Millä PCO kuriin?
Hei,
Olen tällä hetkellä raskaana puregon+pregnyl+inseminaatio yhdistelmästä. En kuitenkaan voi olla miettimättä tulevaisuutta ja tietoa että PCO pahenee hoitamattomana (tai näin siis lääkäri joskus minulle sanoin).
Jos kaikki nyt toivottavasti menee hyvin tämän raskauden osalta ja toiveissa vielä perheenlisäystä...millä pitäisin väliaikana pco:ta kurissa?
Uutta raskautta en estele vaikka tulisi heti perään. Esikoisen jälkeen minut jätettiin " oman onneni nojaan" ja lapsettomuuslääkäri totesi sen vaan pahentaaneen tilaani.
Hätäilenkö turhia jo ennakkoon?
Kiitos jo etukäteen vastauksestasi.
Kommentit (2)
kiva kun kommentoit, toivottavasti löytyisi joltain vastauksia meille.
meillä myöskin kaksi vuotias esikoisemme saanut alkunsa clomeilla, toisen kanssa clomit eivät enään toimineetkaan=( järeemmillä siis tämä nykyinen raskaus.
kesäisin terveisin,
mimmi2005
Eli en osaa auttaa, mutta kiinnostaisi sama asia, jos joku tietäisi. Yritin kysyä gyneltä, onko jatkossa minulle parempia/huonompia ehkäisykeinoja PCOn ja hedelmällisyyden kannalta, mutta vastaus oli aika ympäripyöreä.
Itse sanoisin, että ainakin estrogeenia sisältävä ehkäisy helpottaa joitain oireita, mutta toisaalta aiheuttaa muita.
Jossain väitettiin, että pco voisi parantua, onkohan puppua?
Oma taustani on muuten pco ja clomilääkityksellä alkanut raskaus -> lapsi 2v. Pikkukakkonen haaveissa, nyt muutama kuukausi luomuilua takana, kohta varmaan taas pyydän clomit, kun mitään ei tapahdu. Jotain positiivista sentään, eli kierto on toiminut jokseenkin ihan luomusti.