Onko kaksivuotta edeltä liian aikaista alkaa hakemaan lapselle ensimmäistä kesätyöpaikkaa?
Lapsi on vielä 13 ja täyttää 15 vuotta vasta parin vuoden päästä, mutta ajattelin että on parempi mahdollisuus ehkä jotain kesätyöpaikkaa jos alkaa hakemaan sitä etukäteen valmiiksi jo nyt. Kesä työpaikoista on kuitenkin kova kilpailu eikä paikkoja aina riitä kaikille. Olen myös paljon kuullut että monille jotka ovat hakeneet paikkaa jo vuotta etukäteen on jo ilmoitettu että ensivuoden kesätyöpaikat on jo täytetty.
Kommentit (6)
Lapselle ei haeta kesätyöpaikkaa. Lapsi hakee sellaisen itse. Jos ei osaa niin ei ole kypsä työhönkään.
Entinen esimieheni oli samanlainen hörhö kuin ap. Lupaili kesätyöntekijöille pitkiäkin määräaikaisuuksia vuodenkin päähän. Sitten kävi niin että koko osasto katosi yt-neuvotteluiden tuloksena savuna ilmaan, ja esimies myös.
Kyllä ne työpaikat on ajoissa hankittava, myöhäistä on hakea kesätyöpaikkaa kesäkuun alussa.
Kaksi vuotta on on liian pitkä aika, eihän sitä tiedä, mikä ja mitkä asiat silloiin kiinnostaa.
Vaan heti sen vuoden alusta kun täyttää 15. Koko kevät sinnikästä työnhakua, ja kaikki pikkutyökin ennen sitä on täyttä rautaa, mikä tahansa homma, pienet lapsenvahtimiset, koiran ulkoilutukset ja muu.
Kyllä, kaksivuotiaalle pitää hakea kesätyöpaikka. Sopii hyvin poimimaan mansikoita, kitkemään puistoon istutuksia ja .. keksi itse.
Tuskinpa noin nuorille työpaikat luvattaan jo vuotta aikaisemmin, vähän vanhemmille ja harjoittelijoille kylläkin.
trollolloollooooo