Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenköhän kauan menee Helsingissä, että pääsee psykoterapiaan kunnallisen kautta?

Vierailija
22.07.2019 |

Olen siis uupunut ja masentunut yh-äiti ja tarvitsisin tukea. Minulla on myös epävakaa lapsuus taustalla. Olen varannut ajan jo lääkärille, mutta mietin nyt, miten kauan pitää odottaa, ennen kuin pääsen terapiaan? Tai pääsenkö ylipäätänsä tässä tilanteessa terapiaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaterapia voi alkaa aikaisintaan 3 kk lääkärin asettaman mt-diagnoosin jälkeen. Kelaterapiaan hakeudut itse ja maksat sen omavastuun (noin 35-50e/käynti, kela maksaa loput noin 50e/käynti).

En ole koskaan kuullut, että olisi kunnallista psykoterapiaa. 

Vierailija
2/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaterapia voi alkaa aikaisintaan 3 kk lääkärin asettaman mt-diagnoosin jälkeen. Kelaterapiaan hakeudut itse ja maksat sen omavastuun (noin 35-50e/käynti, kela maksaa loput noin 50e/käynti).

Onkohan mitään kriisipaikkaa mihin voi mennä ennen tätä odottelua täällä Helsingissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mitään kriisipaikkaa mihin voi mennä ennen tätä odottelua täällä Helsingissä?

On. Ja kyllä kunnallisellakin hoitoa saa, se ei vain ole ehkä ihan varsinaista psykoterapiaa. Mutta voi olla esim. viikottaiset käynnit psykiatrisella sairaanhoitajalla. Ja jos olet pahasti masentunut niin pääset psyk.polille hoitokäynneille. 

https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/mielentervey…

Soita tonne jos haluat jutella heti jonkun kanssa:

https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-keskusteluapua-numeross…

Vierailija
5/5 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen ja kysy sieltä, heillä on oikeaa tietoa. Voimia!