Vttuttaa tuo teini niin että itkettää
Mitään ei saa aikaiseksi. Ja sitten tiuskii ja haukkuu mua, on oikeasti aika ikävän luonteinen poika.
Kommentit (31)
Olisit aloittanut ne kasvatushonmat vähän aiemmin.
Jospa jätät sen rauhaan ja annat sen tehdä mitä se haluaa? Ihan luonnollista reagoida pompotteluun huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Jospa jätät sen rauhaan ja annat sen tehdä mitä se haluaa? Ihan luonnollista reagoida pompotteluun huonosti.
Oli kyseessä hänen ihan omaan kevariinsa liittyvä asia. Olisi pitänyt viedä osa korjaamolle, mutta ei poika nukkuu niin pitkään, että korjaamo jo suljetaan.
Lapsia kasvatetaan, teineihin tutustutaan. Ja ohjataan vaikka ovat olevinaan niin aikuisia eivät kuitenkaan tiedä mistään mitään.
No onpa hirveetä. Olisit herättänyt tai vienyt kievarin korjaamolle. Tai jos ei teini vie vaan nukkuu niin sit tuskin haluaa ajellakaan
Kaikki edut pois. Ei sinun ole pakko tarjota kuin katto pään päälle, ruokaa, välttämättömät vaatteet ja hygieniatarvikkeet/lääkkeet sekä huolehtia, että ei lintsaa koulusta.
Noh, perseilystä tippuu viikkoraha, lähtee netti jne. kunnes asiallinen käytös alkaa maistumaan
Me, joilla on on jo omia teinejä, tiedämme mistä puhut ja tiedämme tunteen. Juuri nyt ei lohduta mutta se menee ohi.
Jätä omaan arvoonsa sinun äitiyden arvostelijat. He ovat niitä jotka eivät itse kasvata lapsia tai ole lapsia lainkaan.
Vaikea vaihe menossa mutta kyllä sinä selviät. Itket jos itkettää ja ota etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No onpa hirveetä. Olisit herättänyt tai vienyt kievarin korjaamolle. Tai jos ei teini vie vaan nukkuu niin sit tuskin haluaa ajellakaan
Ongelma onkin nyt se (jos ei vielä tullut ilmi), että kiukuttelee asiasta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki edut pois. Ei sinun ole pakko tarjota kuin katto pään päälle, ruokaa, välttämättömät vaatteet ja hygieniatarvikkeet/lääkkeet sekä huolehtia, että ei lintsaa koulusta.
Mistähän sä tiedät, että kyseessä on täysi-ikäinen henkilö? Kemmulla saa ajaa 16-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin nyt se (jos ei vielä tullut ilmi), että kiukuttelee asiasta minulle.
On siis keskustelun paikka, jossa käydään elämän reaaliteetit läpi: 1) äiti ei ole piika 2) jos jotain haluaa hoitaa ite ja 3) jos 1) ja 2) ei käy sitten on ilman kevaria.
Jospa soittaisit 112:n ja sepittäisit sinne itsemurhayrityksen, johon "olet joutunut puuttumaan". Veitsi kuulemma lähes osui sinuun, kunnes sait taltutettua teinin, joka sopersia omaa kieltään, katse paljasti vieraan maan missä hän eli, eikä hän tuntenut sinua ollenkaan. silloin sinä komensit hänet "sänkyyn ja välittömästi!".
Kun psykiatri ja psykologi käsittelevät asiaa... Jossa nyt tarkoitus pyhittää tavan... Ja monia teinin ongelmia, hän saattaa palautua työkykyiseksi.
Näin minä sen tekisin. En näe avun ottamista käyttöön se moraalittomampana, kuin huijata vaikkapa Kelaa rastimalla hakemuksen käsittelyn kiireellisenä. Se on ehkä valkea valhe, mutta tarkoitus VAIN HYVÄÄ!!!
Tiedän tunteen. Ota kuitenkin happea ja muista, että se vois olla yökaudet jossain tiellä tietämättömillä ja myydä huumeita. Toi on siis oikeesti aika pieni asiaa ja kuuluu teineilyyn. Yritä olla provosoitumatta, vaan sano rauhallisesti, että varmaan jaksaa huomenna herätä. Tsemppiä, kyllä se menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyseessä hänen ihan omaan kevariinsa liittyvä asia. Olisi pitänyt viedä osa korjaamolle, mutta ei poika nukkuu niin pitkään, että korjaamo jo suljetaan.
Anna olla. Hänen kevarinsa, hän hoitaa sen omalla tavallaan.
Sen takiahan tuo nyt vihottelee, kun on tottunut siihen, että kaikki hänen eteensä tehdään... Älä tee tuommoisia selkeesti hänen omia asioitaan.
Joo, purkaa oman harmituksensa. Ja ehkä on tottunut siihen, että äiti hoitaa. Ehkä myös on vähän epävarma mitä pitäisi tehdä ja miten, nolottaa ym. Sitten on helppo purkaa äitiin. Kerro, että ymmärrät, että harmittaa mutta huomenna asia hoituu, kun herää itse sen hoitamaan ajallaan. Ei ne heti osaa. Meillä pojat kohta 15 ja 12. Ei oo aina herkkua, ei...
Kaikille murkkujen vanhemmille suosittelen Roope Lipastin uutta kirjaa Jälkikasvukausi. Saa vertaistukea ja muutamat hyvät naurut.
Vierailija kirjoitti:
Me, joilla on on jo omia teinejä, tiedämme mistä puhut ja tiedämme tunteen. Juuri nyt ei lohduta mutta se menee ohi.
Jätä omaan arvoonsa sinun äitiyden arvostelijat. He ovat niitä jotka eivät itse kasvata lapsia tai ole lapsia lainkaan.
Vaikea vaihe menossa mutta kyllä sinä selviät. Itket jos itkettää ja ota etäisyyttä.
Tämä. Teinille tekee myös hyvää huomata, että äidilläkin on tunteet, joita teinin käytös ja puheet loukkaavat.
Meillä 16 vuotias heräili vähän väärällä jalalla ja alkoi kiukkuamaan mulle, ettei jääkaapissa ole mitään, kunnon syötävää.
Olin keittänyt kaurapuuroa ja sitä oli kattilassa vielä. OLisi pitäyt vaan vähän lämmittää ja ottaa vaikka marjoja pakkasesta. jne. Näitä hän syö aina yleensä, mutta ei tänään tehnyt mieli (ei tietenkään)
Ei saa oikein mitään syötyä, kun ei ole juustoa... Etsin kolme erilaista juustoa kaapista. - ei kelvannut, kun oli liian pieniä paloja. Lähti niskotellen pois.
Tuli puolen tunnin päästä uudestaan, kyseli, että jäikö eilistä salaattia. Juu, se on siellä purkissa. Kyllä siitä yksi syö hyvin. Ei heti löytänyt sitä, niin rupes sitten taas niskottelemaan, kun kaapissa ei ole mitään ja mitään ei löydä. Häntä alkaa ahdistamaan, kun asiat ei tapahdu. Lähti tiuskien omaan huoneeseensa.
Meni taas hetki ja tuo alkoi tulla rappusia alas. Otin kiireesti kahvikuppini ja syöksyin pihalle miehen kainaloon. Jätin likan itsekseen jupisemaan ja kolistelemaan.
Mä en yleensä palvele edes noin paljon tai käy keskustelua näistä asioista. Vaan lähden huoneesta pois, kun huomaan suun asennon. En mä lähde teinien kanssa neuvottelemaan, kun ne on tolla tuulella. Eihän niille voi sanoa edes huomenta silloin, kun sekin on väärin. Pitääkö aina olla noin ärsyttävä heti?! yms.
Olihan se sitten täällä saanut syötyä leipää juustolla, kurkulla ja tomaatilla. + kuppi kahvia ja se salaattikin oli syöty.
Nyt on ihan toinen neitonen tuolla. Lauleskelee ja naureskelee. Huuteli, että tarvii liikkumisrahaa, että käy lataamassa matkakorttinsa, käy kattomassa silmälasiasiansa ja piipahtaa apteekissakin samalla, kun on menossa poikkikselleen.
Selvä. Nälkäkiukkua se sitten olikin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sä tiedät, että kyseessä on täysi-ikäinen henkilö? Kemmulla saa ajaa 16-vuotias.
Vastasit näin viestiin, jossa ei mainittu mahdollisesta täysi-ikäisyydestä mitään. Jos on täysi-ikäinen niin ei muuta kuin avain pois ja karkealle, jos ei respektiä ala löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma mokansa. Mitä sinä siitä stressaat jos ei se pääse ajelemaan. Relax.
Jätä se sika!