Mitä muuta voi tehdä Rovaniemellä kuin uida porojen kanssa?
Olisi yksi tapaaminen siellä niin että menen lauantaina, kun saan kyydin ja sunnuntai jää omaa aikaa. Lauantain hengailen sen kyytiporukan kanssa, mutta he jatkavat matkaa aamupalan jälkeen. Olen aika kaikkiruokainen kulttuurin suhteen, mutta mitä olisi sunnuntaina kävelymatkan päässä keskustasta?
Kommentit (20)
Uiko porot? Siis varmasti osaavat jos jostain syystä veden varaan joutuvat mutta onko tämä porojen kanssa uiminen joku turistiaktiviteetti?
Sunnuntaisin aika hiljaista, jos kulttuuritarjontaa miettii. Arktikum on lähellä keskustaa, Korundi ihan keskustassa. Käy legendaarisessa Pistossa aamukaljalla 😂
Mene Pistoon heti klo 9 ja laita jotain kesäkevyttä päälle.
Joku poromies vois vähän nai da napsauttaa sua matkamuistoksesi?
Vierailija kirjoitti:
Uiko porot? Siis varmasti osaavat jos jostain syystä veden varaan joutuvat mutta onko tämä porojen kanssa uiminen joku turistiaktiviteetti?
Ne loikoilee biitsillä rantahiekalla. Välillä ovat jalkapallokentällä tai keskussairaalan parkkiksella. Kai ne uidakin osaa, mutta ite olen nähnyt niiden vain chillailevan rannalla.
Osta poronsarvijauhetta ja syötä sitä salaa poroille. Näin saat poroista seuraa myös sänkyysi.
No eikö tossa jo ole tarpeeksi Lapin eksotiikkaa, jos porojen kanssa uit.
Voit opettaa niille koiraa tai sammakkoa tai voitte kuviokellua.
Mene metsään ja seiso pil lusillaan vartin verran itikoitten ruokana niin on mitä rapsutella seuraavina päivinä.
Voihan niille tehdä jotain muutakin. Kysy paikalliselta al lah mieheltä neuvoa
Voit uida, saunoa ja naida poromiesten kanssa. Muista jupotella kunnolla.
Voihan sen poron syödäkin. On hyvääkin. Älä kuitenkaan syö poromiestä.
Taannoin oli Iltasanomissa juttu, kun joku näki poroja rannalla. Siitä tuo otsikko, nauratti se juttu kyllä vähän, kuin suurikin ihme olisi ollut;D. Mulla on mies, en taho poromiestä. Enkä juo kaljaa. Olisko siellä vaikka joku kiva lenkkeilypaikka? 10 vuotta sitten olin viimeksi. Tai sitten vasn luen hotellissa kirjaa. Kai siellä edes joku snägäri on auki, että ruokaa saa?
Saa siellä ruokaa ja osa kaupoistakin auki. Se on kuitenkin kaupunki, eikä pikkukylä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan niitä poroja vaikka tanssittaa tai koittaa pelata korttia niiden kanssa. Pöljempikin elukka tajuaa sen verran sökön päälle.
Tuppea ne pelaa eikä sököä.
Siellä on ihan hyviä vaatekauppoja, turisteja ajatellen. Uimarantoja tosiaan. Oliko siellä nyt jokin festarin tapainenkin.
Onhan siellä vaikka mitä museota. Selvitä vaikka Google Mapsin avulla, näät samantien etäisyydet ja sijainnit.
- Käy Ounasvaaran luontopoluilla kävelyllä (esim. näköalapaikalla).
- Käy kesäsaunaraflassa uimassa ja saunomassa (googlaamalla löytyy sijainti). Puusauna lämpimänä joen rannalla, pyyhemaksu 5e, muuten voi ilmaiseksi saunoa ja uida jos oma pyyhe mukana. Saunassa tapana olla uikkarit päällä. Terassilta voi ostaa saunajuoman, purtavaa tai ihan kunnon syötävää.
- Arktikum, Korundi, Pilke.
- Kävele siltojen lenkki, näet samalla kaupunkia eri puolilta jokia.
- Käy aamupalalla Arctic Light hotellissa.
- Käy Lordi-näyttelyssä Sampokeskuksessa.
Siinä joitakin omia suosikkeja. :)
No siis voi tehdä vaikka dokkarin nimeltään Reindeer hunting.
Jos dokkarinteko ei kiinnosta niin sitten en kyllä näin etelän vetelänä osaa neuvoa, mutta näemmä pohjoisen asukit osaavat.
Eimaar, pakko on myöntää että kun elämäni ensimmäisen kerran about 25-vuotiaana olin matkalla ekalle tunturivaellukselle niin maisemien avaruus ja tunturit tekivät kyllä valtavan vaikutuksen jo bussista nähtyinä, ja vielä isomman toki kun niitä lähti käpyttelemään rinkka selässä. Upeita maisemia.
Voihan niitä poroja vaikka tanssittaa tai koittaa pelata korttia niiden kanssa. Pöljempikin elukka tajuaa sen verran sökön päälle.