tarvitaan? Luulet, että niitä ois jossain joutilaina?
Miten me luovuttaisiin välillä tiloista ja miljoonien laitteista (plus niiden hlökunnasta) toviksi ja sit saataisiin ne hetkessä käyttöön?
Tutustu edes vähän asiaan. Katso yliopistollisten sairaaloiden esittelyvideoita vaikka.
Mutta täysin varmaa on, että yhdenkään vaativia syöpäleikkauksia taitavan lääkärin ei tarvitse harkita vuokratyöfirmaa. Työtä voi tehdä hyvässä työsuhteessa kymmenissä maissa.