Mastercard ostoksen peruuttaminen
Jos epäilee joutuneensa huijauksen kohteeksi, onko mahdollista perua maksu? Olen töpeksinyt ja tein tällaisen maksun. Tajuttuani asian suljin korttini välittömästi mutta maksamani summa näkyy maksuvarauksena tililläni. Varaus näyttää olevan voimassa 30.7. asti. Miten saisin mitätöityä maksun, ettei varaus lähtisi tililtäni? Laitoin pankkiin viestin, jossa pyysin mitätöimään maksun. Vai voisiko olla niin onnekasta, ettei maksu voisikaan lähteä tililtäni, koska kortti on nyt suljettu.
Pliis, auttakaa idioottia!
Kommentit (15)
Ostosta ei pysty enää perumaan luottkorttiyhtiön kautta, jos se näkyy katevarauksena. Maksun saaja joko veloittaa sen tai sitten ei.
Onko Nordean kortti kyseessä? Täällä neuvot siinä tapauksessa:
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/maksu-luottokortit/ko…
Vierailija kirjoitti:
Tyhjennä tili.
Olisiko tässä ratkaisu? Eihän sieltä mitään voi ottaa jos siellä ei mitään ole? Kyseessä on Danske Bankin tili.
Kiitos neuvoista kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjennä tili.
Olisiko tässä ratkaisu? Eihän sieltä mitään voi ottaa jos siellä ei mitään ole? Kyseessä on Danske Bankin tili.
Kiitos neuvoista kaikille!
Haloo, et sitä katevarauksessa olevaa summaa pysty mitenkään siirtämään, se on juuri katevarauksen idea. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Soita kortin myöntäjälle.
Ei vaan pitää ottaa yhteyttä osapuoleen, jolle maksu on menossa. Mietipä tilannetta, että jokainen meistä maksaisi ostoksensa luotolla ja pankki voisi kortinhaltijan pyynnöstä jättää veloituksen tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjennä tili.
Olisiko tässä ratkaisu? Eihän sieltä mitään voi ottaa jos siellä ei mitään ole? Kyseessä on Danske Bankin tili.
Kiitos neuvoista kaikille!
Haloo, et sitä katevarauksessa olevaa summaa pysty mitenkään siirtämään, se on juuri katevarauksen idea. Huoh.
Joo tajusi itsekin.
T. Idiootti-ap
Vierailija kirjoitti:
Soita Danske Bankiin.
Soitinkin silloin kun suljin korttini. Virkailija sanoi aika nihkeästi että maksua ei peruuttaa kun sen olen tehnyt. Ensin alistuin siihen mutta sitten aloin miettimään, että miksi sitä ei voi peruutta kun kyseessä on kuitenkin huijaus. Laitoin sinne äsken vielä viestin asiasta, saan varmaankin vastauksen huomenna.
Mitä jos sulhen koko Mastercard- tilini. Voiko sieltä silloin lähteä raha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita kortin myöntäjälle.
Ei vaan pitää ottaa yhteyttä osapuoleen, jolle maksu on menossa. Mietipä tilannetta, että jokainen meistä maksaisi ostoksensa luotolla ja pankki voisi kortinhaltijan pyynnöstä jättää veloituksen tekemättä.
Laitoin sinnekin saman tien sähköpostia, jossa pyysin mitätöimään maksuni. Epäilen, että palauttvat rahani.
ap
Kyseessä on ulkomaalainen yhtiö, niin vähän hankalampaa tämä. ap
Missä tämä myyjä sitten sijaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä myyjä sitten sijaitsee?
Englannissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä myyjä sitten sijaitsee?
Englannissa.
No problem, ovat vielä EUssakin, kuluttjansuoja varsin kattava.
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-ret…
Onko kellään kokemusta tällaisesta mokaamisesta ja oletteko selvinneet siitä?