Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vttuttaa tuo teini niin että itkettää

Vierailija
24.07.2019 |

Mitään ei saa aikaiseksi. Ja sitten tiuskii ja haukkuu mua, on oikeasti aika ikävän luonteinen poika.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16 vuotias heräili vähän väärällä jalalla ja alkoi kiukkuamaan mulle, ettei jääkaapissa ole mitään, kunnon syötävää.

Olin keittänyt kaurapuuroa ja sitä oli kattilassa vielä. OLisi pitäyt vaan vähän lämmittää ja ottaa vaikka marjoja pakkasesta. jne. Näitä hän syö aina yleensä, mutta ei tänään tehnyt mieli (ei tietenkään)

Ei saa oikein mitään syötyä, kun ei ole juustoa... Etsin kolme erilaista juustoa kaapista. - ei kelvannut, kun oli liian pieniä paloja. Lähti niskotellen pois.

Tuli puolen tunnin päästä uudestaan, kyseli, että jäikö eilistä salaattia. Juu, se on siellä purkissa. Kyllä siitä yksi syö hyvin. Ei heti löytänyt sitä, niin rupes sitten taas niskottelemaan, kun kaapissa ei ole mitään ja mitään ei löydä. Häntä alkaa ahdistamaan, kun asiat ei tapahdu. Lähti tiuskien omaan huoneeseensa.

Meni taas hetki ja tuo alkoi tulla rappusia alas. Otin kiireesti kahvikuppini ja syöksyin pihalle miehen kainaloon. Jätin likan itsekseen jupisemaan ja kolistelemaan.

Mä en yleensä palvele edes noin paljon tai käy keskustelua näistä asioista. Vaan lähden huoneesta pois, kun huomaan suun asennon. En mä lähde teinien kanssa neuvottelemaan, kun ne on tolla tuulella. Eihän niille voi sanoa edes huomenta silloin, kun sekin on väärin. Pitääkö aina olla noin ärsyttävä heti?! yms.

Olihan se sitten täällä saanut syötyä leipää juustolla, kurkulla ja tomaatilla. + kuppi kahvia ja se salaattikin oli syöty.

Nyt on ihan toinen neitonen tuolla. Lauleskelee ja naureskelee. Huuteli, että tarvii liikkumisrahaa, että käy lataamassa matkakorttinsa, käy kattomassa silmälasiasiansa ja piipahtaa apteekissakin samalla, kun on menossa poikkikselleen.

Selvä. Nälkäkiukkua se sitten olikin vaan.

Mitä ihmettä? Kuulostaa ihan mun 50 v täyttäneeltä mieheltä. Ei sillä kyllä nälkä ole.

Vierailija
22/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 16 vuotias heräili vähän väärällä jalalla ja alkoi kiukkuamaan mulle, ettei jääkaapissa ole mitään, kunnon syötävää.

Olin keittänyt kaurapuuroa ja sitä oli kattilassa vielä. OLisi pitäyt vaan vähän lämmittää ja ottaa vaikka marjoja pakkasesta. jne. Näitä hän syö aina yleensä, mutta ei tänään tehnyt mieli (ei tietenkään)

Ei saa oikein mitään syötyä, kun ei ole juustoa... Etsin kolme erilaista juustoa kaapista. - ei kelvannut, kun oli liian pieniä paloja. Lähti niskotellen pois.

Tuli puolen tunnin päästä uudestaan, kyseli, että jäikö eilistä salaattia. Juu, se on siellä purkissa. Kyllä siitä yksi syö hyvin. Ei heti löytänyt sitä, niin rupes sitten taas niskottelemaan, kun kaapissa ei ole mitään ja mitään ei löydä. Häntä alkaa ahdistamaan, kun asiat ei tapahdu. Lähti tiuskien omaan huoneeseensa.

Meni taas hetki ja tuo alkoi tulla rappusia alas. Otin kiireesti kahvikuppini ja syöksyin pihalle miehen kainaloon. Jätin likan itsekseen jupisemaan ja kolistelemaan.

Mä en yleensä palvele edes noin paljon tai käy keskustelua näistä asioista. Vaan lähden huoneesta pois, kun huomaan suun asennon. En mä lähde teinien kanssa neuvottelemaan, kun ne on tolla tuulella. Eihän niille voi sanoa edes huomenta silloin, kun sekin on väärin. Pitääkö aina olla noin ärsyttävä heti?! yms.

Olihan se sitten täällä saanut syötyä leipää juustolla, kurkulla ja tomaatilla. + kuppi kahvia ja se salaattikin oli syöty.

Nyt on ihan toinen neitonen tuolla. Lauleskelee ja naureskelee. Huuteli, että tarvii liikkumisrahaa, että käy lataamassa matkakorttinsa, käy kattomassa silmälasiasiansa ja piipahtaa apteekissakin samalla, kun on menossa poikkikselleen.

Selvä. Nälkäkiukkua se sitten olikin vaan.

Mitä ihmettä? Kuulostaa ihan mun 50 v täyttäneeltä mieheltä. Ei sillä kyllä nälkä ole.

Onhan tuo naurettavaa, jos aikuinen mies nälkäänsä kiukuttelis. Miksei hän ole jo oppinut syömään? Teinit vasta opettelee elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka enää maksaa jotain välirahaa? Jotkut maalaiset varmaan.

Siis kyllä mun 15 ja 18 v tekee ihan itse aamupalansa ja lounaansa jos ruokaa ei valmiina oo. Ottavat ruoat kaapista ja valmistavat.

Tekevät smoothieita ja käyvät kaupassa jos ruoka on loppu!

Ei Jeesus mitä meininkiä.

Eikö niillä teidän lapsilla oo mitään tekemistä? Harrastuksia, kavereita?

Vierailija
24/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relatkaas vanhemmat. Ei nää asiat tapahdu kellokaulassa. Antakaa teineillekin mahdollisuus.

Kun näitä aloituksia täällä lukee, niin väistämättä huomaa, että lapset vastaa samalla tavalla kuin heille "huudetaan".

Tässäkin tulee vanhempi palstalle kiroilemaan, kun muksu on vätys. Vaikkei sitä ääneen olisi sanonut ja pyrkinyt rauhallisesti toimimaan lapsen edessä, niin kyllähän se kireys välittyy teinille.

"mun aikataulut, mun katto, mun ruoka, mun elämä... " - liian yleistä uhoa aikuisilta.

Vierailija
25/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

En ole ap, mutta vähän vaikee jätttäää jos on ala-ikäinen lapsi kyseessä. Silloin vanhemman itse pitåisi ruveta miettimäön doittoa lastensuojeluun, ja kysellä sieltä neuvoja ja apua. Jos jötät lapsesi joka on ala-ikäinen, se on heitteille jättöä.

Ja jos kuvittelet jotain muuta, siinä sitten vaan. Ainakin sanoin niinkuin se asia on, koska oon ihan kuullu tarpeeks muiden kokemuksia ja ettiny ihan ite tietoa. Kuitenkaan tässä ei ole kyse naisesta ja miesystävästä, kun ovat aikuisia. Siis mieti nyt mitä lauot suustadi, kun aina tulet tupta samaa venkotusta heittämään. Voisit vaikka sanoa vain, että jätä se tai, että jätä tuo roska. Vaihda levyä.

Vierailija
26/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka enää maksaa jotain välirahaa? Jotkut maalaiset varmaan.

Siis kyllä mun 15 ja 18 v tekee ihan itse aamupalansa ja lounaansa jos ruokaa ei valmiina oo. Ottavat ruoat kaapista ja valmistavat.

Tekevät smoothieita ja käyvät kaupassa jos ruoka on loppu!

Ei Jeesus mitä meininkiä.

Eikö niillä teidän lapsilla oo mitään tekemistä? Harrastuksia, kavereita?

Mistä välirahasta sä puhut?

Täällä etelä-suomessa on kesäloma.

Lasten harrastukset lomalla myös, suurin osa kavereistakin reissaa... Itse käytiin jo reissussa, että.

Vierailija
27/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

En ole ap, mutta vähän vaikee jätttäää jos on ala-ikäinen lapsi kyseessä. Silloin vanhemman itse pitåisi ruveta miettimäön doittoa lastensuojeluun, ja kysellä sieltä neuvoja ja apua. Jos jötät lapsesi joka on ala-ikäinen, se on heitteille jättöä.

Ja jos kuvittelet jotain muuta, siinä sitten vaan. Ainakin sanoin niinkuin se asia on, koska oon ihan kuullu tarpeeks muiden kokemuksia ja ettiny ihan ite tietoa. Kuitenkaan tässä ei ole kyse naisesta ja miesystävästä, kun ovat aikuisia. Siis mieti nyt mitä lauot suustadi, kun aina tulet tupta samaa venkotusta heittämään. Voisit vaikka sanoa vain, että jätä se tai, että jätä tuo roska. Vaihda levyä.

Tehän voisitte tehdä diilin? Sä voisit edes opetalla huumorintajua ja toi yksi voisi opetalla hauskaa huumoria viljelemään. Joo?

ohis

Vierailija
28/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teini, joka on koko ikänsä ollut hyvin haastava tyyppi. Silti se on jotenkin saanut vielä uusia kierroksia kiukutteluunsa. Eilen minulta meni hermo julkisella paikalla kun poika alkoi luennoida minulla johdonmukaisuuden puutteesta. Voi hyvä ihme taas. Ja tällä on sama viehättävä piirre, että kuolisi varmaan nälkään täyden jääkaapin eteen jos joku muu ei kaivaisi ruokia esiin. Jääkaapista ei ikinä löydy mitään, vaikka etsittävä kohde olisi suoraan silmien edessä.

Vierailija
29/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä, kun teini haukkuu ja tiuskii sulle, eikä ole kadulla potkimassa mummoja ja rötöksiä tekemässä, kun sekin vaihtoehto on olemassa.

Vierailija
30/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset on kasvattamattomia tai vanhemmat ei heitä osaa käsitellä.

Kuka nyt enää nykypäivänä huutaa teinille jostain ” mun koti, mun säännöt” - paskaa.

Ja siis vkorahasta oli aiemmin kyse, kun tuo yksi maalainen ei tajunnut.

Ja joo harrastukset lomalla ehkä kuukauden mutta kyllä mun teini treenaa silti aina arkisin, tapaa kavereita ja nauttii elämästä. Ei himassa kiukuttele.

Vierailija
31/31 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa hirveetä. Olisit herättänyt tai vienyt kievarin korjaamolle. Tai jos ei teini vie vaan nukkuu niin sit tuskin haluaa ajellakaan

Ongelma onkin nyt se (jos ei vielä tullut ilmi), että kiukuttelee asiasta minulle. 

Sanot suoraan että mitäs nukuit, olisit laittanut puhelimen herättämään ajoissa, ei ne korjaamollakaan yötäpäivää töitä tee ja päivystä. Vähän naureskelua päälle ja annat sen juonitella. Siitä se oppii, virheistään.