Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tabuko? Harrastus voi myös tuhota itsetuntoa

Vierailija
23.07.2019 |

Jouduin pienenä harrastammaan viulunsoittoa, koska se oli ollut äitini suuri haave nuorena. Minun haaveeni se ei ollut ja olin tosi huono siinä. En saanut mitään tuntumaa sen soittamiseen, en tykännyt mistään niistä klassisen musiikin kappaleista, se kaikki oli ihan liian henkevää ja korkealentoista, enkä oppinut teknisestikään käsittelemään viulua.
Oli tosi nöyryyttävää olla aina se huonoin. Koulun orketerissa soitin pienempien kanssa kolmatta ääntä. Muut kehittyivät ja saivat soittimesta jo kauniin äänen.
Itsetuntoni koki hirveän kolauksen noina vuosina. Monasti mietin, että elämäni olisi ihan ok, mutta viulunsoitto heittää sen ylle synkän varjon. Jopa masennuin sen takia, kaikki soittoleirit sun muut. Se oli yhtä piinaa.

Ei harrastukset ole aina kivoja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, kyllä pakkoharrastamisen muistan itsekin. 

Tavallaan siinä on hyvä ajatus taustalla hiukan patistellakin, mutta toisaalta pitäisi kyllä kuunnella lastakin. 

Vierailija
2/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, v*ttumaista on

Vierailija
4/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on tabu. Tästä ei saa puhua, mutta harrastetaanko läheskään aina vapaaehtoisesti? Ja jos ei, mitä seurauksia sillä on?

Vierailija
5/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sielunvihollisen hommia tommonen. Pakkoharrastaminen on syvältä.

Vierailija
6/6 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lasten pakkoharrastamisesta ja pakottamisesta harrastamaan jotakin tiettyä asiaa melko paljon puhutaan.